Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-26, 09:02
Medlem
bregott911s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wadensjo
Kan man inte sätta in btc kängre satte in igår som inte har kommit

du satte troligtvis in dom på en phishing länk, använd samma länk igen och dubbelkolla adressen, se min förra post för hur du ser skillnad på phishing sidan och den riktiga sidan.
Citera
2022-04-26, 11:47
Medlem
Använde flugsvamp 3.0 ett fåtal gånger utan problem. Undrar bara det där angående Archetype. Har köpt bitcoins och skickat de från localbitcoins till Electrum plånboken. Hur gör jag för att förvandla de här bitcoinsen till XMR? För det är väl det jag måste göra innan jag kan sätta in på Archetype?
Citera
2022-04-26, 12:27
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nolan11
Använde flugsvamp 3.0 ett fåtal gånger utan problem. Undrar bara det där angående Archetype. Har köpt bitcoins och skickat de från localbitcoins till Electrum plånboken. Hur gör jag för att förvandla de här bitcoinsen till XMR? För det är väl det jag måste göra innan jag kan sätta in på Archetype?

Här är en förklaring som borde klistras i tråden :

(FB) Flugsvamp och andra öppna marknader på Darknet
Citera
2022-04-26, 16:30
Medlem
albert666s avatar
Vad är det för kod* dem behöver när man kommer till Tvåfaktorsauthentisering?
Citera
2022-04-26, 17:32
Medlem
lavidalocas avatar
Försöker att logga in på archetyp.cc
Förstår att man ska fylla i captcha samt trycka på cirkeln som ej är hel. Det enda som händer är dock att jag får upp en ny captcha. Om och om och om igen... Tips?
Citera
2022-04-26, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lavidaloca
Försöker att logga in på archetyp.cc
Förstår att man ska fylla i captcha samt trycka på cirkeln som ej är hel. Det enda som händer är dock att jag får upp en ny captcha. Om och om och om igen... Tips?

Det finns bara 2 anledningar till att du inte kommer vidare:
1. Du trycker ENTER efter att du skrivit in CAPTCHA:n.
2. Du trycker på fel cirkel.

Jag använder Archetyp dagligen (sitter och lurkar på forumet varje dag) och enda anledningen till varför jag ibland får göra om CAPTCHA:n är för att jag klickar på fel cirkel/klickade någon pixel bredvid/utanför cirkeln som det saknas en liten del av.
Citera
2022-04-27, 16:18
Medlem
mr.aidss avatar
Har nyss lagt mina första beställningar på Archtype (tror jag).

Den ena la jag inatt och den verkar allt ok på men hur vet jag när säljaren sett det, accepterat och skickat iväg produkten?

Jag köpte även en annan produkt, betalade med XMR via Cake Wallet, fortfarande lika förvirrad över hur vendorn ska se vart han ska skicka varan.
Citera
2022-04-27, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.aids
Har nyss lagt mina första beställningar på Archtype (tror jag).

Den ena la jag inatt och den verkar allt ok på men hur vet jag när säljaren sett det, accepterat och skickat iväg produkten?

Jag köpte även en annan produkt, betalade med XMR via Cake Wallet, fortfarande lika förvirrad över hur vendorn ska se vart han ska skicka varan.

När du klickar på att göra ett köp (Gå in på Market -> Välj Produkt -> Välj mängd) så kommer du till en sida där du får skriva in din adress.
När du skrivit in din adress så klickar du på "Place Order" (Du måste alltså slutföra "CAPTCHA:n" där du ska klicka på cirkeln som det saknas en liten del av).

Du betalar inte din order via cake wallet.
Du för över dina XMR direkt till Archetyp, till din plånbok där.
Detta är precis som det var som hos Flugsvamp. Men istället för bitcoins så använder man XMR.
Du finner din plånbok/wallet uppe i högra hörnet på sidan när du är inloggad.

Enda skillnaden mellan Archetyp och Flugsvamp är att när du lagt en order så hamnar inte dina XMR i escrow direkt. Detta sker endast när säljaren har accepterat ordern.

Du kan se dina ordrar under fliken "Orders".
Där har du flera olika "status".

- New
- Accepted (<- när din order hamnar här så dras dina XMR och hamnar i escrow och din plånbok på Archetyp töms med den summa din order kostade)
- Shipped
- Finalized | Received
- Disputed
- Completed
- All (<- Om jag minns rätt så sparas gamla ordrar bara i 3 veckor - kanske 4 veckor, så denna lista töms sakta men säkert)
Citera
2022-04-27, 17:46
Medlem
mr.aidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Vaken
TEXT

Tack för bra info och snabbt svar!

Så om mina beställningar dyker upp när jag trycker på ”Orders” så ligger båda två under ”New”. Tidigare låg en under ”unfunded orders” men även den har hoppat över till ”New” nu.

Betyder detta att beställningen gått igenom från min sida och nu väntar vi på att säljaren ska godkänna köpet och sedan skicka varorna?
Senast redigerad av mr.aids 2022-04-27 kl. 17:53.
Citera
2022-04-27, 20:27
Medlem
Hej!

Råkade med ut för phising sida och förlorade 600kr. Hur kommer man över den riktiga URL:en? Har försökt leta fram den via Tor browser, men kan inte hitta någon där "capcha-adressen" stämmer överens med URL:en. Någon som har riktig URL för FS4?

Tack!
Citera
2022-04-27, 20:30
Medlem
Hittade du en fungerande URL? Jag råkade nämligen ut för exakt samma sak som dig, men lyckas inte hitta någon fungerande länk :/ PM:a gärna eller dela här, det vore mycket uppskattat

Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Jag vill varna för fake insättningsadresser på FS4.

Det märkliga är att jag gått via deras "legitima" länkar som dom radade upp på sidan

Väl inne på fs4 så fick jag en insättningsadress som både såg märklig ut och kom med en QR kod. Det märkliga var att förra gången hade insättningslänken ett utgångsdatum dagen efter. Denna hade ett år.
Jag kanske är dum som satte in pengar på den, men det handlade om små summor, det gick fort i svängarna och det gick fint förra gången via länkarna jag fått av FS.

Men vill höja ett varningens finger och dessutom fråga hur det kommer sig att man får fake insättningslänkar från deras legitima länkar till sidan?

Testade med en mindre summa efter på en länk som såg bättre ut och den funkade. Det märkliga är att jag inte direkt använt några andra länkar än dom jag fått från FS själva, så jag undrar såklart om allt står rätt till med den här sidan eller vad som står på?

Det var inga jättesummor så jag får se det som läropengar, men enligt mig verkar det extremt suspekt att bli bedragen även från deras legitima länkar, man undrar ju vad som hände egentligen. Har liksom bara deras "legitima" länkar att gå in på sidan med och då undrar jag hur det kan vara olika vid insättningsadressen sedan. Aja, är inte så teknisk, men vill ändå varna för detta!
Citera
2022-04-27, 20:38
Medlem
Scooby1961s avatar
Fråga till er som jobbar eller "känner någon" som jobbar med posten. Hur vanligt är stöld? Det lär ju inte vara någon pundare som anmäler ett knarkbrev som försvunnit..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in