2021-10-30, 18:44
Medlem
FlashbackGods avatar
Hur skulle folk reagera om dom visste att vi alla skulle dö om 5 år?

5 år är bara ett exempel på den här frågan.
Vi kan ta tex. en fråga att hur skulle folk reagera om dom visste att världen skulle gå under om 30 år.

Så ni får själva välja året när folket skulle dö, och hur dom skulle reagera.

Jag gissar på att folk inte skulle bry sig så mycket om dom fick reda på att världen skulle gå under om 30 år. Men om 5 år, då tror jag att många skulle börja ändra sina livs-stiler osv. Och annat också.

Och kom ihåg att inte glömma säga ödet hur människorna skulle dö (frivilligt)

Vad tror ni?

Hur skulle du göra om du fick reda på att världen skulle gå under om tex. 5 år?
Senast redigerad av FlashbackGod 2021-10-30 kl. 19:18.
Citera
2021-10-30, 18:49
Medlem
Queenofqueenss avatar
Är det agenda 2030, du pratar om?

Låt civilisationen gå under skiter i allt. Lever för dagen.
Citera
2021-10-30, 18:49
Medlem
Borasare1980s avatar
Frågeställningen är alltså hur vi reagerar om miljöpartiet ensamt kommer till regeringsmakt. För min egen del reagerar jag genom att bli noggrannare med preventivmedel för att inte orsaka onödigt lidande för egna avkommor.
Citera
2021-10-30, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackGod

Vi kan ta tex. en fråga att hur skulle folk reagera om dom visste att världen skulle gå under om 30 år.

Jag gissar på att folk inte skulle bry sig så mycket om dom fick reda på att världen skulle gå under om 30 år. Men om 5 år, då tror jag att många skulle börja ändra sina livs-stiler osv. Och annat också.

Vad tror ni?

Folk skulle få panik i en månad och sen skulle det återgå till det vanliga. Människor kan inte vara panikslagna under speciellt lång tid.
Citera
2021-10-30, 19:04
Medlem
FlashbackGods avatar
Ni får välja själva om det är en asteroid eller ett svart hål som suger in oss alla, genererad av Large Hardon Collider som är en partikelaccelerator. Världens största in fact. Men dom skulle bygga nån som är typ 10 gånger starkare än LHC i Kina. Är inte helt säker på det.

Ni får välja ödet hur ni vill.

Om vi tar ett exempel på att om människorna visste att dom skulle hamna i HELVETET om 5 år, undra hur dom skulle reagera då. Och helvete var en plats att inte leka med
Senast redigerad av FlashbackGod 2021-10-30 kl. 19:06.
Citera
2021-10-30, 19:07
Avslutad
Personligen så tror jag att man ändå skulle uppleva något form av lugn efter ett tag.man inser att ” äsch jag kommer ändå dö om 5 år så vad spelar det för roll”. På gott och ont kanske.
Citera
2021-10-30, 19:13
Medlem
FlashbackGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Personligen så tror jag att man ändå skulle uppleva något form av lugn efter ett tag.man inser att ” äsch jag kommer ändå dö om 5 år så vad spelar det för roll”. På gott och ont kanske.

Hur skulle du välja människornas öde då?
Citera
2021-10-30, 19:13
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Folket i riksdagen skulle 20-dubbla invandringen så att vi alla fick dö lyckliga i kalifatet.
Citera
2021-10-30, 19:19
Medlem
MortalDiseases avatar
Det skulle bli problematiskt att leva, alla som har besparingar kommer sluta arbeta, varför jobba i 5 år till när man är medveten om att pengarna man har på sparkontot skulle kunna täcka upp 5 år av frihet, skolor skulle förmodligen stängas ner, stora delar av industrin skulle läggas ned, rån skulle antagligen bli vanligare.
Citera
2021-10-30, 19:21
Medlem
FlashbackGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Det skulle bli problematiskt att leva, alla som har besparingar kommer sluta arbeta, varför jobba i 5 år till när man är medveten om att pengarna man har på sparkontot skulle kunna täcka upp 5 år av frihet, skolor skulle förmodligen stängas ner, stora delar av industrin skulle läggas ned, rån skulle antagligen bli vanligare.

Undra hur länge fångvakterna skulle jobba som fångvakter. Om dom fick reda på att världen skulle gå under om 3 år. Eller skulle dom lämna alla fångarna inne i fängelset. Eller släppa alla fria?
Citera
2021-10-30, 19:28
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Undra hur länge fångvakterna skulle jobba som fångvakter. Om dom fick reda på att världen skulle gå under om 3 år. Eller skulle dom lämna alla fångarna inne i fängelset. Eller släppa alla fria?

Jag skulle kunna spekulera i hur fångvakterna skulle resonera i en sådan situation, farliga fångar som bara skulle skapa mer elände i frihet skulle nog få sitta kvar och svälta, andra som kanske ändå ska släppas ut snart får komma ut på en gång, beroende på varför man blivit inlåst, någonting säger mig att riktiga as skulle bli mer benägna att göra brott när tiden är räknad..
Citera
2021-10-30, 20:08
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:

Och kom ihåg att inte glömma säga ödet hur människorna skulle dö (frivilligt)

Vad tror ni?

Jag skulle döda äckliga arbetsgivare, statstjänstemän, mobbare och andra som länge förtjänat att dö för sina vedervärdiga beteenden.
Samt PKister såklart, men dom är en annan klass, dessa måste torteras först.

Skulle göra detsamma om jag blev allvarligt sjuk och endast hade kort tid kvar att leva.

Det är så många som beter sig så illa och skadar andra för livet utan konsekvenser. Mer hämnd i samhället hade varit bra för alla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in