2026-05-19, 19:44
Medlem
Kanske vissa känner redan till det, men M*omin har funktioner som gör det möjligt att använda Session messenger (krypterad meddelande-app).

Få meddelanden direkt i Session, meddelanden kopplas till marknad/vendors.
Få notifikationer när exempelvis ett paket lagts ut som DD eller via Post.
Ta emot bilder.
Ta emot meddelanden.
osv..

Av säkerhetsskäl kan meddelanden endast skickas från marknaden till appen med hjälp av anonyma sender ID's.

Funkar väldigt smidigt och flera etablerade vendors finns där idag. Här är länken - mmarket.link (pekas om till onion länk så använd TOR!)
Citera
2026-05-19, 19:47
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambh89
Kanske vissa känner redan till det, men M*omin har funktioner som gör det möjligt att använda Session messenger (krypterad meddelande-app).

Session är en lite för osäker app nuförtiden.
Citera
2026-05-19, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738

Allt är osäkert nuförtiden. Man får göra det bästa man kan. Session använder inte telefonnummer, e-postadresser, all säkerhet hänger på din Recovery Phrase (skriv ner på ett papper) och de lokala inställningarna (Privacy settings) som du kan googla fram vad man ska välja (som att aktivera disappearing messages, clear cache osv. osv. osv.). Såklart finns det mer man kan göra utöver appen, som att kryptera sina enheter med krypterade OS osv - fortfarande kommer någon alltid fram och säger "det är inte helt säkert", aja tänker inte djupdyka i detta ämne. Faktum är att ingen annan app är bättre (apparna är olikt byggda arkitekturer - subjektivt vad man tycker är "safe") när man har ställt in allt rätt, och allt annat runt om kring.
Citera
2026-05-19, 20:18
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambh89
Allt är osäkert nuförtiden. Man får göra det bästa man kan. Session använder inte telefonnummer, e-postadresser, all säkerhet hänger på din Recovery Phrase (skriv ner på ett papper) och de lokala inställningarna (Privacy settings) som du kan googla fram vad man ska välja (som att aktivera disappearing messages, clear cache osv. osv. osv.). Såklart finns det mer man kan göra utöver appen, som att kryptera sina enheter med krypterade OS osv - fortfarande kommer någon alltid fram och säger "det är inte helt säkert", aja tänker inte djupdyka i detta ämne. Faktum är att ingen annan app är bättre (apparna är olikt byggda arkitekturer - subjektivt vad man tycker är "safe") när man har ställt in allt rätt, och allt annat runt om kring.

Session är en av apparna jag absolut inte skulle använda. Jag använder inte Gabber heller men jag skulle välja det 100% över Session.
Citera
2026-05-20, 05:42
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:

Citat:
Session är en av apparna jag absolut inte skulle använda. Jag använder inte Gabber heller men jag skulle välja det 100% över Session.

Signal då? Vet inte om moomin använder det är bara nyfiken
Citera
2026-05-20, 06:49
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Signal då? Vet inte om moomin använder det är bara nyfiken

Ja Signal ska väl vara säker men jag vet inte om det funkar på alla plattformar.
Citera
2026-05-21, 11:43
Medlem
Maskotens avatar
Citat:
Ja Signal ska väl vara säker men jag vet inte om det funkar på alla plattformar.
Session är säkrare än Signal
Citera
2026-05-21, 11:45
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maskoten

Säger du ja, men Session drivs i Australien och deras lagstiftning kräver att de sparar raderade meddelanden och metadatan kring dem.
Citera
2026-05-21, 14:25
Medlem
NyGammmmals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maskoten

Varför vägrar alla inse att det finns INGA säkra appar,köp ett reggat sim och billig telefon på nätet och använd som knarklur och behandla den därefter.
Använd aldrig wifi, logga in med proton mejl adress, blir det knas är det bara att försöka kasta skiten åt helvete.

Signal duger gott som app för kommunikation om man använder hjärnan lite. Finns en anledning att både MUST och sugrörs gangsters använder den.
Citera
2026-05-21, 21:16
Medlem
La till länk.

Hej mitt första inlägg på fb men läst trådar i säkert 15 år. Då flugsvamp 4.0 verkar vara nere kan jag rekomendera moomin darknet shop istället escrow finns, nu även mycket deaddrop. Och rimliga priser. Här är länken mmarket.link . Mvh
Senast redigerad av Icebeam 2026-05-21 kl. 21:21. Anledning: Glömde länken
Citera
2026-05-21, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Icebeam
Hej mitt första inlägg på fb men läst trådar i säkert 15 år. Då flugsvamp 4.0 verkar vara nere kan jag rekomendera moomin darknet shop istället escrow finns, nu även mycket deaddrop. Och rimliga priser. Här är länken mmarket.link . Mvh
Tror du någon går på moomins smygreklam som användare postar som första inlägg någonsin?? Börjar bli tröttsamt att se.
Citera
2026-05-21, 22:00
Medlem
Lite suspect kanske men jag tror på dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in