2021-11-01, 09:58
Medlem
Shit hade jag varit Incel hade jag köpt en sån där Japansk robot och tagit med henne ut på puben tom.
Där har vi ju lösningen. Teknologi och ai kommer fixa det.
Citera
2021-11-01, 10:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enigmaticas
Bland kvinnorna var det närmare hälften, 49 procent, som uppgav besvär av ängslan, oro eller ångest. Andelen bland männen var 33 procent.

Läs också jämställdhetsmyndighetens rapport.

https://www.jamstalldhetsmyndigheten.se/pressrum/ojamn-halsa-mellan-kvinnor-och-man
Ja och 33% av männen - det innebar INTE att de inte upplevde ett gott välbefinnande.
Det handlar alltså inte om så stora grupper som inte mår bra.
Citera
2021-11-01, 11:33
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tror det är lite sanning i det, men framförallt att de som mår dåligt idag har andra förutsättningar att kunna uttrycka det.
Dvs de som förr mådde genuint dåligt hade inget annat val än att hålla käften och sträva på. Det fanns inte acceptans för att kvinnor mådde dåligt och inte klarade av hela eller delar av tillvaron.
Det var också ett helt annat konkret tryck från samhället - den kvinna om inte klarade av sina barn fick inte hjälp av samhället - hon förlorade barnen och möttes inte av förståelse utan snarare om hot om mentalvårdsinstitution för egen del.
Till skillnad mot män då?
Är en man förkyld är det en mancold, en patetiskt gnällande jättebäbis? 4 av 5 självmord är män, fler än nio av tio av dem som dör på jobbet är män, könsstympning på män är helt okej i Sverige och de tiotusentals hemlösa och uteliggarna som är män borträknade, då förstås och att unga män våldtas av pedo- och homofiler får inget utrymme alls i våldtäktsstatistiken?

Nä, jag ska inte räkna upp de självklara men dödligt våld i nära relationer är ju ett av vår tids viktiga frågor, för de senaste några åren har 13 kvinnor satt livet till.
De hundratals unga män som skjuts, varav någon nästintill dagligen är absolut inte lika viktiga.

Men jag fattar.
Det här är den nya sköna världen, där offerskapet blivit valuta och gnäll, lättkränkthet och avplattformering är sätten vi kommunicerar på.

Och att en miljon lite drygt går på antidepressiva, MGTOW växer så det knakar och under 15% av våra unga män i den mest aktiva sexuella åldern har sex ett sexliv...
Citera
2021-11-01, 11:36
Medlem
Citat:
Ja och 33% av männen - det innebar INTE att de inte upplevde ett gott välbefinnande.
Det handlar alltså inte om så stora grupper som inte mår bra.

Kan du läsa? 49% av kvinnorna, är inte så stor grupp?
Ok....
Citera
2021-11-01, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Är en man förkyld är det en mancold, en patetiskt gnällande jättebäbis? 4 av 5 självmord är män, fler än nio av tio av dem som dör på jobbet är män, könsstympning på män är helt okej i Sverige och de tiotusentals hemlösa och uteliggarna som är män borträknade, då förstås och att unga män våldtas av pedo- och homofiler får inget utrymme alls i våldtäktsstatistiken?

Nä, jag ska inte räkna upp de självklara men dödligt våld i nära relationer är ju ett av vår tids viktiga frågor, för de senaste några åren har 13 kvinnor satt livet till.
De hundratals unga män som skjuts, varav någon nästintill dagligen är absolut inte lika viktiga.

Men jag fattar.
Det här är den nya sköna världen, där offerskapet blivit valuta och gnäll, lättkränkthet och avplattformering är sätten vi kommunicerar på.

Och att en miljon lite drygt går på antidepressiva, MGTOW växer så det knakar och under 15% av våra unga män i den mest aktiva sexuella åldern har sex ett sexliv...

Det låter som ett samhälle som är så långt ifrån att vara i balans man kan komma.
Och vi har inte ens rätt att kritisera kvinnorna i Sverige. Då är vi nazister manschauvinistiska könsdiskriminerande kvinnohatare.

Svenska kvinnor är ju prinsessor och har rätt i allt.
Citera
2021-11-01, 11:43
Medlem
Er egna Jämställdhetsmyndighet var heller inte särskilt intressant tydligen.

Citat från Jämställdhetsmyndigheten

Ojämn hälsa mellan kvinnor och män
Flickors och unga kvinnors psykiska ohälsa har blivit en av de nya stora jämställdhetsutmaningarna. En kartläggning genomförd av Jämställdhetsmyndigheten visar inga tecken på att de skillnader som finns i hälsa mellan kvinnor och män håller på att försvinna.

– Vi ser att flickor och unga kvinnor oftare får diagnoser som ångest, depression och självskador än pojkar och unga män. Den psykiska ohälsan ökar också snabbare hos flickor och unga kvinnor. För att nå en jämställd hälsa är det viktigt att lyfta fram den psykiska hälsan och motverka problemen, säger Ingrid Osika Friberg, senior utredare på Jämställdhetsmyndigheten.

Det finns en rapport att ladda ner.
Citera
2021-11-01, 11:47
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Det låter som ett samhälle som är så långt ifrån att vara i balans man kan komma.
Och vi har inte ens rätt att kritisera kvinnorna i Sverige. Då är vi nazister manschauvinistiska könsdiskriminerande kvinnohatare.

Svenska kvinnor är ju prinsessor och har rätt i allt.
Ja, det finns ingen hejd på narcissismen där.
De ser bara sig själva, för det är så feminismen uppfostrar flickor idag.
Citera
2021-11-01, 12:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
När män blev sjuka var det fortfarande kvinnan som skötte barnen. Den funktionen påverkades inte vare sig mannen var frisk eller inte.

När det gäller psykisk skörhet är det mer tabu för män att tala om det än för kvinnor - vilket sannolikt förklarar en del av skillnaden mellan kvinnor och män i den delen.

När det gäller allvarlig psykisk ohälsa så är män och kvinnor lika och det är den som blir livspåverkande på allt.
Låt mig påminna dig om 86% av befolkningen anger god livskvalitet och att det är ganska lika fördelat mellan män och kvinnor -- fler män uppger dock mycket god livskvalitet. Jag ser alltså inga skäl att direkt gråta för män i frågan.

Citat:
Och kvinnor har mens och föder barn buhu..
Du försöker jämställa två helt skilda problematiker - det går inte.

Citat:
Men jag fattar.

Återigen 86% anger god livskvalitet.
1 miljon är väl för övrigt skäligt med hänsyn till att 7% av männen och 8% av kvinnorna lider av allvarlig psykisk ohälsa.
Citera
2021-11-01, 12:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Kan du läsa? 49% av kvinnorna, är inte så stor grupp?
Ok....
49% av kvinnorna lider inte av psykisk ohälsa.
49% av kvinnorna och 33% av männen anger att de kan känna oro eller ångest ibland, att de kan känna stress eller ha svårt att sova -- fortfarande anger majoriteten av dessa att de har god livskvalitet.

Stress, oro, ångest osv är normala tillstånd som de flesta någon gång i livet upplever - i synnerhet de med ekonomiskt knappa resurser.
Det du talar om är således mer en effekt av klyftorna i samhället än kön.
Och återigen - det är fortfarande mer accepterat att kvinnor ger uttryck för dessa känslor än att män gör det.
Citera
2021-11-01, 13:05
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
När män blev sjuka var det fortfarande kvinnan som skötte barnen. Den funktionen påverkades inte vare sig mannen var frisk eller inte.

När det gäller psykisk skörhet är det mer tabu för män att tala om det än för kvinnor - vilket sannolikt förklarar en del av skillnaden mellan kvinnor och män i den delen.

När det gäller allvarlig psykisk ohälsa så är män och kvinnor lika och det är den som blir livspåverkande på allt.
Låt mig påminna dig om 86% av befolkningen anger god livskvalitet och att det är ganska lika fördelat mellan män och kvinnor -- fler män uppger dock mycket god livskvalitet. Jag ser alltså inga skäl att direkt gråta för män i frågan.

Och kvinnor har mens och föder barn buhu..
Du försöker jämställa två helt skilda problematiker - det går inte.

1 miljon är väl för övrigt skäligt med hänsyn till att 7% av männen och 8% av kvinnorna lider av allvarlig psykisk ohälsa.
Ska vi gissa att ingen som svarar på enkäten tillhör de där 40-50k uteliggarna?
Det är ungefär dubbelt så vanligt med sjukskrivning för kvinnor för "utbrändhet" och varianter på det än män.
Män har helt enkelt inte råd att vara sjuka, för skyddsnätet finns inte alls i samma omfattning för dem.

Du behöver inte gråta för männen.
Är det okej om jag slutat gråta för kvinnor?

Visst kommer detta sluta väl?
Citera
2021-11-01, 13:29
Medlem
Citat:

86% av HELA befolkningen ja. Yngre. Äldre. Män. Kvinnor. Barn.

49% av KVINNORNA mår dåligt. Mellan 18-79 eller vad det nu exakt är. Hur läser du egentligen det står ju svart på vitt.
Citera
2021-11-01, 13:33
Medlem
Citat:
49% av kvinnorna lider inte av psykisk ohälsa.
49% av kvinnorna och 33% av männen anger att de kan känna oro eller ångest ibland, att de kan känna stress eller ha svårt att sova -- fortfarande anger majoriteten av dessa att de har god livskvalitet.

Stress, oro, ångest osv är normala tillstånd som de flesta någon gång i livet upplever - i synnerhet de med ekonomiskt knappa resurser.
Det du talar om är således mer en effekt av klyftorna i samhället än kön.
Och återigen - det är fortfarande mer accepterat att kvinnor ger uttryck för dessa känslor än att män gör det.

49% av kvinnorna uppger att de har problem med ångest ängslan oro. Det låter fullt normalt tycker du alltså.

Ok då vet vi det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in