Citat:
Ursprungligen postat av
mr.aids
Har nyss lagt mina första beställningar på Archtype (tror jag).
Den ena la jag inatt och den verkar allt ok på men hur vet jag när säljaren sett det, accepterat och skickat iväg produkten?
Jag köpte även en annan produkt, betalade med XMR via Cake Wallet, fortfarande lika förvirrad över hur vendorn ska se vart han ska skicka varan.
När du klickar på att göra ett köp (Gå in på Market -> Välj Produkt -> Välj mängd) så kommer du till en sida där du får skriva in din adress.
När du skrivit in din adress så klickar du på "Place Order" (Du måste alltså slutföra "CAPTCHA:n" där du ska klicka på cirkeln som det saknas en liten del av).
Du betalar inte din order via cake wallet.
Du för över dina XMR direkt till Archetyp, till din plånbok där.
Detta är precis som det var som hos Flugsvamp. Men istället för bitcoins så använder man XMR.
Du finner din plånbok/wallet uppe i högra hörnet på sidan när du är inloggad.
Enda skillnaden mellan Archetyp och Flugsvamp är att när du lagt en order så hamnar inte dina XMR i escrow direkt. Detta sker endast när säljaren har accepterat ordern.
Du kan se dina ordrar under fliken "Orders".
Där har du flera olika "status".
- New
- Accepted (<- när din order hamnar här så dras dina XMR och hamnar i escrow och din plånbok på Archetyp töms med den summa din order kostade)
- Shipped
- Finalized | Received
- Disputed
- Completed
- All (<- Om jag minns rätt så sparas gamla ordrar bara i 3 veckor - kanske 4 veckor, så denna lista töms sakta men säkert)