2021-11-02, 11:17
Medlem
skogsmarans avatar
Stockholmspolitiken är en riktig soppa.
Sossarna vill öka på invandringen igen och moderaterna, liberalerna, KD och C samarbetar med miljöpartiet.

Det är verkligen som att välja på böldpest eller ebola och oavsett vilket så får MP alltid inflytande.
Citera
2021-11-02, 11:59
Medlem
barndomens avatar
Jaaaaa, mera Elvis-afghaner. Precis vad Svea Rike behöver.
Citera
2021-11-02, 13:42
Medlem
otellos avatar
Man har väl insett att vidare import av valboskap är viktigt. Makten framförallt.
Citera
2021-11-02, 13:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Det är dessutom Stockholms partidistrikt som står bakom.

Är någon förvånad? God morgon alla som trodde att partiledarbytet var början på ett "tillfrisknande". Sossarna är samma äckliga sinnessjuka parti som tidigare.

F.ö såg jag att extremistförbundet 'Socialdemokrater För Tro och Solidaritet' blivit insläppta igen. Galningarna skulle ju uteslutas, men nu blir det inte så.

Stockholm representerar tyvärr allt dåligt i det här landet när det kommer till politik, kultur och media.
Citera
2021-11-02, 14:13
Medlem
Socialdemokrati är i första hand förakt för det egna folket, och i andra hand en mentalsjukdom. Titta på socialdemokratin runt om i världen så ser du detta precis överallt, förutom möjligtvis Danmark, men danska sossar är rätt unika.

Så detta förslag är helt i linje med vad socialdemokrati är.
Citera
2021-11-02, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Tro och solidaritet blev väl utsparade från S härom veckan i samband med att Lôvfén avgick? Tror knappast dom är speciellt populära inom resten av Rörelsen.

Men S är idag i mångt och mycket ett parti för invandrare så att säga nej till fler "flyktingar" och mer PUT blir svårt.

Ulla Löwen är såklart med i styrelsen.

Ledarsidorna gjorde en fin granskning på denna grupp.
Citera
2021-11-02, 14:58
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Tro och solidaritet blev väl utsparade från S härom veckan i samband med att Lôvfén avgick? Tror knappast dom är speciellt populära inom resten av Rörelsen.
Nix! Det drogs snabbt tillbaka efter högljudda protester från några de allra sinnessjukaste sossetopparna med den stirrige Annika Crazy-Eyes Strandhäll i spetsen. Så de vedervärdiga asen får behålla sina poster, och nu rustar de inför kongressen. Inför detta så har de dessutom slagit armkrok med S-förbundet Reformisterna (riktiga råkommunister).

https://ledarsidorna.se/2021/11/tro-och-solidaritet-pressar-socialdemokraternas-partistyrelse-till-underkastelse/

Känsliga läsare varnas. Ha gärna en spypåse till hands.
Senast redigerad av Jiren 2021-11-02 kl. 15:28.
Citera
2021-11-02, 15:38
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Den mångkulturella massinvandringen har varit katastrof sedan den började. Med den vetskapen i ryggen väljer S att satsa på ännu mer vansinne, vilket betyder att de (och resterande riksdag) VILL ha ett förstört samhälle. Den som inte ser detta förtjänar att bli förnedringsrånad och sedan pissad på.

Vad var det som gick fel?

Jag vill säga att det stora felet, är konceptet integration. Integration innebär att man gör flyktingar till en varaktig del av den svenska befolkningen. Det innebär att Sverige hela tiden förväntas att absorbera mer och mer och mer människor som kommer hit. Det fungerar inte att bara fylla på med ständigt fler människor.

Jag anser att det hade varit bättre att ge flyktingar tillfälligt fristad, under den tid som dom verkligen behöver skydd. När behovet av skydd har upphörd, så förväntas flyktingarna återvända hem, och hjälpa till att bygga upp sina hemländer. Med ett sådant system så hade vi haft gott om plats att hjälpa många fler människor i verklig nöd. Och vi hade sluppit alla problem som skapas av en ständigt växande befolkningsmängd.

Genom att erbjuda varaktig boplats, så har vi lockat hit helt fel människor. Vi har inte tagit emot flyktingar. Vi har tagit emot människor som vill ha en ny boplats, istället för att satsa på att göra sina egna hemländer mer trivsamma.

Integration var en dum tanke redan från början.
Citera
2021-11-02, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Blir det inte regeringsskifte nästa gång tappar jag tron på svensken helt.
Blir det inget skifte finns bara ett alternativ, att fly. Det är totalt ohållbart, skatt på skatt på skatt, jag har en egen familj att försörja, jag har inte råd att försörja bluffande människor från världens alla hörn. Jag har inte råd att bo kvar i detta land helt enkelt.
Jag har utbildning, så är eftertraktad på marknaden, mina barn skall strax börja förskolan. Det blir ett smidigt exit.

Varför skall jag vara med och finansiera min egen undergång? Jag tar mina skattepengar och flyttar till ett land som uppskattar arbetande människor och inte vill vända mig upp och ner och skaka ut varenda slant i fickorna.

Jag hoppas och tror skattebetalare tänker i liknande banor. Kört för det hät landet nu, låt dom ej råna oss mer. Kvar kan bidragsmänniskorna sitta och ruttna.

Låt Sverige gå under.
Citera
2021-11-02, 15:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Inför såssarnas stämma den 3-7 november vill stockholmsdistriktet verka för större flyktingmottagande, återförening och permanenta uppehållstillstånd.
https://www.expressen.se/debatt/s-forslag-svang-om-till-mer-human-flyktingpolitik/

Citat ur artikeln:
Socialdemokrater kan inte vara att Sverige ska vara sämst i hela EU. Redan innan talibanernas övertagande av Afghanistan sökte sig många afghanska flyktingar som fått avslag på sin ansökan i Sverige vidare till Frankrike och Tyskland där de i många fall, tack och lov, fick skydd. Slut citat

I ett läge där vi redan har hög arbetslöshet, stor brottslighet och dålig integration tycker jag att det är en farlig väg att gå. Vad tycker ni andra?
Stockholms sossarna är en avart. Vill behålla rut och rot, fler flyktingar och ha kvar vinst friskolor mm.
Inte riktig socialpolitik enligt mig
Citera
2021-11-02, 16:42
Medlem
Karmans avatar
Det är väl bra? Kanske får vi se sossarna under 20% snart?
Citera
2021-11-02, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Inför såssarnas stämma den 3-7 november vill stockholmsdistriktet verka för större flyktingmottagande, återförening och permanenta uppehållstillstånd.
https://www.expressen.se/debatt/s-forslag-svang-om-till-mer-human-flyktingpolitik/

Citat ur artikeln:
Socialdemokrater kan inte vara att Sverige ska vara sämst i hela EU. Redan innan talibanernas övertagande av Afghanistan sökte sig många afghanska flyktingar som fått avslag på sin ansökan i Sverige vidare till Frankrike och Tyskland där de i många fall, tack och lov, fick skydd. Slut citat

I ett läge där vi redan har hög arbetslöshet, stor brottslighet och dålig integration tycker jag att det är en farlig väg att gå. Vad tycker ni andra?
Inget väljarvinnande förslag, fortsätt på den hår vägen S! Så kanske ni äntligen kryper under 20 % gränsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in