Citat:
Ursprungligen postat av
Virgil.Abloh
Hej,
För ungefär 4 månader sedan föddes min son, Alfons. Födseln gick bra och smärtfritt fysiskt för både min fru och Alfons. Alla mådde vi bra och vi fick åka hem 36 timmar senare. Allt var verkligen fantastiskt.
9 dagar efter födseln omkom min fru i en olycka.
Alfons har så klart varit en enorm tröst i detta, även fast jag i princip grinat mig själv till sömns varje natt har vetskapen om att bli väckt på natten och få lägga honom i min famn och mata honom gjort det lättare att ta sig igen sorgen.
Men senaste två veckorna har han varit extremt grinig, han gråter i princip hela sin vakna tid och inget jag gör får honom att sluta gråta. Han kan vakna upp och gråta på nätterna också.
Jag har pratat med BVC, följt deras råd och tips och det verkar som Alfons är inne i språng 4. Själv tror jag att han saknar sin mamma, kan det stämma?
Under hela mitt liv har jag varit fysiskt aktiv, just nu består min fysiska aktivitet av promenader med Alfons.
Jag glömmer även bort att äta titt som tätt och gått ned 4 kg.
Jag känner verkligen att jag inte orkar mer snart.
Min mamma bor i Brighton (dessutom har vi ganska usel kontakt) och min pappa är död, likaså mina mor- och farföräldrar. Jag är alldeles för "feg" för att be utomstående om hjälp.
Jag bor 64 mil från min uppväxtort tack vare jobb och har således inga nära vänner i närheten jag kan be om hjälp.
Finns det något jag kan göra eller är det bara kämpa på? "Efter regn kommer solsken" och så vidare..
Jag tror detsamma som du.
Alfons saknar sin mamma.
Moderskapet har tyvärr nedvärderats i vår kapitalistiska värld där fenomen som surrogat och adoption är vanligt och omsätter otroligt mycket pengar. Självklart kan man i en sådan värld inte belysa den sanna vikten och betydelsen av spädbarns anknytning till modern.
Jag vill beklaga sorgen, be dig att finnas där för din son (även om du aldrig kan ersätta modern så kan du erbjuda trygghet) samt be dig att
absolut inte överlämna honom i någon annan främmande människas vård i detta läge. Alfons är viktigare nu så kämpa på för din sons skull.