Citat:
Ursprungligen postat av
enhalvboj
Så du tänker att kvinns ska undiva att knulla för att det kan leda till att vissa inte vill knulla med dem? Låter som att problemet ligger hos dem som inte vill knulla då.
Män vill alltid ha sex med kvinnor oavsett vad. Men det finns många män som skulle undvika att gå in i ett seriöst förhållande med en kvinna som har haft sex med många. Jag menar bara att det är ett minus för en kvinna att ha haft sex med många män. Varför tror du att de flesta kvinnor oftast inte är ärliga med hur många de har haft sex med?
Jag har personligen inget att vinna eller förlora på en förändring. Det enda jag säger är att lösaktigheten hos dagens kvinnor leder till negativa konsekvenser när de väl vill ha ett seriöst förhållande. Att vara lösaktig påverkar en kvinna på ett helt annat sätt. Du kan tycka att det är fel att det ligger till på det sättet, men det är kopplat till biologi.
Män som har självrespekt och möjligheter (dvs de är eftertraktade) kommer med största sannolikhet inte att välja en kvinna som har haft sex med 50 män till att bli hans fru och föda hans barn. De män som inte bryr sig det minsta om hur många män kvinnor har haft sex med, är antingen väldigt desperata, eller väldigt destruktiva själva, som tex kriminella och narkomaner.
Generellt sett fungerar det som så att det är kvinnan som avgör om ett samlag ska äga rum eller ej. Detta beror på att män generellt sett värderar sex mycket högre än vad kvinnor gör. Men det är generellt sett mannen som avgör om det blir ett förhållande eller ej, då kvinnor värderar förhållanden högre än män. Om du ser det hela som ett spel (vilket det egentligen är) kan du se att sex är kvinnans spelkort. Om kvinnor ger upp detta kortet till en massa olika män under sina bästa år, kommer resultatet inte att bli bra. Hon kommer att ha ett förakt gentemot män, då hon kommer att känna sig utnyttjad. Dessutom kommer hon att känna sig smutsig vilket kommer att påverka hennes relationer.
För mig går frihet före allt. Jag tycker därför att människor ska få leva som de vill så länge det inte påverkar andra människor negativt (detta kan ibland vara svårt att veta, men på ett ungefär). Den kvinna i 20-års åldern som bestämmer sig för att hitta en bra man, kommer att må mycket bättre för resten av sitt liv, än en kvinna som spenderar sina bästa år åt att ha sex med 50 män, och sedan tro att hon kommer att kunna hitta en bra man efter det. Jag menar inte att det är omöjligt, men betydligt svårare.
Att som man vara arbetslös ses bland kvinnor som ett stort minus ifall de ska gå in i ett förhållande tillsammans. Samma sak gäller med kvinnor som har haft sex med många män. När det är dags för ett seriöst förhållande är det ett stort minus.