Citat:
Jag anser man fr srskilja dom t, pga det r olika rtter med samma namn.Men ja, de har en strre yrkesstolthet n "tukrpizzan", men ven hr finns det stllen som r riktigt bra, dock inte i det verfld som dr.
Och en Napolitansk pizza r ju sjukt god, men det r i sin tur en N strre en annan rtt n vad dessa vi har och Amerikanarna har.
Men ska frtydliga, jag sger inte emot fr en sekund att Amerikanska pizzor r mycket goda.
Det jag sger r att det finns ven prlor p andra stllen ocks.
Det jag gillar mest med Amerikanska pizzor och inte stora kedjor, det r deras yrkesstolthet och man ser det s vl p Triple D nr Hur de ker runt i landet och r p pizzerior ibland.
Och man ser hur de lgger ned sin skl i pizzan, det ser man inte s ofta med "turkpizzerian", dock med den Napolitanska har man en stor yrkesstolthet infr och lgger ned mycket arbete p gra den s fantastiskt den r i sin hrna av pizzerior.
Vet de som kt till Italien och inte vet vad en Napolitansk pizza r och frvntar sig en "turkpizza" och hur galet besvikna de blir nr de fr en spass simpel sak som den Napolitanska

Gjort Napolitansk pizza hemma i ugnen, och sure det smakar inte som deras pga ingen vedeldad ugn, men de gr gra dom bra dr med.
Och kom p ett trick som funkade vldigt bra att f till botten och sen ovansidan.
Och det r att lgga plten DIREKT i kontakt med botten p ugnen(Hgsta temperaturen ugnen kan klara lite ver 250grader fr mig.) och sen kolla s det blev en bra yta p botten, sen p med grillen p fullfart och lngst upp i ugnen.
Istllet fr diskutera detta vidare, vilka andra stora pizzor finns det i USA frutom NY, vet jag att NY har en och det r ett par omrden till som r riktigt knda fr sina pizzor ocks vet jag efter sett en del p Triple D.
Har du testat ngra av dessa?
r det inte Philadelphia som gillar ss och pommes p sina, eller var det dom som hade ton med ktt p?