2021-10-27, 17:06
Medlem
Som rubriken lyder, hur ändrar man sin röst?
Jag drömmer om att låta lika hes som Lemmy Kilmister, kan man på något sätt få en permanent hes röst så att man låter lite mer som Lemmy?
Obs röker redan men inte märkt nån mer hes röst.
Nån som testat nåt som funkar? ;P
Citera
2021-10-27, 17:11
Medlem
Rymdstyrelsens avatar
Jack & Coke kanske.
Citera
2021-10-27, 17:22
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StenMedKortaBen
Jag drömmer om att låta lika hes som Lemmy Kilmister, kan man på något sätt få en permanent hes röst så att man låter lite mer som Lemmy?

Rod Stewart åt krita för att få hes röst , det funkar nog . Testa att tugga i dig några tavelkritor
Citera
2021-10-27, 17:32
Medlem
Majsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdstyrelsen
Jack & Coke kanske.
Med daglig growling!
Citera
2021-10-27, 17:42
Medlem
Genom att du först identiferar vad som är felet med din röst eller det du inte gillar med din röst. Efter det analyserar du om du låter för nasal, airy, edgy, monoton osv (googla dessa). Är din röst för edgy så att du låter dryg när du pratar så vill du öva på att förbättra luftflödet när du pratar och göra rösten mer airy tex. Generellt vill du vara så avslappnad som möjligt i hela kroppen, prata med det som kallas för middle voice och chest voice (googla). På det vill du göra övningar för rösten (Rekommenderar Roger Loves kurs) där du går från ljusa till mörka tonarter och göra hans warm-ups varje dag i 15 minuter.
Citera
2021-10-28, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Rod Stewart åt krita för att få hes röst , det funkar nog . Testa att tugga i dig några tavelkritor

Vet du om det påverkade permanent eller får man käka kritor 2gånger i veckan?
Citera
2021-10-28, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lola1337
Genom att du först identiferar vad som är felet med din röst eller det du inte gillar med din röst. Efter det analyserar du om du låter för nasal, airy, edgy, monoton osv (googla dessa). Är din röst för edgy så att du låter dryg när du pratar så vill du öva på att förbättra luftflödet när du pratar och göra rösten mer airy tex. Generellt vill du vara så avslappnad som möjligt i hela kroppen, prata med det som kallas för middle voice och chest voice (googla). På det vill du göra övningar för rösten (Rekommenderar Roger Loves kurs) där du går från ljusa till mörka tonarter och göra hans warm-ups varje dag i 15 minuter.

Funkar det om man vill ha en riktig hes rökröst?
Citera
2021-10-29, 18:28
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Tidig Lemmy lät precis som vem som helst mindre lämpad till sång.
Så kunda han kan du, men du kanske är bättre som du är?
Citera
2022-06-30, 21:37
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Tänkte direkt på Robert & Henrik när han dricker klorin var det väl Nä har aldrig tänkt på att det skulle kunna vara en god idé att ändra rösten men det är ju ett oundvikligt automatiskt kontinuerligt skeende till vägs ände för man påverkas ju alltid av människor efter hur de låter med dialekt å slang å what ever.....

Det gäller således att välja platser och umgänge - let's go addicted to the very best yes indeed

Nu lät jag som aldrig förr när jag sade denna engelska text högt. Ja faktiskt jag förändrade min röst genom att tala engelska Nu har jag testat den funkade lät ju riktigt bra testade av komisk slump min tyska tidigare idag och då lät jag också annorlunda

Tankar.....undrar hur man låter när man tror (att någon hör ens tankar)
Der Erste Korintherbrief EinZ
https://www.uibk.ac.at/theol/leseraum/bibel/1kor1.html

Känslor är viktigt - man låter garanterat annorlunda när man gått över till att (valfritt adjektiv) be om nåd än när man tidigare varit kärvt krävande

Att skrika sig hes under fotbollsmatcher funkar säkert utan att det påtalas som något för mycket.
Senast redigerad av kubun 2022-06-30 kl. 21:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in