2026-02-11, 08:28
Medlem
AIAdventurers avatar
Blir det billigare om man köper LTC och sedan växlar till XMR jämfört med att köpa BTC och växla till XMR?

Har nu förstått att det inte går att köpa XMR direkt utan att jag först måste köpa i en annan valuta som jag sedan växlar till XMR
Citera
2026-02-11, 09:02
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIAdventurer
Blir det billigare om man köper LTC och sedan växlar till XMR jämfört med att köpa BTC och växla till XMR?

Har nu förstått att det inte går att köpa XMR direkt utan att jag först måste köpa i en annan valuta som jag sedan växlar till XMR

Stämmer köp LTC först och växla sedan till XMR!
Citera
2026-02-11, 09:37
Medlem
AIAdventurers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flouvonne
Stämmer köp LTC först och växla sedan till XMR!

Tack för svar
Såg nu att man kan överföra LTC direkt till Cath och använda dem till att betala. Då är det väl egentligen ingen mening med att växla till XMR för då tillkommer väl avgifter antar jag?
Citera
2026-02-11, 11:59
Medlem
Nån som har koll på vad admins på FS brukar ge för utslag i dispyter gällande en beställning som ej kommit fram? Förra gången det hände mig erbjöd säljaren 100% återbetalning så valde att ta det så ej eskalerat till supporten hittills. Nuvarande erbjuder 50% vetefan om jag ska ta det eller eskalera till support. Finns flera omdömen som är lagda nyligen där köpares paket inte verkar ha kommit fram hos denna säljaren. Själv är det första gången jag köper av just dom, o bara pga de jag alltid annvänt tidigare o litar på ej är aktiva på FS just nu...
Citera
2026-02-11, 12:38
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Tack för svar
Såg nu att man kan överföra LTC direkt till Cath och använda dem till att betala. Då är det väl egentligen ingen mening med att växla till XMR för då tillkommer väl avgifter antar jag?

Ja du kan överföra LTC också. Anledningen till att man vill betala med XMR är väl för att det är mycket svårare att spåra köp med Monero jämfört med BTC och LTC och de flesta andra kryptos. Så beror väl på hur nojig du är/hur säker du vill vara att ditt köp inte kan spåras sen.
Citera
2026-02-11, 12:47
Medlem
Bilderberg78s avatar
Det finns ingen drogmarknad längre på Darknet. Detta eftersom det inte ens går att köpa krypto längre. Och de som lyckas förlorar sona pengar av overlay scamm när de loggar in, eller blir blåst av av falska säljare som i bästa fall skickar en påse socker eller mjöl om ni lyckas logga in på riktigt. Då finns det bättre sätt att köpa om man vill knarka. Skaffa riktiga kontakter eller fortsätt att bli blåsta för evigt....

PS, jag talade nu inte helt sant, de sajter som verkligen finns har ni inte tillträde till ändå med era hundralappar att handla för...
Citera
2026-02-11, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilderberg78
Det finns ingen drogmarknad längre på Darknet. Detta eftersom det inte ens går att köpa krypto längre. Och de som lyckas förlorar sona pengar av overlay scamm när de loggar in, eller blir blåst av av falska säljare som i bästa fall skickar en påse socker eller mjöl om ni lyckas logga in på riktigt. Då finns det bättre sätt att köpa om man vill knarka. Skaffa riktiga kontakter eller fortsätt att bli blåsta för evigt....

PS, jag talade nu inte helt sant, de sajter som verkligen finns har ni inte tillträde till ändå med era hundralappar att handla för...

Citat:
High-Volume Drugs: Darknet markets continue to sell a wide range of illegal narcotics, including heroin, cocaine, LSD, MDMA, ketamine, and Alprazolam.
Rise in Illicit Crypto Flow: Illicit crypto volume, heavily used to fund these markets, reached an all-time high in 2025, with over $158 billion in transactions
https://www.trmlabs.com/resources/blog/operator-of-incognito-market-sentenced-to-30-years-for-global-darknet-drug-trafficking

Nu tycker jag du nyktrar till och fokuserar på skolan istället för att sitta här och larva dig.

I all välmening!
Citera
2026-02-11, 13:09
Medlem
Citat:

Liten self-insert du delar med dig, eller vilka är "de"?

Låter mer som att du inte har koll på vad du gör på darknet, flesta övriga här verkar inte ha samma problem med beställningar..
Citera
2026-02-11, 13:18
Medlem
Sleazetjackisens avatar
Citat:
Tack för svar
Tänk på att inte föra över direkt från din exchange till Cath bara!
Alltid mellanlanda i din egna privata plånbok först! Alltså Exchange → Din Plånbok → Cath.
Annars blir du ganska snart blockerad från din exchange, och det vill man väl kanske undvika.

Anledningen till att man hellre kanske vill växla till XMR är för att göra din transaktion anonym/ospårbar.
En LTC-transaktion går att följa precis som en BTC-transaktion (dvs att det går att spåra den tillbaka till dig väldigt enkelt). Om man istället köper LTC, tumblar om dom till XMR och sen för över till Cath så går det inte längre att spåra transaktionen tillbaka till dig. Och växlling + transaktionsavgifterna är så pass låga att det är värt det för att ha ryggen fri. Ett enkelt exempel på hur du gör din transaktion "safe" med t.ex. cakewaller är:
Köp LTC på Kraken/Coinbase/Binance etc. → Skicka LTC från Exchange → Cakewallet → SWAP LTC till XMR i Cakewallet (där du har både en plånbok för LTC och en för XMR) → använd din XMR plånbok som motagaradress under "convert to → adress" → Skicka från din XMR adress i Cakewallet → TIll din adress på Cath.
Citera
2026-02-11, 15:50
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Alltid mellanlanda i din egna privata plånbok först! Alltså Exchange → Din Plånbok → Cath.
Annars blir du ganska snart blockerad från din exchange, och det vill man väl kanske undvika.

Anledningen till att man hellre kanske vill växla till XMR är för att göra din transaktion anonym/ospårbar.
En LTC-transaktion går att följa precis som en BTC-transaktion (dvs att det går att spåra den tillbaka till dig väldigt enkelt). Om man istället köper LTC, tumblar om dom till XMR och sen för över till Cath så går det inte längre att spåra transaktionen tillbaka till dig. Och växlling + transaktionsavgifterna är så pass låga att det är värt det för att ha ryggen fri. Ett enkelt exempel på hur du gör din transaktion "safe" med t.ex. cakewaller är:
Köp LTC på Kraken/Coinbase/Binance etc. → Skicka LTC från Exchange → Cakewallet → SWAP LTC till XMR i Cakewallet (där du har både en plånbok för LTC och en för XMR) → använd din XMR plånbok som motagaradress under "convert to → adress" → Skicka från din XMR adress i Cakewallet → TIll din adress på Cath.

+1 på allt detta. Bättre förklarat än jag förmådde just då
Citera
2026-02-12, 06:17
Medlem
AIAdventurers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen

Tack för ett utförligt och bra svar!
Citera
2026-02-12, 12:39
Medlem
Citat:

Haha jag minns tillbaka hur det var att få Stimulant-orsakad-psykos ljuva stunder...... Eller inte

Hoppas du gick och la dig för att sova helst så länge som du kan för det brukar oftast göra susen åtminstone om helt skeva tankar kommit efter alldeles för många vakna timmar och för lågt näribg/vatten intag hehe

Sen Finns tyvärr dom som inte kan sova bort psykosen utan faktiskt behöver riktig hjälp och då ska ni givetvis söka hjälp så fort ni har möjlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in