2021-11-01, 18:57
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Det TS tar upp hjälper så klart inte, detalj-lagar om exakt hur man får har sex skrivna av politiker, så politikerna kan sitta och flåsa lite oftare i tingshuset av saftiga sex-historier påtvingat berättade av småfolket, och därefter likt spanska inkvisitionen bestämma om sexet det var lämpligt enligt deras egna tycke och smak. Det gör nog inte osäkra direkt mer sugna på att jaga.

Samhällsutvecklingen katalyserar sig själv. Något anses vara ett problem av några, det skrivs lagar om det, 10 år senare är det den nybakta normen, det är var norm för 10 år sedan är nu extremt, ribban för vad ens psyke tål och klarar hantera själv sjunker, och vid horisonten skymtar nya problem som inte var ett problem för 10 år sedan, det lagstadgas om dessa problem, 10 år senare är detta nya normen och ribban för vad personens psyke tål och klarar hantera själv är ännu lägre.
Snart har du en liten slavmask som inte klarar gå utanför dörren utan att bryta ihop, gå sönder, och känna sig som ett offer för övergrepp för att normen är så avsmalnad.
De vars psyke inte föruttnats rör sig som på nålar för att inte råka nudda de sköra kristallpsykena som skapats.

Men teknologin har nog mycket mer att säga, även om också teknologin och samhällsutveckligen katalyserar varandra, likt samhällsutveckligen katalyserar sig själv.
Porren som någon nämnt. Så sjukt lätt-tillgängligt, idag för många sedan innan de ens har sexuella tankar, varför utsätta sig för den naturliga risken att bli avvisad, eller kryddan att behöva leka kåt cirkusapa för nämndemäns masturbationsarkiv, när de får ut samma begär med ett klick? Den största kraft som gör att killar söker tjejer är släckt. De gånger förälskelse från killens håll kommer innan sex så är det kört för killen i 99 fall av 100 så de kan vi räkna bort.

Också teknikrelaterat (och samhällskatalysator-relaterat om vårt sökande efter lägre och lägre mark om vad som är säkert och vad vi klarar av att hantera) är att kids dricker mindre alkohol än någonsin som leder till sex som leder till förhållanden (mindre alkohol är nog är bra för killarna i och med politikersnusk-lagen, men inte samhället), troligen till stor del för att föräldrarna har de under konstant övervakning, utan att varken föräldrarna eller barnen inser att de alltid har sin snuttefilt och diktator ett klick bort åt bägge håll, i vissa fall till och med gps-spårning (som blir vanligare...katalysator, lägre gränser). Samt att killar lirar datorspel, träffar sina vänner utan att fysiskt ses, tjejerna gör perfekta fotot på instagram, får bekräftelse utan att fysiskt ses.
Skulle inte förvåna mig om majoriteten av de där 15%:en som får ligga inte är några alfachadplayers som det var back in the day, utan helt enkelt de som råkar inte tycka datorspel är kul, och majoriteten av de mer populära/torskade instagramknarkarna är i det 60%-spannet tjejer som inte har sex.
Citera
2021-11-01, 19:07
Medlem
barndomens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle1967
Vi behöver legalisera sexköp igen för folkhälsans skull. Kanske alla gangsterskjutningar beror på att unga män inte får ligga längre? ;-)

Min teori är att de flesta förortsgangstrar är incels. De kan bara ligga om de betalar.
Citera
2021-11-01, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HontraPoints
Det har aldrig varit jättelätt att få knulla. Vad jag inte förstår är varför de inte bara köper en hora då och då.

Det är sant att det kräver ansträngning och självklart blir det lättare om du är snygg med talets gåva.
Om vi tänker nationellt så är det ju olagligt, och jag tror många är väldigt rädda för att åka fast och skämma ut sig inför familj och bekanta.
Jag håller däremot med att reglerad prostitution borde vara lagligt, OM den är extremt reglerad, kontrollerad och säkerställer att kvinnor och definitivt minderårig kvinnor utnyttjas.
Citera
2021-11-02, 00:44
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Varit upp och ner på den fronten. Men även nobbat tjejer/kvinnor jag inte tänder på. Då drar jag i den själv.

Känner vissa som aldrig får ligga och andra som bara visar sej så står dem med särade ben.

Hur är de killarna som får tjejerna att sära benen?
Citera
2021-11-02, 07:14
Medlem
Ghastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Hur är de killarna som får tjejerna att sära benen?

Det är helt olika vissa är grymma på att prata omkull brudar. 2st jag känner dom har ett utseende som får tjejerna att göra vad som helst för att få ligga med dem.
Citera
2021-11-02, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gakka
Det är väl sunt förnuft för alla som har levt? Inte direkt svårt att hitta vetenskapligt stöd om du föredrar det: https://www.psychologytoday.com/us/blog/head-games/201305/the-allure-aggressive-men

Så köper inte din teori att kvinnor är choosy pga alla faror de utsätts för under ligget. Då hade de valt helt andra partners som 1:a hands val.

Att priset för graviditet är högt - absolut. Det styr väl snarast hur ofta kvinnor vill ha sex och med hur många olika partners.

Själva valet av partner verkar handla mest om ”starka gener” som kan producera starka avkommor (som överlever), varför aggressivitet och dominans hamnar så högt på listan, egenskaper som tyvärr kanske också ökar risken för övergrepp 🤷🏼‍♂️

Din länk pratar om 2 strategier och att "bad boys" endast föredras för "short terms".
Dvs visst kvinnor kan tänka sig ligga men inte ha en relation med.

Vidare dessa 2 strategier är de s.k. "evolutionära" dvs sånt som styrs av våra gener mer än de styrs av vårt medvetna, vår intelligens eller vår erfarenhet.

Ska vi nu kanske luta oss tillbaka och studera vilket / vilka sexuella beteende mönster som är det bästa för ett samhälle?

Är det kvinnors, som letar snälla män med bra resurser för långa relationer men kan tänka sig då och då ligga med en "farlig" man för att hans gener har något som också är bra för framtida avkomma.
Men ratar det mesta av övrigt.
Och som tar hand om all avkomma oavsett vem som är farsan.

Eller är det mäns, som letar efter what ever de kan knulla och dumpa och som är rejält sämre på att ta ansvar för den ev. avkomman som kommer efter dessa "bragder" för att sen leta upp någon vars avkomma han ska satsa på?

Jag menar, vilken av dessa två "strategimönster" borde samhället/ man rikta kritik mot?
Citera
2021-11-02, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Din länk pratar om 2 strategier och att "bad boys" endast föredras för "short terms".
Dvs visst kvinnor kan tänka sig ligga men inte ha en relation med.

Vidare dessa 2 strategier är de s.k. "evolutionära" dvs sånt som styrs av våra gener mer än de styrs av vårt medvetna, vår intelligens eller vår erfarenhet.

Ska vi nu kanske luta oss tillbaka och studera vilket / vilka sexuella beteende mönster som är det bästa för ett samhälle?

Är det kvinnors, som letar snälla män med bra resurser för långa relationer men kan tänka sig då och då ligga med en "farlig" man för att hans gener har något som också är bra för framtida avkomma.
Men ratar det mesta av övrigt.
Och som tar hand om all avkomma oavsett vem som är farsan.

Eller är det mäns, som letar efter what ever de kan knulla och dumpa och som är rejält sämre på att ta ansvar för den ev. avkomman som kommer efter dessa "bragder" för att sen leta upp någon vars avkomma han ska satsa på?

Jag menar, vilken av dessa två "strategimönster" borde samhället/ man rikta kritik mot?

Om det är sådan skillnad på lång term och short term så borde ju kvinnor utifrån din teori (att kvinnor väljer partner av försiktighet pga mäns historiska våld mot kvinnor) vara ännu mindre benägna att ligga med aggressiva män när det gäller short term. Eftersom det bara gäller tillfällig sexuell njutning. Men verkligheten är alltså tvärtom att mäns aggressiva sidor belönas på sen sexuella arenan.

Jag bara konstaterar att så är fallet, lägger ingen värdering i det utan ville bara poängtera att du lade fram en teori som jag inte trodde på och gör fortfarande inte det.

Så om jag ska luta mig tillbaka och fundera som du föreslår så ser jag inte mäns och kvinnors beteende som så olika. Snarare som ett väldigt synkat samspel - män tuppar sig och kämpar om honans gunst och kvinnorna belönar de som visar sig värdiga. Vi är alla en del av naturen såsom den format oss under hundratusentals år. Patriarkatet har väldigt lite med lust och fortplantning att göra.

Det betyder inte att jag inte tycker att vi ska prata om sex och att behandla varandra med respekt. Men om vi gör det utifrån en gemensam plattform vilka vi är så tror jag att vi lättare kan hitta en ömsesidig förståelse. Tyvärr finns det för många på båda sidor av frågan som lever på konflikten.
Citera
2021-11-02, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gakka
Om det är sådan skillnad på lång term och short term så borde ju kvinnor utifrån din teori (att kvinnor väljer partner av försiktighet pga mäns historiska våld mot kvinnor) vara ännu mindre benägna att ligga med aggressiva män när det gäller short term. Eftersom det bara gäller tillfällig sexuell njutning. Men verkligheten är alltså tvärtom att mäns aggressiva sidor belönas på sen sexuella arenan.

Jag bara konstaterar att så är fallet, lägger ingen värdering i det utan ville bara poängtera att du lade fram en teori som jag inte trodde på och gör fortfarande inte det.

Så om jag ska luta mig tillbaka och fundera som du föreslår så ser jag inte mäns och kvinnors beteende som så olika. Snarare som ett väldigt synkat samspel - män tuppar sig och kämpar om honans gunst och kvinnorna belönar de som visar sig värdiga. Vi är alla en del av naturen såsom den format oss under hundratusentals år. Patriarkatet har väldigt lite med lust och fortplantning att göra.

Det betyder inte att jag inte tycker att vi ska prata om sex och att behandla varandra med respekt. Men om vi gör det utifrån en gemensam plattform vilka vi är så tror jag att vi lättare kan hitta en ömsesidig förståelse. Tyvärr finns det för många på båda sidor av frågan som lever på konflikten.

Fast! Jag tror alltså kvinnor får betydligt fler barn med männen för "long term". dvs de skötsamma och snälla. Ev reproduktion från short term men idag aborteras.

Min "teori" var inte min utan vad just forskning och logik i saken säger.
Du HAR betydligt fler kvinnor som undviker sex helt, därför att de är traumatiserade av sexuellt våld ex. än vad du har män. Betydligt fler män än kvinnor är intresserade av ONS och krogragg bevisligen! eftersom det gnälls som fan över att män inte får tillräckligt med sex, medan kvinnor däremot uppvisar betydligt större rädsla vistas i det offentliga rummet än vad män gör.
Citera
2021-11-03, 20:21
Avslutad
Det förvånar knappast när man skapat ett så enormt mansöverskott särskilt i yngre åldersgrupper. Det kan ni tacka regeringen med S i spetsen för. Det orsakar kriminalitet, sexbrott, prostitution osv som en självklar följd. Därtill fysisk och psykisk ohälsa hos män, andra beroenden osv. Ett samhälle med kraftigt mansöverskott är ett samhälle i totalt förfall. I Sverige är problemet helt och hållet importerat från mellanöstern och afrika varifrån en mycket stor andel män kommit till Sverige ifrån.

Det skapar även en skev balans mellan könen som kvinnor knappast tyckt varit okej om det varit motsatt situation. Idag kan en relativt usel tjej ha enorma krav på en kille, medan killen knappt kan förvänta sig någonting av tjejen. Hon kan nämligen välja och vraka. Tänk er en motsatt situation om det vällt in miljoner asiatiska tjejer till Sverige och män val bort svenska tjejer, kunnat välja och vraka, förnedra och förkasta tjejerna som blivit utan partner i enorma antal. Det vore precis samma sak, det är helt ohållbart och helt förkastligt destruktivt att aktivt införa detta som S och M gjort i Sverige. Skulden är helt och hållet på deras sida. Och nej, att jaga sexköpare och tramsa kommer inte lösa någonting. Det är bara symptom på det enorma problemet man har valt att skapa i Sverige.
Citera
2021-11-04, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Så var det för 40 år sen. Idag börjar påverkan på pojkar redan vid treårsåldern, fortsätter i förskolan och i skolan, vid gymnasiet och högre utbildningar är hälften redan bortspelade och mellan 18 och 24 är sex av sju borta.
Vad får dig att tro att pojkar 25-35 inte skulle antingen knarkat ihjäl sig, tagit livet av sig eller hitta kärleken nån annanstans före det?

Du får sluta sätta fittan på piedestal. Har de försummat pojkarna i 25 år, kan de försumma dem i 25 år till och sen är det slut med det nöjet.

Att döma hur du skriver så tror jag inte att du fattar alls vad jag menar.

De allra flesta män/pojkar vill ha fitta. Jag pratar alltså inte om incels och andra socialt efterblivna utan helt vanliga grabbar. Beta-män om du så vill. Någon gång utmed livet, kanske runt 25 men ofta senare upptäcker de att de inte behöver jaga och anstränga ihjäl sig för att få fitta, utan det går lika bra att slappna av och umgås med polarna (dock i allmänt sociala sammanhang!) så löser det sig ändå i sinom tid. Att gå ut och medvetet ragga utan att vara bra på det funkar aldrig. Att gå ut och bara prata med tjejer med glimten i ögat utan att verka som att man raggar - funkar varenda gång! Det blir fitta varenda gång! I alla jävla ställningar utom på nån piedestal.

Detta lär sig som sagt alla män förr eller senare men jag förstår att du knappt är torr bakom öronen så du får väl ge det lite tid du också.
Citera
2021-11-04, 14:50
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Att döma hur du skriver så tror jag inte att du fattar alls vad jag menar.

De allra flesta män/pojkar vill ha fitta. Jag pratar alltså inte om incels och andra socialt efterblivna utan helt vanliga grabbar. Beta-män om du så vill. Någon gång utmed livet, kanske runt 25 men ofta senare upptäcker de att de inte behöver jaga och anstränga ihjäl sig för att få fitta, utan det går lika bra att slappna av och umgås med polarna (dock i allmänt sociala sammanhang!) så löser det sig ändå i sinom tid. Att gå ut och medvetet ragga utan att vara bra på det funkar aldrig. Att gå ut och bara prata med tjejer med glimten i ögat utan att verka som att man raggar - funkar varenda gång! Det blir fitta varenda gång! I alla jävla ställningar utom på nån piedestal.

Detta lär sig som sagt alla män förr eller senare men jag förstår att du knappt är torr bakom öronen så du får väl ge det lite tid du också.
Herr 88 inlägg har tydligen inte gjort sin hemläxa.
Jag fattar precis vad du försöker säga och du har fel, jag har rätt och troligen är jag dubbel så gammal som du.

Vill du prova igen?
Citera
2021-11-14, 22:00
Medlem
Kvinnor mellan 18 - 24 år har förhållanden eller ons med äldre killar än vad anal- och sexfixerade småkillar har.
När de andra 6 av 7 män kommer upp i åldern lite kommer de också få knulla mer aktivt och regelbundet.
Tyvärr kommer kanske 1 eller 2 av de killarna som kommit upp lite i åldern få vänta tills de är 40 -50 år innan de få knulla regelbundet. Det värsta är att en av dem kommer aldrig få knulla.

Detsamma gäller en viss typ av tjejer/kvinnor. Det finns kvinnor som inte heller fått knulla under sin livstid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in