2021-11-10, 00:01
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfafarsan
Bara att läsa kommentarerna i den här tråden så har man genast förklaringen till varför tjejer inte vill knulla er!
Och där kom den brölande alfahannen in med 36 inlägg, varav ingen adresserade en enda poäng, tes eller argument och gjorde sig till åtlöje.
Citera
2021-11-10, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfafarsan
Bara att läsa kommentarerna i den här tråden så har man genast förklaringen till varför tjejer inte vill knulla er!

Alla vill inte betala för det som du gör.
Citera
2021-11-10, 00:24
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Det är ungefär den svarsfrekvensen man får oavsett vad det är man undersöker.

Nåväl. Hade inte väntat mig något annat än att du skulle vifta bort den och fortsätta gå efter din känsla.
Ta nu en titt på den där rapporten igen.
Det är ett rent beställningsjobb av och för flickor. Man svarar inte ens på frågor som rör de unga männen, eller vad de utsätts för eller har som utmaningar. Det fanns siffror och procent på allt som drabbar flickor, liksom att var tredje tjej gjort en eller flera aborter.

Detsamma går igen när man pratar om att "nästan tio procent" av männen har betalt för sex.
Först ganska långt ner, kommer det fram att det är homo och bi-män som betalt för sex mest.
Då är liksom redan flickornas "offerroll" etablerad och jag tvivlar på att sugarbabes svarat ärligt på om de sålt, eller delat ut poon av andra anledningar.

Varje feministisk "buzzword" finns med där, men berättelsen hänger långt ifrån ihop som någon sammanställning av läget bland unga idag.
Citera
2021-11-10, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Så, du betar av femtio miljoner killar på en vecka?
Jävlar vad fantastisk du måste vara!

Nej men jag har bra koll på vad tinder är för nåt. Brukar undvika desperata killar, så självklart håller jag mig borta från tinder då.
Citera
2021-11-10, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Ta nu en titt på den där rapporten igen.
Det är ett rent beställningsjobb av och för flickor. Man svarar inte ens på frågor som rör de unga männen, eller vad de utsätts för eller har som utmaningar. Det fanns siffror och procent på allt som drabbar flickor, liksom att var tredje tjej gjort en eller flera aborter.

Detsamma går igen när man pratar om att "nästan tio procent" av männen har betalt för sex.
Först ganska långt ner, kommer det fram att det är homo och bi-män som betalt för sex mest.
Då är liksom redan flickornas "offerroll" etablerad och jag tvivlar på att sugarbabes svarat ärligt på om de sålt, eller delat ut poon av andra anledningar.

Varje feministisk "buzzword" finns med där, men berättelsen hänger långt ifrån ihop som någon sammanställning av läget bland unga idag.

Nu handlar inte tråden om prostitution eller buzzwords. För att citera dig igen: försök hänga med lite.
Citera
2021-11-10, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enigmaticas
Jasså 31% svarsfrekvens innebär en fullt godtagbar enkät? Och man kan dra slutsateser av en sådan??

Tom en lågbegåvad individ inser ju att de övriga 69% som inte svarade på enkäten inte får knulla överhuvudtaget. Är det på sådana undersökningar som hela feminismen vilar tom?

Nu har vi två feminister som påstår att en enkätundersökning med en svarsfrekvens om endast 31% skall vara en godkänd enkätundersökning.

De enda som tycker det är en ok frekvens är företag som själva arbetar med enkätundersökningar...

Merapi och enhalvboj.

Nu vill jag ha en källa på detta tack, inget flum, ge mig fakta och länkar jag kan detaljsstudera. Jag väntar:

Jag skulle inte förvänta mig en svarsfrekvens på 100% när man skickar en enkät via posten till 50000 random pers. Att nästan var tredje faktiskt skickade tillbaka den är inte fy skam. Görs enkäten via telefon eller på stan får man säkert en högre frekvens men de flesta postenkäter hamnar nog direkt i bingen tillsammans med reklamen.

Det genererade iaf i runda slänga 15000 svar från slumpade svenskar. Du kan såklart fortsätta tro att alla som inte svarade struntade i det pga att de inte har något sexliv och du kan fortsätta tro att din egen umgängeskrets bättre förklarar hur genomsnittet ser ut i hela landet än dessa 15000 svar.
Citera
2021-11-10, 08:01
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Nu handlar inte tråden om prostitution eller buzzwords. För att citera dig igen: försök hänga med lite.
Din länk gjorde det.
Din länk.
Citera
2021-11-10, 08:03
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Jag skulle inte förvänta mig en svarsfrekvens på 100% när man skickar en enkät via posten till 50000 random pers. Att nästan var tredje faktiskt skickade tillbaka den är inte fy skam. Görs enkäten via telefon eller på stan får man säkert en högre frekvens men de flesta postenkäter hamnar nog direkt i bingen tillsammans med reklamen.

Det genererade iaf i runda slänga 15000 svar från slumpade svenskar. Du kan såklart fortsätta tro att alla som inte svarade struntade i det pga att de inte har något sexliv och du kan fortsätta tro att din egen umgängeskrets bättre förklarar hur genomsnittet ser ut i hela landet än dessa 15000 svar.
Den svarsfrekvensen kan bero på att frågorna är ledande och dåliga.
Att svarsalternativen inte är öppna utan flervalsfrågor UTAN svar man är helt överens med.
31% är ett dåligt underlag.

Det kan dessutom bestå av de mer lättptogrammerade som "brukar svara på enkäter" och har gott om tid till sån dynga.
Typ arbetsskygga kärringar och långtidssjukskrivna tanter som gått i väggen pga sina rynkor och sina nya gäddhäng.
De som har upptäckt att de unga tjejerna med lite högre klackar och mer urringning fick gå direkt in på chefens rum och fick löneförhöjning.

T.ex.
För du vet att är det något tjejer är riktigt bra på, så är det avundsjuka.
Senast redigerad av Flickfotograf 2021-11-10 kl. 08:06.
Citera
2021-11-11, 10:23
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Citat:
Så du tänker att kvinns ska undiva att knulla för att det kan leda till att vissa inte vill knulla med dem? Låter som att problemet ligger hos dem som inte vill knulla då.
Män vill alltid ha sex med kvinnor oavsett vad. Men det finns många män som skulle undvika att gå in i ett seriöst förhållande med en kvinna som har haft sex med många. Jag menar bara att det är ett minus för en kvinna att ha haft sex med många män. Varför tror du att de flesta kvinnor oftast inte är ärliga med hur många de har haft sex med?

Jag har personligen inget att vinna eller förlora på en förändring. Det enda jag säger är att lösaktigheten hos dagens kvinnor leder till negativa konsekvenser när de väl vill ha ett seriöst förhållande. Att vara lösaktig påverkar en kvinna på ett helt annat sätt. Du kan tycka att det är fel att det ligger till på det sättet, men det är kopplat till biologi.

Män som har självrespekt och möjligheter (dvs de är eftertraktade) kommer med största sannolikhet inte att välja en kvinna som har haft sex med 50 män till att bli hans fru och föda hans barn. De män som inte bryr sig det minsta om hur många män kvinnor har haft sex med, är antingen väldigt desperata, eller väldigt destruktiva själva, som tex kriminella och narkomaner.

Generellt sett fungerar det som så att det är kvinnan som avgör om ett samlag ska äga rum eller ej. Detta beror på att män generellt sett värderar sex mycket högre än vad kvinnor gör. Men det är generellt sett mannen som avgör om det blir ett förhållande eller ej, då kvinnor värderar förhållanden högre än män. Om du ser det hela som ett spel (vilket det egentligen är) kan du se att sex är kvinnans spelkort. Om kvinnor ger upp detta kortet till en massa olika män under sina bästa år, kommer resultatet inte att bli bra. Hon kommer att ha ett förakt gentemot män, då hon kommer att känna sig utnyttjad. Dessutom kommer hon att känna sig smutsig vilket kommer att påverka hennes relationer.

För mig går frihet före allt. Jag tycker därför att människor ska få leva som de vill så länge det inte påverkar andra människor negativt (detta kan ibland vara svårt att veta, men på ett ungefär). Den kvinna i 20-års åldern som bestämmer sig för att hitta en bra man, kommer att må mycket bättre för resten av sitt liv, än en kvinna som spenderar sina bästa år åt att ha sex med 50 män, och sedan tro att hon kommer att kunna hitta en bra man efter det. Jag menar inte att det är omöjligt, men betydligt svårare.

Att som man vara arbetslös ses bland kvinnor som ett stort minus ifall de ska gå in i ett förhållande tillsammans. Samma sak gäller med kvinnor som har haft sex med många män. När det är dags för ett seriöst förhållande är det ett stort minus.
Citera
2021-11-11, 11:45
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
Män vill alltid ha sex med kvinnor oavsett vad.
Det är det som kallas misogyni hos många feminister.
Citera
2021-11-11, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
Män vill alltid ha sex med kvinnor oavsett vad. Men det finns många män som skulle undvika att gå in i ett seriöst förhållande med en kvinna som har haft sex med många. Jag menar bara att det är ett minus för en kvinna att ha haft sex med många män. Varför tror du att de flesta kvinnor oftast inte är ärliga med hur många de har haft sex med?

Jag har personligen inget att vinna eller förlora på en förändring. Det enda jag säger är att lösaktigheten hos dagens kvinnor leder till negativa konsekvenser när de väl vill ha ett seriöst förhållande. Att vara lösaktig påverkar en kvinna på ett helt annat sätt. Du kan tycka att det är fel att det ligger till på det sättet, men det är kopplat till biologi.

Män som har självrespekt och möjligheter (dvs de är eftertraktade) kommer med största sannolikhet inte att välja en kvinna som har haft sex med 50 män till att bli hans fru och föda hans barn. De män som inte bryr sig det minsta om hur många män kvinnor har haft sex med, är antingen väldigt desperata, eller väldigt destruktiva själva, som tex kriminella och narkomaner.

Generellt sett fungerar det som så att det är kvinnan som avgör om ett samlag ska äga rum eller ej. Detta beror på att män generellt sett värderar sex mycket högre än vad kvinnor gör. Men det är generellt sett mannen som avgör om det blir ett förhållande eller ej, då kvinnor värderar förhållanden högre än män. Om du ser det hela som ett spel (vilket det egentligen är) kan du se att sex är kvinnans spelkort. Om kvinnor ger upp detta kortet till en massa olika män under sina bästa år, kommer resultatet inte att bli bra. Hon kommer att ha ett förakt gentemot män, då hon kommer att känna sig utnyttjad. Dessutom kommer hon att känna sig smutsig vilket kommer att påverka hennes relationer.

För mig går frihet före allt. Jag tycker därför att människor ska få leva som de vill så länge det inte påverkar andra människor negativt (detta kan ibland vara svårt att veta, men på ett ungefär). Den kvinna i 20-års åldern som bestämmer sig för att hitta en bra man, kommer att må mycket bättre för resten av sitt liv, än en kvinna som spenderar sina bästa år åt att ha sex med 50 män, och sedan tro att hon kommer att kunna hitta en bra man efter det. Jag menar inte att det är omöjligt, men betydligt svårare.

Att som man vara arbetslös ses bland kvinnor som ett stort minus ifall de ska gå in i ett förhållande tillsammans. Samma sak gäller med kvinnor som har haft sex med många män. När det är dags för ett seriöst förhållande är det ett stort minus.

Kvinnor underdriver/ undviker att berätta som antal sexpartners, medan män överdriver.. eftersom de vet att samhället fortsatt har idiotiska fördomar kontra kvinnlig och manlig sexualitet.
Ditt inlägg ovan som övertydligt exempel på just detta.

Fördomar som inte bygger på något annat än känslobaserat strunt och rent hittepå.

Det finns inget "minus" eller "plus" för någon annan än människan i fråga själv med individers sexvanor.
Sexvanor är heller inte något statiskt, utan förändras med åren alltså tämligen idiotiskt att värdera en människa efter antal sexpartners hen hade för låt säga 10 år sen.
Inte heller är sex något jävla "spelkort" utan ett mänsklig beteende som bygger på mänskliga individuella behov.

Att försöka måla upp sex som någons "spelkort" är att medvetet förvandla människor till
objekt.
Människor är inte objekt, utan levande varelser med behov och fulla rättigheter att tillfredsställa dessa efter möjlighet och egen lust oavsett kön.
Citera
2021-11-12, 08:33
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Kvinnor underdriver/ undviker att berätta som antal sexpartners, medan män överdriver.
Då vet vi hur du jobbar.

Men låt bli att tala för mig, är du snäll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in