• 1
  • 2
2021-10-28, 17:52
Medlem
Behöver råd från er med erfarenhet.

Är 40ish och har väl feströkt och snusat sedan tonåren. Typ en cigg då och då, kanske en i veckan sedan 20 år. Senaste åren kanske tre i veckan. Tackat ja när jag blivit bjuden. Köpt några enstaka paket själv för att blanda med grönt och dessa paket har kunnat ligga i månader.

Aldrig upplevt sug. Förrän nu... Hade en jobbig sommar/höst och har de senaste veckorna rökt flitigt (typ fem om dan). Idag kände jag ett så jävla starkt sug att jag varit som radiostyrd. Har bara kunnat tänka på att få ta en cigg.

Visst. Kanske inte universeums största problem, men det känns så JÄVLA onödigt att börja röka nu. Är ju inte ens ballt.... Har dessutom en massa ungar som jag ogärna vill ska se mig.

Är det tillfälligt? Är det kört? Är det kopplat till mitt mående? Hur i helvete ska jag tänka?
Citera
2021-10-28, 17:54
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Om du verkligen vill sluta så gör det. Var inte någons drogs bitch.
Citera
2021-10-28, 17:56
Medlem
Ju snabbare du lägger av desto enklare blir det. Om du börjar röka ett paket om dagen och kör på det i 5 år då blir det riktigt jäkla jobbigt att sluta sedan. Så passa på nu medans det är mer överkomligt.
Citera
2021-10-28, 17:57
Medlem
Conams avatar
Blir en tuff månad när du tar beslutet, men sedan rullar det på! Har också drabbats av radiostyrning och hoppat in på macken och tjackat cigg
Citera
2021-10-28, 17:57
Medlem
Japp och Japp, du har varit beroende av nikotin hela tiden dock inte så mycket som nu.

Känslor och stress ökar beroendet. Hade en bekant som slutat (upphåll helt i 10+ år) som började igen när hennes morsa dog.
Citera
2021-10-28, 17:58
Medlem
MrLevaLivets avatar
Uselt råd kanske, men jag tog bort ciggen och började snusa istället. Fokuserade på det. Bäst är såklart att lägga ned skiten. Dyrt och cigg är ju direkt farligt för t ex lungorna. Betala för att få KOL eller cancer i hals/lungor är riktigt puckat.
Citera
2021-10-28, 18:02
Medlem
Tack. Ligger just nu och har en total jävla ångestattack efter att ha sträcksugit i mig två st. Spydde som en tonåring och mår skit.

Ok... Jag lägger ner skiten. Nu.

Är det en månad innan det värsta suget släpper?
Citera
2021-10-28, 18:05
Medlem
Är du motiverad att sluta röka så gör det. Kasta allt rök du har och ta aldrig ett bloss igen. Det handlar bara om vilja, inget annat. Du kommer klättra på väggarna men det är bara att stå emot. Det går över så småningom. Ersätt inte rökningen med något annat mer än motion. Seså sluta rök nu!
Citera
2021-10-28, 18:05
Medlem
Och hur länge håller en nicokick i sig? Känner mig sjukt patetisk
Citera
2021-10-28, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Uselt råd kanske, men jag tog bort ciggen och började snusa istället. Fokuserade på det. Bäst är såklart att lägga ned skiten. Dyrt och cigg är ju direkt farligt för t ex lungorna. Betala för att få KOL eller cancer i hals/lungor är riktigt puckat.

Hellre snus! Men det är ju hela momentet jag vill åt. Att andas djupt 🙄
Citera
2021-10-28, 18:18
Medlem
Xanyos avatar
Som andra har nämnt ta en snus istället för att ta en cigarett. Alternativt om du absolut inte kan hålla dig ifrån det hela momentet som du säger att andas djupt så föreslår jag en vape penna med nikotin som du snabbt kan ta till & ta dig ett bloss med mindre skadligare konsekvenser än att röka riktiga cigaretter.
Citera
2021-10-28, 18:18
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Övriga droger --> Tobak
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera