2021-11-02, 07:53
Medlem
Undrar när svenskarna får nog och säger stopp och istället satsar på att bygga Sverige great again ??!!
Citera
2021-11-02, 08:01
Avslutad
Vad är motivet enligt detta?
Citera
2021-11-02, 08:05
Avslutad
Det finns en annan anledning till varför man skall ha många flyktingar hit.

1. De vill "skapa fattigdom" likt den som Rädda Barnen lade upp nyligen
2. De vill skapa fattigdom och försöka ge dessa flyktingar information hur man röstar i Sverige
3. Dessa araber och somalier kommer givetvis aldrig få för sig att rösta på M,KD eller SD eftersom de vill ju bli av med dem

Så, handlar inte det här om att bibehålla sina röster?
Citera
2021-11-02, 08:26
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Jag bor i en pytteliten kommun i Värmland. Hade för närvarande inte sett några såna problem utan en internetuppkoppling. Vitt som fan överallt. Har Ica kvantum och aldrig sett en berikade där någonsin.
Du får vara glad så länge friden varar. Det är sådana som dig sossarna vill klämma åt när de säger att ingen kommun ska få komma undan.

Allah ska med.

Min kommun var relativt förskonad fram till köttsunamin 2015 / 2016. Sedan dess har ingenting varit sig likt..
Citera
2021-11-02, 08:37
Medlem
bl-gr-ns avatar
Alkis-Magda's utmaning!
Att få sossarnas olika fraktionerna att dra åt samma håll.
Allt från de besuttna (konservativa) delen, till extremvänstern och de många liberala Woke-fraktionerna.

Ett nytt Rosornas krig verkar blomma upp inom LO/S och andra under organisationer som beskriver sig själva som "Arbetarrörelsen".

Alkis-Magda och S, kommer visa upp ännu mer handlingsförlamning än vad självaste Löfven visad upp.
Citera
2021-11-02, 08:43
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Varför varför varför? Det MÅSTE väl ändå finnas sossar som inte tycker så här? Fylla på med fler Afghaner? Det har ju gått så himla bra hittills
Det måste vara något seriös fel på dessa kvinnor
Citera
2021-11-02, 08:45
Medlem
Atthaenhobbys avatar
Tur att de kommer åka ut i nästa val
Citera
2021-11-02, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl-gr-n
Alkis-Magda's utmaning!
Att få sossarnas olika fraktionerna att dra åt samma håll.
Allt från de besuttna (konservativa) delen, till extremvänstern och de många liberala Woke-fraktionerna.

Ett nytt Rosornas krig verkar blomma upp inom LO/S och andra under organisationer som beskriver sig själva som "Arbetarrörelsen".

Alkis-Magda och S, kommer visa upp ännu mer handlingsförlamning än vad självaste Löfven visad upp.
LO ser hur arbetarna försvinner och inga nya tillkommer. Invandrare är sällan aktiva i facket, speciellt då de ofta har fejk-jobb. LO ligger även trots alla fack-pampar ändå närmast verkligheten och de ser hur trött deras medlemmar är på invandrare och mångkultur.

Jag vet flera personer som lämnar facket pga länken till S. Inför valet 2018 satt den lokala fackrepresentanten och försökte förklara utifrån några punkter han troligtvis fått i något mail från LO-Borgen hur SD är rasister som vill avskaffa anställningstryggheten och hyresrätten…

Skillnaden mellan LO och kulturarbetarna inom Tro och Solidaritet är mycket stor. Hittills har Tro och Solidaritet haft ledartröjan och jag ser inte några tecken på att det ändras.
Citera
2021-11-02, 10:00
Medlem
Såklart. Man måste ju säkra nya väljare som är beroende av ens "hjälpande hand" (läs skattemedel)!
Citera
2021-11-02, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Inför såssarnas stämma den 3-7 november vill stockholmsdistriktet verka för större flyktingmottagande, återförening och permanenta uppehållstillstånd.
https://www.expressen.se/debatt/s-forslag-svang-om-till-mer-human-flyktingpolitik/

Citat ur artikeln:
Socialdemokrater kan inte vara att Sverige ska vara sämst i hela EU. Redan innan talibanernas övertagande av Afghanistan sökte sig många afghanska flyktingar som fått avslag på sin ansökan i Sverige vidare till Frankrike och Tyskland där de i många fall, tack och lov, fick skydd. Slut citat

I ett läge där vi redan har hög arbetslöshet, stor brottslighet och dålig integration tycker jag att det är en farlig väg att gå. Vad tycker ni andra?

Jag kommer med stort intresse se hur Socialdemokraterna hanterar den här motionen om att öppna Sverige igen för massinvandring. Det kommer påverka ganska mycket hur svenskarna röstar.

Sedan ställer jag mig lite fundersam till det här att afganerna gått vidare till ett annat EU-land och där fått stanna med giltiga uppehållstillstånd. Har inte EU en regel att om man fått avslag i ett EU-land så gäller det hela EU eller kan dessa personer försöka igen i varje enskilt EU-land?

Så egentligen är afganerna illegalt i Frankrike och lever där utan bidrag, fin lägenhet och gratis utbildning, tandläkare etc etc etc etc etc etc?
Citera
2021-11-02, 10:51
Medlem
EmelieNorrs avatar
Citat:
I ett läge där vi redan har hög arbetslöshet, stor brottslighet och dålig integration tycker jag att det är en farlig väg att gå. Vad tycker ni andra?

Det är galenskap, idioti och vansinne.
Citera
2021-11-02, 11:06
Medlem
Citat:
Inför såssarnas stämma den 3-7 november vill stockholmsdistriktet verka för större flyktingmottagande, återförening och permanenta uppehållstillstånd.

Isåfall kan ni ta emot och ha dom uppe i stockholm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in