2021-11-02, 06:33
Medlem
Har lunginflammation i skrivande stund och har fått cocillana för att få sova på natten ifrån allt hostande. Sedan dos vid 21-snåret så har jag i princip velat osthyvla av hela yttre hudlagret - hur länge sitter det i egentligen?
Tagit oxy och tram förut men aldrig haft sånhär vidrig klåda.
Citera
2021-11-02, 06:36
Medlem
anvadreren2323s avatar
Antihistamin?
Citera
2021-11-02, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anvadreren2323
Antihistamin?

Slängde i mig atarax inatt, men det hände inget alls. (Förvirringen är total)
Citera
2021-11-02, 06:51
Ta en desinfekteras hårborste (av stål om behövs) och riv. 5 st. Atarax eller annan antihistamin.
Citera
2021-11-02, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marczuczvenchen
Ta en desinfekteras hårborste (av stål om behövs) och riv. 5 st. Atarax eller annan antihistamin.

Ska peta i mig 5 atarax och se om det biter nu (vilket det inte gjorde inatt), tack!
Detta må vara det vidrigaste jag upplevt.
Citera
2021-11-02, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irmat
Ska peta i mig 5 atarax och se om det biter nu (vilket det inte gjorde inatt), tack!
Detta må vara det vidrigaste jag upplevt.

Om du fått Anafylaktisk reaktion och Atarax inte hjälper, så behöver du söka vård. Och inte hälla i dig med medicin.
Citera
2021-11-02, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Om du fått Anafylaktisk reaktion och Atarax inte hjälper, så behöver du söka vård. Och inte hälla i dig med medicin.

Bara tagit en ordinerad dos igårkväll, så vi snackar 10ml.
Tror du jag behöver söka vård ändå?
(Kommer givetvis inte hälla i mig mer medicin efter denna reaktion)
Citera
2021-11-02, 10:09
Medlem
FloppyAsHells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irmat
Har lunginflammation i skrivande stund och har fått cocillana för att få sova på natten ifrån allt hostande. Sedan dos vid 21-snåret så har jag i princip velat osthyvla av hela yttre hudlagret - hur länge sitter det i egentligen?
Tagit oxy och tram förut men aldrig haft sånhär vidrig klåda.

Är det nässelutslag så försök att inte riva för mycket. Kyla brukar hjälpa mot klådan, helst kall luft. Cocillana är känd för att ge folk allergiska reaktioner. Då ska du inte använda läkemedlet.
Citera
2021-11-02, 15:40
Medlem
Bara inne för att meddela att jag nu är biverkningsfri efter mer atarax och ett bad med honung.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in