2021-11-02, 16:50
Medlem
Jag skulle vilja kolla på videos på min stora skärm, som är HDMI kopplad med min laptop, men kunna lyssna på ljudet från min laptop medelst hörlurar. Hur går jag tillväga? Nu hörs ljudet enbart ifrån den stora skärmen!
Citera
2021-11-02, 17:56
Moderator
memymos avatar
PC: köpråd - bildskärmar --> Programvara: Windows
/Moderator
Citera
2021-11-02, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoinsEye
Jag skulle vilja kolla på videos på min stora skärm, som är HDMI kopplad med min laptop, men kunna lyssna på ljudet från min laptop medelst hörlurar. Hur går jag tillväga? Nu hörs ljudet enbart ifrån den stora skärmen!

Ändra utdataenhet i inställningarna för ljud till att låta ljudet gå ut via laptopen, har du då hörlurarna inkopplade med kabel kommer ljudet gå dit.
Citera
2021-11-02, 23:23
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoinsEye
På alla datorer jag någonsin haft (laptops och desktops) så växlar ljudutmatningen automatiskt till hörlurar när man sätter in hörlurar. Verkar vara något fel alltså, men du kan manuellt ändra ljudutmatningen. På Windows klickar man på högtalarikonen nere till höger för att byta ut-enhet.
Citera
2021-11-04, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz
Ändra utdataenhet i inställningarna för ljud till att låta ljudet gå ut via laptopen, har du då hörlurarna inkopplade med kabel kommer ljudet gå dit.

Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
På alla datorer jag någonsin haft (laptops och desktops) så växlar ljudutmatningen automatiskt till hörlurar när man sätter in hörlurar. Verkar vara något fel alltså, men du kan manuellt ändra ljudutmatningen. På Windows klickar man på högtalarikonen nere till höger för att byta ut-enhet.

Tack, det löste ju enkelt problematiken!
Citera
2022-02-01, 16:59
Medlem
trelleborgmannens avatar
Klicka på ljudsymbolen i det högra hörnet sen klickar du högst upp i fliken och ändrar till datorns ljud brukar stå högtalre/hörlurar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in