• 1
  • 2
2006-06-08, 17:33
Medlem
Tagelbergs avatar
Det är kanske inte lika roligt när det är lagligt, men mycket av min produktion finns på nätet:

http://www.forsmarx.se
Citera
2006-06-08, 17:34
Medlem
offe_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMaZz
Har du Pyton?

Tyvär inte. Just nu är det bara ovanstånde.

Citat:
Ursprungligen postat av Tagelberg
Det är kanske inte lika roligt när det är lagligt, men mycket av min produktion finns på nätet:

Är det du??
Haha min morsa älskade Gösta Grävling
Citera
2006-06-08, 19:34
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:

Den flyttar vi genast till länksamlingen! Kul att se en serieskapare här, kände nog igen Humphrey "Humpe" Tagelberg på avataren.
Citera
2006-06-08, 21:34
Medlem
Tagelbergs avatar
Visst är det jag. Idag för jag en ganska blygsam tillvaro som serieskapare, men jag har lagt upp en massa av mina gamla serier. "Restaurang Orangutang" gick ju i MegaPyton till exempel. Det finns också nån som gick i Elixir.
Citera
2006-06-09, 00:07
Moderator
Citat:
Visst är det jag. Idag för jag en ganska blygsam tillvaro som serieskapare, men jag har lagt upp en massa av mina gamla serier. "Restaurang Orangutang" gick ju i MegaPyton till exempel. Det finns också nån som gick i Elixir.

Vet inte om du blir sårad eller smickrad, men jag tror att den av dina serier som jag har haft allra störst nöje av faktiskt var gamla parodin Fandummen som fanns med i något tidigt nummer av Fasett. Kanske något för webbpublicering, den finns väl inte med i Samlade Värk?
Citera
2006-06-09, 08:24
Medlem
Tagelbergs avatar
Den gick i Fasett 3 och var inte lika rolig som du minns den

Tanken med hemsidan är förstås att i någon mån göra reklam för mej själv som professionell serieskapare, utöver förstås att göra svårtillgängligt material lättillgängligt. Det vore förstås mot syftet att publicera gammalt fanzine-krafs. Men man kan ju göra en special-area för sådant.

Men här är ett litet exempel på blåstencilsfanzine
http://web.telia.com/~u90115648/psyk...0serier/ps.htm
(Det är ju inscannat så det följer ju tråden
Citera
2006-06-09, 09:03
Moderator
Citat:

Tanken med hemsidan är förstås att i någon mån göra reklam för mej själv som professionell serieskapare, utöver förstås att göra svårtillgängligt material lättillgängligt. Det vore förstås mot syftet att publicera gammalt fanzine-krafs. Men man kan ju göra en special-area för sådant.

Art Spiegelman möter Psychoanalysis? Du bör absolut lägga upp en avdelning för gammalt fanzinekrafs (även om scannrar och blåstenciler kanske inte alltid samsas så bra).
Citera
2006-06-09, 13:14
Medlem
Citat:

Den serien jag minns bäst är Självstymparen (som gick i Elixir). Fast den kanske är för rå för att publicera på hemsidan?
Citera
2006-06-09, 20:10
Medlem
Tagelbergs avatar
Jag tror inte jag lägger upp Självstymparen. Jag gillar inte riktigt den serien. Det var så att jag gick konstskola och blev tvärförbannad över alla sjuka grejer man haussade, så gjorde jag den serien som protest. Men den blev väldigt uppskattad i kulturkretsar, den gick bla i nån tidning som hette 299.

Fandummen har jag lagt upp nu under Forsmarx serier -> Fanzineserier. Och då finns Fruktansvärde Holger också där.
Citera
2006-06-09, 20:32
Moderator
Citat:
Fandummen har jag lagt upp nu under Forsmarx serier -> Fanzineserier. Och då finns Fruktansvärde Holger också där.

Det tackar vi för! Kanske var minnet enligt sin vana lite generöst med sitt skimmer men visst är den trevlig, gillar särskilt Heros lätta fjät där i Banbullistan samt Marabous superuttråkade min när han får läsa de där trötta standardreplikerna som snart sagt varje Fantomenmanus brukade innehålla. Trevligt också att återknyta bekantskapen med Holger och hans märkliga äventyr i Hoxhas Albanien.

(Tror vi bryter ut detta till en egen tråd förresten! /Mod.)
Citera
2006-06-10, 06:44
Medlem
Tagelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Det tackar vi för! Kanske var minnet enligt sin vana lite generöst med sitt skimmer men visst är den trevlig, gillar särskilt Heros lätta fjät där i Banbullistan samt Marabous superuttråkade min när han får läsa de där trötta standardreplikerna som snart sagt varje Fantomenmanus brukade innehålla. Trevligt också att återknyta bekantskapen med Holger och hans märkliga äventyr i Hoxhas Albanien.

Man måste också tänka på¨att det nästan inte fanns några bra serier i de tidiga fanzinen. Och de som var hyggligt tecknade var som regel lite småtråkiga. Idag finns det kanonserier i fanzinen, så det är en sak som inte var bättre förr, även om man kan ägna sej åt enskilda nostalgitrippar. Perioden efter det här bjöd ju på många kul serier av tex bröderna Andreasson.

Fruktansvärde Holger var en improviserad serie med många interna referenser.
Citera
2006-06-10, 10:24
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Tagelberg:

Du vet inte vem jag är men vi har faktiskt träffats en gång i tiden för länge sedan. Jag försörjde mig en period som serietecknare och manusförfattare själv men mer skriver jag inte eftersom jag inte vill avslöja min identitet.
Idag tecknar jag överhuvudtaget inte. Idiot som jag har varit så missbrukade jag alkohol under många år och efter att ha nyktrat till så hade både skaparglädje och anlag försvunnit.
Fantasin finns dock kvar men den använder jag till annat idag istället. Jag tycker det är roligare att skriva numer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in