2021-11-08, 08:39
Medlem
Lite sent på bollen, men jag har bott på samma gata som BO och MGM. BO och MGM med son bodde där under den tiden. BO såg jag nog varje dag, MGM max en handfull gånger på de nästan 5 åren jag bodde på gatan.

MGM satt uppe på nätterna och drack troligtvis rätt mycket då han fick leveranser i bolaget-kassar flera gånger i veckan.

Det är verkligen synd om sonen här, han hade det rätt kämpigt redan innan (stökade runt en del i området). Det kan ju klart haft sina förklaringar som uppenbarats nu.
Citera
2021-11-08, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8JhP29J
Lite sent på bollen, men jag har bott på samma gata som BO och MGM. BO och MGM med son bodde där under den tiden. BO såg jag nog varje dag, MGM max en handfull gånger på de nästan 5 åren jag bodde på gatan.

MGM satt uppe på nätterna och drack troligtvis rätt mycket då han fick leveranser i bolaget-kassar flera gånger i veckan.

Det är verkligen synd om sonen här, han hade det rätt kämpigt redan innan (stökade runt en del i området). Det kan ju klart haft sina förklaringar som uppenbarats nu.
Hemleverans, alltså? Bodde han inte ganska nära ICA Maxi och där finns väl Systembolag i direkt anslutning? Promenadavstånd?
Vet du hur han försörjde sig? Jobbade han? Eller levde han på frugan?
Citera
2021-11-08, 12:09
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Finns ingen att åtala. Fup läggs till handlingarna när FU är klar.

Det gäller då att man verkligen kan bevisa att den avlidne MGM är GM.
Citera
2021-11-08, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det gäller då att man verkligen kan bevisa att den avlidne MGM är GM.
Ja, förundersökning bedrivs fortfarande.
Citera
2021-11-08, 16:51
Medlem
Die.young.4evers avatar
Citat:
Ja, förundersökning bedrivs fortfarande.
Oki! Är så dåligt insatt i sånt här. Men så är det något man kan begära ut sen då?
Citera
2021-11-08, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Die.young.4ever
Oki! Är så dåligt insatt i sånt här. Men så är det något man kan begära ut sen då?
Beror på. Om gärningsmannen är den som avlidit i häktet, så nej. Det är enbart vid åtal man brukar få ut fupen. Han kommer ju inte kunna åtalas. Det går dock att överklaga. Omöjligt är det inte.
Citera
2021-11-09, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Hemleverans, alltså? Bodde han inte ganska nära ICA Maxi och där finns väl Systembolag i direkt anslutning? Promenadavstånd?
Vet du hur han försörjde sig? Jobbade han? Eller levde han på frugan?

Ja Systembolaget finns där, men som sagt gick han ju i princip aldrig ut. Det tar bara några minuter att gå dit.

Vet inte om han jobbade, men spontant skulle jag inte tro det. Visst kan man jobba hemifrån till 100%, har dock lite svårt att det skulle varit fallet här.
Citera
2021-11-09, 09:04
Medlem
Den bild man får av familjen är att mamma och son försökte leva normala liv, medan mannen var svårt alkoholiserad och troligen våldsam och lätt snedtände.

Hon borde fått hjälp att ta sig ur det förhållandet för längesedan.

Tragiskt och om det är sant det är mannen som dött i häktet så bekräftar det bara hur trasig den mannen var. Bra att det är över så inte fler drabbas.
Citera
2021-11-19, 01:12
Medlem
stockcocks avatar
(FB) Kvinna knivskuren till döds i Söderby, Haninge, man gripen. (2021-10-31)

Oj då!

Kollat runt lite, snackas en del. GM uppvisade enligt rykten tecken tidigare under kvällen på fysiologiska besvär. Ramlade ihop ett flertal gånger, läs svimmade. Möjligen avtändning ifrån långvarigt benso-bruk eller annan narkotika om du frågar mig. Annan möjlig orsak kan vara obehandlad diabetes o.s.v. Verkar ej ha blivit undersökt av läkare. Dålig stämning hos plitarna, troligt tjänstefel - möjligen vållande. Svårt i bevisning.
Senast redigerad av stockcock 2021-11-19 kl. 01:16.
Citera
2021-11-28, 20:03
Medlem
Någon uppdatering i det här ärendet? Har det varit någon begravning?
Citera
2021-11-28, 20:35
Medlem
Lyckadmutations avatar
Känns som snubben dog till följd av abstinens. Stämmer isf bra på tiden för häktning till död. Både alkohol- samt benzomissbruk skall tas på största allvar i ett fall som detta. Är helt säker på att döden orsakats pga att han inte fick avgiftas, sen finns det lite olika sätt man kan dö på till följd, skada av EP bara ett. Det är ingen nyhet att man inte behöver ngn IQ över 70 för att bli plit. Jävla slödder! Oavsett vad han gjort så blir inte detta bättre för pojken. Felet är plitarnas.
Citera
2021-11-28, 20:39
Medlem
siisters avatar
Citat:
Beror på. Om gärningsmannen är den som avlidit i häktet, så nej. Det är enbart vid åtal man brukar få ut fupen. Han kommer ju inte kunna åtalas. Det går dock att överklaga. Omöjligt är det inte.

När förundersökningen är avslutad kan man få ut den, se exempelvis Palmeutredningen. Men ofta är det mer som maskas eftersom ingen åtalats

https://sverigesradio.se/artikel/700...lmeutredningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in