2021-10-31, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Ja så är det. Men det är konstlat i min mening. Och det här macho idealet, hur verkligt är det egentligen. Om det verkligen gällde, hur många hade inte lagt benen på ryggen och löpt som löphoror när de väl börjar hetta till? Av dom som är "macho" alltså.
Ta ett riktigt krig. Folk har väl grinat sönder när det väl gäller att gå ut där kulorna viner och granater och bomber sprängs. Skitit i byxan, spytt av rädsla osv. Så det här macho idealet vi har i det här samhället är lika mycket poserande som gucci kläderna dom bär.
Och allt detta för vadå? Lever vi i en djungel eller? Snarare en låtsasdjungel där det är utan konsekvenser att vara macho och synen på "alfa" är helt snevriden. Det är som om att alla beta hanar har fått för sig att dom kan vara alfa bara dom gör de dom gör bäst, gläfser utav helvete. Och gärna i grupp mot en enskild. DÅ har man visat hur tuff man egentligen är.
Det är så man spyr. Tragikomiskt säger du, jag håller med!

Och vad gällande tjejer och deras översminkeri.. Det är ju hutlöst. Dom borde åka dit för falsk marknadsföring. Men vi har fått ett amerikanskt samhälle där vi fejkar allt som vi inte kan göra på riktigt.

Bra att du tränar. Det behövs, inte bara för den egna självkänslan utav även för den egna tryggheten då det finns hyenor överallt. Råttungar.

Ja, jag tog förut upp det i en annan tråd men tänk dig när Gustav Vasa kväste det danska motståndet efter Stockholms Blodbad med våld och när han tog tillbaka tronen. Snacka om respekt, styrka och mod.

Jämför den prestationen med en osäker kille som idag knappt vågar fråga ut en tjej, drar i pillen samtidigt som han kollar på porr och gnäller på omvärlden.

Svårt att föreställa sig att de båda tillhör arten homo sapiens.

När man sätter detta i perspektiv så förstår man hur långt det har gått. Och ja, machonormen är helt sjuk haha. Lever man inte upp till den exakt så blir det inte så roligt för en!

Ja, de flesta är rätt veka när det kommer till kritan. Ett bra knep för att se hur tuff man är genom att utsätta sig för tuffa utmaningar som man är dödsskraj för. Det är ett smart sätt att höja sitt självförtroende.

Haha, ja det är hutlöst. Jag är trött på tramset. En gång sa jag till en tjej som jag ogillade: ''Det är ingen idé att du sminkar dig för man ser ändå att det är du'', haha. Hon blev lite sur efteråt men det ligger något i det. Varför ska man behöva dölja vem man är? Önskar att tjejer var mer naturella.

Jag går inte runt med en Darth Vader mask för att dölja vem jag är.

Ja, viktigt för både kropp och knopp. Träning hjälper mot stress också. Jag blir typ aldrig stressad för kortisolnivåerna hålls på bra nivåer hela tiden.

Bara positiva effekter med detta som sagt.
Citera
2021-10-31, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Helt rätt. Men gissar att en stor del av dessa incels som gymmar gör det med mål att landa en kvinna.

När en så stor del av befolkningen har en helt annan värdegrund så får vi problem.

Häller vi salt i soppan så smakar soppan salt.

Haha japp Och salt smakar det!
Citera
2021-10-31, 08:25
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas17
Jag tycker kampsport > gym när det kommer till att stärka självkänslan och självförtroendet. Vet inte vad det är, men det ligger något enormt djupt i det där.

Om incels får en snygg kropp så att de kan höja sig på dejtingmarknaden och inte begå en massaker mot kvinnor så är väl det bra? Även om det rör sig om ett något påklistrat självförtroende.

''Fake it till you make it'', funkar ibland.

Absolut har du rätt. Och för en normal kille har sådant klart effekt. Dessa incels verkar inte vara normala killar dock och gissar därför att gynnandet för dem är lönlöst såvida syftet är att skaffa sig en bra kvinna. Det är personlighet och kommunikativa talanger de behöver jobba på.

Och ja, alla killar bör ha någon form av erfarenhet i kampsport. De som är kapabla att vara farligast när det gäller behöver inte tiktatuera sig och skrika ut för världen hur farliga de är.

Ett sådant yttre skriker i min värld endast rädsla. ”kolla på mig så farlig jag är, bråka inte med mig, snälla”.

De mest kompetenta människorna jag träffat i mina dagar har sett normala och fredliga ut. Men man ser det i blicken.
Citera
2021-10-31, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas17
Ja, jag tog förut upp det i en annan tråd men tänk dig när Gustav Vasa kväste det danska motståndet efter Stockholms Blodbad med våld och när han tog tillbaka tronen. Snacka om respekt, styrka och mod.

Jämför den prestationen med en osäker kille som idag knappt vågar fråga ut en tjej, drar i pillen samtidigt som han kollar på porr och gnäller på omvärlden.

Svårt att föreställa sig att de båda tillhör arten homo sapiens.

När man sätter detta i perspektiv så förstår man hur långt det har gått. Och ja, machonormen är helt sjuk haha. Lever man inte upp till den exakt så blir det inte så roligt för en!

Ja, de flesta är rätt veka när det kommer till kritan. Ett bra knep för att se hur tuff man är genom att utsätta sig för tuffa utmaningar som man är dödsskraj för. Det är ett smart sätt att höja sitt självförtroende.

Haha, ja det är hutlöst. Jag är trött på tramset. En gång sa jag till en tjej som jag ogillade: ''Det är ingen idé att du sminkar dig för man ser ändå att det är du'', haha. Hon blev lite sur efteråt men det ligger något i det. Varför ska man behöva dölja vem man är? Önskar att tjejer var mer naturella.

Jag går inte runt med en Darth Vader mask för att dölja vem jag är.

Ja, viktigt för både kropp och knopp. Träning hjälper mot stress också. Jag blir typ aldrig stressad för kortisolnivåerna hålls på bra nivåer hela tiden.

Bara positiva effekter med detta som sagt.

Om något så visar det på hur mycket man kan förtrycka en människa. Och det visar på att vi är förtryckta. Hjärntvättade och vilsna. Har vi någon gång haft en civilisation så börjar vi göra avsteg ifrån denna. Och allt detta för vad egentligen? Så att någon som sitter och drar i trådarna ska kunna tjäna pengar? Och vad fan är pengar egentligen? Ingenting som växer på träd i alla fall!

Folk på något tragiskt sätt försöker göra allt dom kan för att överleva i denna värld, därav lägger dom till med ett beteende som dom tror ska förbättra deras chanser att överleva som t.ex machobeteendet eller att sminka sönder sig. Visa på nå instagram/facebook/och vad fan skiter nu heter, vad man har för ägodelar. Vad man äter till frukost/lunch/middag och vilken jävla handduk man ska använda efter man har duschat.
Allt detta och mer därtill gör folk för att försöka överleva i denna konstlade värld. Folk har inte identifierat vilket habitat dom befinner sig i utan dom handlöst bara försöker chippa efter andan precis vid ytan för sin egen överlevnad skull. Och mångt och mycket är psykologiskt. En viss del beror på det artificiella systemet som vi kallar det ekonomiska systemet.
Och där sitter det, som alltid genom historien, något präste liknande as och spår i stjärnorna om hur det ser ut och hur det kommer se ut. Slänger lite med nå benknotor för att tyda gudarnas önska och vilja.
Precis som en religion har vi en helig skrift som vi följer (lagboken) samt en gud som står över precis allt och människors liv betyder inget (det ekonomiska systemet/pengar) samt ett gäng präster i olika hierarkier som tyder och tolkar och bestämmer (politiker, finansmän/miljardärer, storföretagare)
Det är same shit, different name.
Citera
2021-10-31, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Absolut har du rätt. Och för en normal kille har sådant klart effekt. Dessa incels verkar inte vara normala killar dock och gissar därför att gynnandet för dem är lönlöst såvida syftet är att skaffa sig en bra kvinna. Det är personlighet och kommunikativa talanger de behöver jobba på.

Och ja, alla killar bör ha någon form av erfarenhet i kampsport. De som är kapabla att vara farligast när det gäller behöver inte tiktatuera sig och skrika ut för världen hur farliga de är.

Ett sådant yttre skriker i min värld endast rädsla. ”kolla på mig så farlig jag är, bråka inte med mig, snälla”.

De mest kompetenta människorna jag träffat i mina dagar har sett normala och fredliga ut. Men man ser det i blicken.

Haha ja precis.

Här är ett praktexempel på det du beskriver: https://www.youtube.com/watch?v=1LmeQ3Vci-w

Rätt rolig video.
Citera
2021-10-31, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baraporr
Man kan göra både och
Varför skulle en rik man sagda sig när alla potentiella kandidater för stagdning helt plötsligt flockas omkring honom när han har samlat resurser?
Män borde lära sig grundläggande stolthet

För att det finns ingen långvarig lycka i utlösning med främlingar. Det som ger långvarig lycka är en stabil familj och ett varmt hem.
Citera
2021-10-31, 09:43
Medlem
YP4XQs avatar
Vad är normala siffror, vad bör man ha för att vara tillfredsställd, varför blir man inte tillfredsställd, är sexlivet allt?
Citera
2021-10-31, 09:51
Medlem
Intressant tråd.

Det är riktigt att många kvinnor medvetet eller ej har ett behov av att, till en viss grad, bli styrda eller kontrollerade. Men de vill bli dominerade av auktoriteter, inte av töntar, vilket ju är fullt begripligt.

När jag var arton var jag livrädd för alla kvinnor som attraherade mig eftersom jag inte visste hur jag skulle bemöta dem. Det var bittert, men jag har ägnat mig åt en hel del självanalys, vilket låter som freudianskt mumbojumbo men faktiskt har varit framgångsrikt. I dag har jag mycket gott självförtroende visavi kvinnor (även om jag väl inte kan räkna mina erövringar i tresiffriga tal).

Det som blev nyckeln var mitt accepterande av en personlig egendomlighet: nämligen att jag snarast hyser LESBISKA känslor för kvinnor, detta utan att någonsin ha haft ett behov av att klä mig i kjol eller stylta runt i högklackat; jag trivs utmärkt med att vara född till man.

Min poäng är att självkännedom är extremt viktigt för självkänslan: den gör dig attraktiv. Om du är född med en latent auktoritet, så kommer denna att veckla ut sig likt en fallskärm när du väl har lärt dig hur du fungerar och känner dig bekväm i din identitet.

Låt mig också påminna om vad Nietzsche sade: Missnöje är en defekt i viljan.
Citera
2021-10-31, 10:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraporr
Nymoralismen är att hylla kvinnor som knullar runt medans männen som tömmer och glömmer ska ses som mansgrisar, att det skall vara på kvinnans vilkor om det skall vara one night stand eller inte och att mannen skall anmälas för våldtäkt om kvinnan har bestämt sig dan efter att det inte skulle vara ett one night stand
Du får läsa på om vad nymoralism betyder.
Citera
2021-10-31, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du får läsa på om vad nymoralism betyder.

Typ såhär med tanken på att vi är i femenist forumet?

https://corren.se/asikter/ledare/feministisk-nymoralism-5709693.aspx

”Efter att kvinnornas sexuella frigörelse sprängt gränserna för vad som är tillåtet och accepterat upptäckte många feminister att resultatet inte blev som de önskade. I dag kan förvisso en kvinna ta för sig sexuellt som en man, men det innebär att hon också får ta ångern dagen efter som en man, och att många män har börjat behandla kvinnor som sexuella (det vill säga kåta) jämlikar.”
Citera
2021-10-31, 12:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Typ såhär med tanken på att vi är i femenist forumet?

https://corren.se/asikter/ledare/feministisk-nymoralism-5709693.aspx

”Efter att kvinnornas sexuella frigörelse sprängt gränserna för vad som är tillåtet och accepterat upptäckte många feminister att resultatet inte blev som de önskade. I dag kan förvisso en kvinna ta för sig sexuellt som en man, men det innebär att hon också får ta ångern dagen efter som en man, och att många män har börjat behandla kvinnor som sexuella (det vill säga kåta) jämlikar.”
Det är ju ett rejält tuggummi slitande för att få det att hamna under nymoralism.
Men för all del, vi lever ju i en tid när "bror" inte längre betyder bror .. så man kan väl fantisera ihop vad som helst och klistra det under vilken kappa som helst.

Texten är för övrigt klart skriven av en man.
Citera
2021-10-31, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är väl snarare en seger för nymoralismen att tjejerna inte släpper till.

Svenska kvinnor har samma syn på sex som att spela ett parti kort för det har dom fostrats till,
dom pratar ingående om onani med sina väninnor som om det är en helt vanlig hobby.
Så svåra är dom inte men när man vet vad dom röstar på känner man en stark avsmak.
Dom ser ju upp till konservativa länder som Italien och Spanien och flyttar till Skåne för att
festa i Danmark som är det femte tryggaste landet i världen med krogar öppna till kl 6 på
morgonen, ofta utan dörrvakter.Men dom röstar på förbudspartiet S som förstör utelivet och
höjer kriminaliteten.
Det är inte svårt att välja bort att dela säng med svenskor, efter metoo måste jag säga att jag
börjar att hata dom. Tyska kvinnor är mindre självupptagna och orsaken är
dom traditionella familjevärderingarna som även präglade min föräldragenerations uppväxt
och även Spanska och Italienska kulturen i dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in