Citat:
Ursprungligen postat av
Softer
Om du skulle stta en pistol mot tinningen p en lkare och skrika att du behver ett recept p benzo, skulle lkaren vlja en kula istllet. Ungefr s enkelt r det att f benzo utskrivet efter dokumenterat (miss)bruk utan recept.
Du har liksom frbrukat din rtt som mnniska att f rtt hjlp fr att du tog eget initiativ att hjlpa dig sjlv.
S r det.
Diarekk, "Det kanske r bra iofs, finns nog en tanke bakom att inte skriva ut beroendeframkallande lkemedel fr ngon med beroendeproblematik.." Kan lta som en sjlvklarhet... Bde ja och nej - har du genom missbruk sjlvmedicinerat s r det ju snarare "missbrukaren" som verkligen behver det! Eller? Synes mig strre medicinskt motiverat n tant Greta som fr sin Sobril fr att inte f pulskning nr hon tittar p Nyheterna?
Sjlv har jag inga kortsiktiga planer frn att g ner frn de 3 mg klona jag tar nu, frskte mig under tre dagar p 2 mg men blev fnoskig, upptrdde konstigt p jobbet, sov inget - n - ngonting jag skjuter p framtiden.
Varfr kan andra missbrukarkategorier kra i grddfilen och under ratal f Sub och metadon utan ngra som helst probs..??? Enkelt svar: standarpundaren snor annars en multimediaanlggning p hlns eller stller till med annat elnde. Vi krda p benso r i regel sktsamma, gr till jobbet och betalar skatt - m a o fair game och kostenlos fr "samhllet" att jvlas med.