2006-06-09, 21:31
Medlem
Ska utomlands snart och undrar om det är möjligt att se svenska kanaler där?
isåfall hur?

Tack!
Citera
2006-06-09, 21:41
Medlem
pentrys avatar
Kör inte SVT vissa utvalda sändningar i resten av Europa? Vill minnas att man gjorde reklam för sändningar inom hela EU-området för något år sedan. Mer vet jag inte, men du kanske kan finna mer information på deras hemida?
Citera
2006-06-09, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pentry
Kör inte SVT vissa utvalda sändningar i resten av Europa? Vill minnas att man gjorde reklam för sändningar inom hela EU-området för något år sedan. Mer vet jag inte, men du kanske kan finna mer information på deras hemida?

Såg på hemsidan nyss och det stod som du sa att dem visar utvalda sändningar.. Jag behöver SVT för VM
Citera
2006-06-09, 22:02
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proffsen
Såg på hemsidan nyss och det stod som du sa att dem visar utvalda sändningar.. Jag behöver SVT för VM

Då är det med andra ord kört. Misstänker att du ska till ett icke-engelskspråkigt land, men där borde det väl isåfall gå att via kabel se någon engelskspråkig sportkanal som har rättigheter att visa matcherna, eller?
Citera
2006-06-09, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pentry
Då är det med andra ord kört. Misstänker att du ska till ett icke-engelskspråkigt land, men där borde det väl isåfall gå att via kabel se någon engelskspråkig sportkanal som har rättigheter att visa matcherna, eller?
Jo.. kan se från nån engelskspråkig kanal, men eftersom Sverige kommer ta VM GULD så vill jag se det på svensk-tv mycket roligare!
Citera
2006-06-09, 22:56
Medlem
Nulles avatar
Tyvärr är sändningsreglerna för VM väldigt hårda, så det blir knappast någon fotboll att tala om på SVT Europa, möjligen två minuter långa sammandrag i efterhand. Faktum är att inte heller SR har full frihet; man har exempelvis inte tillstånd att sända via sin webbradio utan enbart över FM-nätet.

Jag skulle med andra ord inte vara alltför optimistisk om jag vore i dina kläder. Räkna kallt med att få stå ut med sändningar på den lokala rotvälskan i det land du ska till.
Citera
2006-06-12, 16:04
Medlem
Hört talas om folk som sett med svenska parabolkort (INTE piratkort) utomlands, tecknade av personer på svenska addresser. Så länge man är inom synhåll för satelliten borde det gå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in