Citat:
Ursprungligen postat av
Otodus
Mycket dåligt råd att inte vara lyhörd för sitt barn. Lägg barnet tätt intill hud mot hud, ofta. Skrik är kommunikation om att något är fel, bebisar som får sina skrik ignorerade får en dålig grund att stå på
Nej, det är inte ett dåligt råd att för en ensamstående vuxen med glest kontaktnätverk använda öronproppar om denne blir "för påverkad". Man hör fortfarande ljud med öronproppar och man ska självklart fortfarande vara med barnet ifråga. Vad betyder då "för påverkad"? Det kan vara att man börjar tänka negativa tankar om att adoptera bort barnet (se denna tråd), blir våldsam mot barnet m.m. Vissa råd som ges i sjukvården, utöver öronproppar, är att lägga ifrån sig barnet en stund i ett annat rum och lugna ner sig i tystnad. Det är dock ett sämre råd eftersom man då inte är fysiskt närvarande med barnet.
I övrigt ska man förstås samsova, amma på signal (svårt för TS) m.m så du behöver inte läxa upp mig i en kurs jag klarat galant många gånger om och självklart förväntar mig att du själv gått med samma betyg? Du har ju själv flera barn som går in och ger råd i en sån här tråd tänker jag...