2021-10-30, 08:06
Medlem
santos_devilles avatar
Älskar när incels läser nyheter, hoppar över det viktiga och hittar sina egna russin dom kan bli arga över

Citat:
I åldersgruppen 18–24 hade bara 35–50 procent av männen ett aktivt sexliv redan 2007, och år 2015 hade den siffran sjunkit till 15 procent, enligt en finsk studie från 2017. Studien inkluderar alla män, men bland heterosexuella män är siffran med ett aktivt sexliv troligen ännu lägre.

Jag önskar att pojkar mellan 18-24 lärde sig att läsa nyheter (även högernyheter) med öppna ögon
Senast redigerad av santos_deville 2021-10-30 kl. 08:08.
Citera
2021-10-30, 08:40
Medlem
nordicwraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TempoRoid
I vanlig ordning är det mycket skitsnack om män.

Du ska veta att svenska män är extremt populära i princip alla andra länder, förutom just Sverige. Den unga svenska mannen är genomsnittligt något så ofantligt mycket snyggare, "välbärgad", längre och modemedveten än 95% av världens manliga befolkning.

I asien där jag kommer ifrån så är skandinaviska män så populära att rika kvinnor betalar ENORMA pengar för att få reproducera med vissa av dessa.

Ja, svenska män är vackra, långa, välbyggda osv. Vi har många bra fysiska egenskaper. Jag skulle lägga till intelligenta och påhittiga också (kanske att asiater är mer intelligenta och vita är mer nyfikna och påhittiga med tanke på allt resande och koloniserande vita sysslat med?)

Jag förstår att detta är ett massivt problem, vi har en generation där typ barnafödandet kommer gå ner till 0.8 barn per kvinna som i Sydkorea vilken leder till en extrem folkminskning, samtidigt som grupper från Mellanöstern och Afrika förökar sig som om det inte vore någon morgondag.

Men man kan inte lägga allt detta på kvinnorna, männen behöver shape’a upp sig. Utbilda sig, träna, skapa, producera - dvs de behöver bete sig som män. Det finns massor med problem med dagens kvinnor, ja alltså incelsens har rätt i vissa saker, men man behöver lyssna på kvinnornas perspektiv också och höra vad de har att säga.

Min tjej har läst upp massa inlägg från pinkroom om odugliga män. Män som spelar tv-spel medan kvinnorna måste ta hand om barnen och spela, som inte orkar göra någonting hemma. Någon snubbe som satt med sitt gamingheadset och spelade, när tjejen bad honom om hjälp med att skjutsa ungarna till skolan höjde han volymen på headsetet utan att ens titta på henne och fortsatte spela.
Citera
2021-10-30, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollsexperten
Kan detta tolkas som en stor framgång för feminismen? Lägg märke till att 40 % av kvinnor i samma ålder har aktivt sexliv. I fall vi bortser från det uppenbart märkliga i att majoriteten av (höghormonella) ungdomar inte har samlag, är det inte en stor seger för femismen att knappt någon ung man har sex? Det innebär ju att 85 % av alla unga män inte har våldtagit det senaste året?

https://www.friatider.se/ungdomar-bast-pa-formellt-samtycke-vid-sex

Jag var en av dessa i min ungdom =) Bara att dela ett missbruk, som alkohol. Det görs inga sexualundersökningar längre sedan 90-talet (då uppgav många hypersexuella att dom legat med 40+, men många i gruppen som undersöktes hade 1 partner eller 0 partner).

Feminismen har dödat sexlivet för många. Jag är dock hypersexuell och haft över 200 sexpartners.
Citera
2021-10-30, 11:35
Medlem
Och vad har feminism med unga mäns sexliv att göra?

Annat än att feminismens möjliggörande för kvinnor att ha sex efter eget huvud, gett män ökade möjligheter av just sex med kvinnor?

Hela denna tramsiga debatt från antifeministisk håll, handlar om att vissa seriöst verkar anse att manlig sexdrift ska "fixas" via att kvinnor ska tvingas till sex på olika sätt.

Fatta att:
1. Det är ingen enorm skilland mellan könen gällande sex. Gå till folkhälsomyndighetens senaste rapport i saken, så kan man enkelt konstatera detta. Yngre kvinnor har i regel något mer sex än yngre män, men detta tas igen i regel i medelåldern. Viket helt sonika speglar faktan av att tjejer i regel gillar lite äldre killar och män i regel gillar yngre kvinnor.

2. Killar som barrikaderar sig framför datorn i mammas källare är faktiskt inte tjejers ansvar.
Kvinnor har liksom inget ansvar alls att se till att mäns sexliv är exakt så tillgodosett som män önskar sig.
Senast redigerad av Merapi 2021-10-30 kl. 12:25.
Citera
2021-10-30, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Det stämmer. Historien visar att kvinnor måste kontrolleras till en viss grad.
Kvinnor VILL dessutom bli kontrollerade. Det är då de mår som bäst.

När kvinnan blir helt fri så vet hon inte längre vad hon ska göra. Det är ingen slump att antalet självmord och självmordsförsök har ökat lavinartat bland kvinnor sedan 90-talet. Feminism är en katastrof för kvinnor.

Vilket jävla misogynt trams.
Citera
2021-10-30, 12:14
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vilket jävla misogynt trams.

Nej, det är den bittra sanningen rakt upp i ditt feministiska ansikte.
Citera
2021-10-30, 12:17
Medlem
Citat:
Nej, det är den bittra sanningen rakt upp i ditt feministiska ansikte.

Fanns inte ett uns av nån "sanning" där bara samma gamla bittra kvinnohatiska dravel.

Vi kan ta din lögn om självmord ex.

1. de har MINSKAT i Sverige sen 90, inte ökat.
2. Och det är män som leder självmordsstatistiken inte kvinnor.

https://ki.se/nasp/sjalvmord-i-sverige
Senast redigerad av Merapi 2021-10-30 kl. 12:22.
Citera
2021-10-30, 12:37
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Fanns inte ett uns av nån "sanning" där bara samma gamla bittra kvinnohatiska dravel.

Vi kan ta din lögn om självmord ex.

1. de har MINSKAT i Sverige sen 90, inte ökat.
2. Och det är män som leder självmordsstatistiken inte kvinnor.

https://ki.se/nasp/sjalvmord-i-sverige

Har de räknat med självmordsförsök och tankar om självmord? Alla som jag har pratat med som jobbar inom sjukvården säger samma sak: Kvinnor mår allt sämre. Är inte detta konstigt med tanke på att vi lever i en allt mer feministisk värld?

Jag har inte påstått att kvinnor leder självmordsstatistiken.

https://www.vardfokus.se/halsa/studie-visar-att-unga-kvinnor-mar-allt-samre/
Citera
2021-10-30, 12:42
Medlem
Citat:
Har de räknat med självmordsförsök och tankar om självmord? Alla som jag har pratat med som jobbar inom sjukvården säger samma sak: Kvinnor mår allt sämre. Är inte detta konstigt med tanke på att vi lever i en allt mer feministisk värld?

Jag har inte påstått att kvinnor leder självmordsstatistiken.

https://www.vardfokus.se/halsa/studie-visar-att-unga-kvinnor-mar-allt-samre/

Bevisa att kvinnors mående skulle bero på feminism tack, eller för att de "vill bli kontrollerade" för det är vad du påstod.

För det forskning i saken hävdar är osaken bakom kvinnors sämre mående är:
1. Ökad stress i arbetslivet, sämre arbetsvillkor inom kvinnodominerade arbeten ex.
2. Ökad stress pga dubbelarbete, dvs män tar inte sin del av det obetalda arbetena, samtidigt som kvinnor tagit allt mer heltid.
3. Sociala medier.

https://www.forskning.se/2017/11/21/samre-halsa-for-unga-kvinnor-men-mannen-mar-battre/

Och inte ett skit "feminism" alltså.

Tvärtom kan man ju se att kvinnor som lever i jämställda länder/ kontexter uppvisar betydligt bättre mående än kvinnor som lever i icke jämställda länder/ kontexter.
Alltså raka motsatsen till ditt påstående.

Samt att män i Sverige mår bättre i dag ( med mer jämställdhet) än vad de gjorde med moidnre jämställdhet.
Senast redigerad av Merapi 2021-10-30 kl. 12:49.
Citera
2021-10-30, 12:47
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Bevisa att kvinnors mående skulle bero på feminism tack, eller för att de "vill bli kontrollerade" för det är vad du påstod.

För det forskning i saken hävdar är osaken bakom kvinnors sämre mående är:
1. Ökad stress, sämre arbetsvillkor in om kvinnodominerade arbeten.
2. Ökad stress pga dubbelarbete, dvs män tar inte sin del av det obetalda arbetena, samtidigt som kvinnor tagit allt mer heltid.
3. Sociala medier.

Och inte ett skit "feminism" alltså.

Feminism betyder att kvinnor får samma rättigheter som män. Detta innebär att de exempelvis måste ta samma ansvar som män på arbetsplatsen. Det är här det blir knas. Kvinnor är inte genetiskt programmerade för att sitta på ett kontor eller styra över en stor grupp av människor.

Allt hänger ihop. Att du inte kan/vill se det uppenbara är inte mitt problem.
Senast redigerad av Cuckslayer 2021-10-30 kl. 12:52.
Citera
2021-10-30, 12:48
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Är ju bara ett problem om man nu vill ligga och då får man faktiskt lösa det själv. Feminister och deras roll på sex blir lite tveeggat för å andra sidan gör feminismen kvinnor fula båda på insidan och utsidan och manhaftiga bossiga fula kvinnor som kräver millimeterrättvisa skapar så klart inga hårda kukar. Men å andra sidan så är alla slampor jag känner också nazifeminister så dom små liven drar ju sitt strå till stacken och kan absolut inte beskyllas för att vara svåra och hålla på fittan.
Citera
2021-10-30, 12:50
Medlem
musicbangers avatar
Alla gråter om tjejer och feminism när det är lätt att förstå varför det är så. En stor del av svenska killar sitter i discord/reddit/twitch/steam och håller sig borta från fester och liknande, ibland händer det att dom kommer till flashback till en liknande tråd och skriver om hur "feminismen" ligger bakom att dom inte får ligga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in