Citat:
Ursprungligen postat av
Lukas17
Haha ja, det är faktiskt sinnessjuka machoideal. Men det är ändå lite roligt på ett sätt. Jag finner det hela rogivande och tragikomiskt.
Det dominanta könet har blivit det undergivna könet som trånar efter mediokra tjejer trots att de flesta inte direkt är skönhetsfigurer utan smink (så är det bara, förlåt tjejer). Förbannat få som ser makalöst vackra ut utan smink.
Räcker med att googla: ''Celebrities without make-up'' för att förstå hur väl detta stämmer.
Vi har förskjutit maktbalansen... om en kille är en 5:a på en skala 1-10 så sätter han en tjej som är en 3:a-4:a på en piedestal. Så kan vi inte ha det.
Blir intressant att se vart detta slutar.
Männen borde också börja spela på biologi.
Tycker kampsport fungerar bra för att hålla manligheten igång, barbariet och benägenhet till våld finns djupt inom oss.
Ja så är det. Men det är konstlat i min mening. Och det här macho idealet, hur verkligt är det egentligen. Om det verkligen gällde, hur många hade inte lagt benen på ryggen och löpt som löphoror när de väl börjar hetta till? Av dom som är "macho" alltså.
Ta ett riktigt krig. Folk har väl grinat sönder när det väl gäller att gå ut där kulorna viner och granater och bomber sprängs. Skitit i byxan, spytt av rädsla osv. Så det här macho idealet vi har i det här samhället är lika mycket poserande som gucci kläderna dom bär.
Och allt detta för vadå? Lever vi i en djungel eller? Snarare en låtsasdjungel där det är utan konsekvenser att vara macho och synen på "alfa" är helt snevriden. Det är som om att alla beta hanar har fått för sig att dom kan vara alfa bara dom gör de dom gör bäst, gläfser utav helvete. Och gärna i grupp mot en enskild. DÅ har man visat hur tuff man egentligen är.
Det är så man spyr. Tragikomiskt säger du, jag håller med!
Och vad gällande tjejer och deras översminkeri.. Det är ju hutlöst. Dom borde åka dit för falsk marknadsföring. Men vi har fått ett amerikanskt samhälle där vi fejkar allt som vi inte kan göra på riktigt.
Bra att du tränar. Det behövs, inte bara för den egna självkänslan utav även för den egna tryggheten då det finns hyenor överallt. Råttungar.