Citat:
Ja så är det. Men det är konstlat i min mening. Och det här macho idealet, hur verkligt är det egentligen. Om det verkligen gällde, hur många hade inte lagt benen på ryggen och löpt som löphoror när de väl börjar hetta till? Av dom som är "macho" alltså.
Ta ett riktigt krig. Folk har väl grinat sönder när det väl gäller att gå ut där kulorna viner och granater och bomber sprängs. Skitit i byxan, spytt av rädsla osv. Så det här macho idealet vi har i det här samhället är lika mycket poserande som gucci kläderna dom bär.
Och allt detta för vadå? Lever vi i en djungel eller? Snarare en låtsasdjungel där det är utan konsekvenser att vara macho och synen på "alfa" är helt snevriden. Det är som om att alla beta hanar har fått för sig att dom kan vara alfa bara dom gör de dom gör bäst, gläfser utav helvete. Och gärna i grupp mot en enskild. DÅ har man visat hur tuff man egentligen är.
Det är så man spyr. Tragikomiskt säger du, jag håller med!
Och vad gällande tjejer och deras översminkeri.. Det är ju hutlöst. Dom borde åka dit för falsk marknadsföring. Men vi har fått ett amerikanskt samhälle där vi fejkar allt som vi inte kan göra på riktigt.
Bra att du tränar. Det behövs, inte bara för den egna självkänslan utav även för den egna tryggheten då det finns hyenor överallt. Råttungar.
Ta ett riktigt krig. Folk har väl grinat sönder när det väl gäller att gå ut där kulorna viner och granater och bomber sprängs. Skitit i byxan, spytt av rädsla osv. Så det här macho idealet vi har i det här samhället är lika mycket poserande som gucci kläderna dom bär.
Och allt detta för vadå? Lever vi i en djungel eller? Snarare en låtsasdjungel där det är utan konsekvenser att vara macho och synen på "alfa" är helt snevriden. Det är som om att alla beta hanar har fått för sig att dom kan vara alfa bara dom gör de dom gör bäst, gläfser utav helvete. Och gärna i grupp mot en enskild. DÅ har man visat hur tuff man egentligen är.
Det är så man spyr. Tragikomiskt säger du, jag håller med!
Och vad gällande tjejer och deras översminkeri.. Det är ju hutlöst. Dom borde åka dit för falsk marknadsföring. Men vi har fått ett amerikanskt samhälle där vi fejkar allt som vi inte kan göra på riktigt.
Bra att du tränar. Det behövs, inte bara för den egna självkänslan utav även för den egna tryggheten då det finns hyenor överallt. Råttungar.
Ja, jag tog förut upp det i en annan tråd men tänk dig när Gustav Vasa kväste det danska motståndet efter Stockholms Blodbad med våld och när han tog tillbaka tronen. Snacka om respekt, styrka och mod.
Jämför den prestationen med en osäker kille som idag knappt vågar fråga ut en tjej, drar i pillen samtidigt som han kollar på porr och gnäller på omvärlden.
Svårt att föreställa sig att de båda tillhör arten homo sapiens.
När man sätter detta i perspektiv så förstår man hur långt det har gått. Och ja, machonormen är helt sjuk haha. Lever man inte upp till den exakt så blir det inte så roligt för en!
Ja, de flesta är rätt veka när det kommer till kritan. Ett bra knep för att se hur tuff man är genom att utsätta sig för tuffa utmaningar som man är dödsskraj för. Det är ett smart sätt att höja sitt självförtroende.
Haha, ja det är hutlöst. Jag är trött på tramset. En gång sa jag till en tjej som jag ogillade: ''Det är ingen idé att du sminkar dig för man ser ändå att det är du'', haha. Hon blev lite sur efteråt men det ligger något i det. Varför ska man behöva dölja vem man är? Önskar att tjejer var mer naturella.
Jag går inte runt med en Darth Vader mask för att dölja vem jag är.
Ja, viktigt för både kropp och knopp. Träning hjälper mot stress också. Jag blir typ aldrig stressad för kortisolnivåerna hålls på bra nivåer hela tiden.
Bara positiva effekter med detta som sagt.
Och salt smakar det!