2021-10-31, 07:17
Medlem
Pungpuckels avatar
Jag var i den åldern för ca 15 år sedan, och då var ju som mest aktiv.
Det ska tilläggas att aldrig har varit särskilt snygg eller haft något speciellt (nej, inte ens en fullbordad grundskoleutbildning) men ligga fick jag till höger och vänster.

Jag tror det var tack vare att smarttelefoner och sociala medier (annat än forum) inte fanns.
Det var den skiten som pajade allt för er kids.
Citera
2021-10-31, 08:13
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vad är det du inte förstår, för att veta om en kvinna är med på det, så frågar man antingen verbalt eller läser av kroppsspråk, dvs man försäkrar sig om att man har ett samtycke.

Ingen jävla kvinna vill ha din tunga dygnet runt i sin fitta....bara för att hon sagt ja till detta en gång, så du kan alltså absolut inte vet vad någon kvinna vill där och då oavsett hur väl du känner henne, allright?

Men nu är ju poängen här att du kan bli dömd i efterhand även om bägge haft ett samtycke. Eftersom lagen inte tar hänsyn till hur saker o ting tolkas hos mannen.

Nu gör du halmgubbar. Jag syftade på att man ska ha gett sken av att man vill bli slickad under själva samlaget. Då räcker det nödvändigtvis inte med att genom kroppsspråk fått ett "okej" för att gå ner.
Citera
2021-10-31, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Selfefficacy
Håller inte riktigt med där. Kvinnor och män behöver varandra. Vi kompletterar varandra. Jag behöver min man och han mig. Vi ger varandra olika saker. Ett förhållande är inte 50/50 det är 100/100.
Nej min man är vatken ett husdjur eller en väska. Han är min partner i livet och jag älskar honom innerligt.

Du skrev inte hur du behöver honom. Det i sig är väldigt talande.

Kvinnor älskar aldrig män, bara vad män kan ge och göra för henne. Endast män kan älska, kvinnor kan bara utnyttja.
Citera
2021-10-31, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Precis. En kvinna behöver endast en man idag till att skaffa barn med. Förr behövde även kvinnan mannens ekonomiska muskler.

Man har I årtionden kämpat för att frigöra kvinnan från mannen. Att göra dem så ointresserade av männen som möjligt.

-Skapat ofantliga mängder låtsasjobb med feta löner som betalas genom skatter (på männens bekostnad), som kvinnor dras till.
-Problematiserat män och manlighet i årtionden.
-Ständigt tjat om könen och om vilka offer kvinnorna är, där män målas upp som bovarna.
-Gjort oss allt mer beroende av sociala medier, som framförallt är plattformar för kvinnor att visa upp sig på.

Allt detta sker systematiskt. Utan att bry sig om vilka konsekvenser det får för vår samlevnad . Vi har förstört våra biologiska instinkter.

Jag håller med. Och det sista du skrev var intressant, tänk om stora mängder män bara skulle lämna internet och börja umgås och göra saker tillsammans. Då skulle män må bättre, och kvinnor skulle inte kunna suga bekräftelse som giriga vampyrer från törstiga män online utan att ge något tillbaka...
Citera
2021-10-31, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Men nu är ju poängen här att du kan bli dömd i efterhand även om bägge haft ett samtycke. Eftersom lagen inte tar hänsyn till hur saker o ting tolkas hos mannen.

Nu gör du halmgubbar. Jag syftade på att man ska ha gett sken av att man vill bli slickad under själva samlaget. Då räcker det nödvändigtvis inte med att genom kroppsspråk fått ett "okej" för att gå ner.

Men för helvete...

Varför skulle någon anmäla i efterhand efter att haft ett samtyckande samlag?
Den massiva halmgubben: att kvinnor bara ljuger om våldtäkt, är jävligt tjatig. De gör BO väldigt sällan.
Citera
2021-10-31, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMagooo
Men om män bara får lära sig att det finns alternativ till att jaga fittan, som faktiskt är bättre än att ständigt försöka mätta den omättliga kåtheten, så blir livet bättre än män kan föreställa sig.
Intressant teori, det hade varit bra att slippa den driften.
Den driften har ju gett en många goda stunder med, men om man tänker rent praktiskt på det så skulle det ha varit bra när man ser tillbaka på sitt liv.
Man hade ju varit miljonär i dag, krogen hade ju gått bort.
Men jag tror inte det går att bryta mot naturlagarna.
Citera
2021-10-31, 09:30
Medlem
Feminismen står nu för allting dåligt som hänt Skandinaviska samhällen under senaste 30 åren.

Det är mer än tydligt nu att det aldrig någonsin stod för jämställdhet eller lika rättigheter.
Citera
2021-10-31, 09:32
Medlem
Ghastens avatar
Varit upp och ner på den fronten. Men även nobbat tjejer/kvinnor jag inte tänder på. Då drar jag i den själv.

Känner vissa som aldrig får ligga och andra som bara visar sej så står dem med särade ben.
Citera
2021-10-31, 09:33
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Men för helvete...

Varför skulle någon anmäla i efterhand efter att haft ett samtyckande samlag?
Den massiva halmgubben: att kvinnor bara ljuger om våldtäkt, är jävligt tjatig. De gör BO väldigt sällan.

Varför? Jävligt bra fråga, men många är mentalt instabila. De kan ha ångrat att de hade sex med just den mannen. De kan helt plötsligt få för sig att de blev utnyttjade. Mannen kan ha gjort/sagt något olämpligt som inte var relaterat till samlaget men ändå bli anmäld för våldtäkt ist.

Det kan vara vad som helst hos en mentalt rubbad person.

Nej. Men att samtyckeslagen blir åt helvetes fel i praktiken.
Senast redigerad av Emoll 2021-10-31 kl. 09:41.
Citera
2021-10-31, 09:39
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Jag håller med. Och det sista du skrev var intressant, tänk om stora mängder män bara skulle lämna internet och börja umgås och göra saker tillsammans. Då skulle män må bättre, och kvinnor skulle inte kunna suga bekräftelse som giriga vampyrer från törstiga män online utan att ge något tillbaka...

Kommer tyvärr aldrig att ske 2021. Internet är pojkarnas hem. Däremot bör de sluta simpa och lajka massa brudar på alla sociala medier.

Men du har rätt. Vad unga män behöver är att gå på gym och bygga upp självkänslan och sitt mentala välmående. Läsa böcker, engagera sig i samhällsfrågor och allmänt försöka bli den bästa upplagan av sig själv.
Citera
2021-10-31, 09:46
Medlem
Panzeradlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Jag var i den åldern för ca 15 år sedan, och då var ju som mest aktiv.
Det ska tilläggas att aldrig har varit särskilt snygg eller haft något speciellt (nej, inte ens en fullbordad grundskoleutbildning) men ligga fick jag till höger och vänster.

Jag tror det var tack vare att smarttelefoner och sociala medier (annat än forum) inte fanns.
Det var den skiten som pajade allt för er kids.

Det handlar knappast om utbildning eller utseende. Det handlar om karisma och hur man uppträder.

Dagens ungar tränas inte i social interaktion med andra och man försöker skydda alla som växer upp så till den milda grad att man inte klarar av att få ett nej utan att känna sig kränkt och springa och gråta ut hos mamma.
Citera
2021-10-31, 09:48
Medlem
fittknullares avatar
Citat:
Kvinnor förr behövde män. Men idag gör inte kvinnor det längre.

Vad är det för skitsnack? Kvinnor behöver riktlinjer från män, annars mår dom dåligt och gör dåliga saker.
Senast redigerad av fittknullare 2021-10-31 kl. 09:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in