Flashback bygger pepparkakshus!
2021-10-27, 08:51
Medlem
Tjena! Jag vill alltså ta emot ett kuvert helt anonymt. Har kollat runt och de flesta säger antingen "Poste Restante" eller "Anonym Postlåda" och inga av dessa alternativ fungerar då Poste Restante inte är anonymt då man måste visa upp leg. Anonym postlåda finns knappt längre (inte i göteborgstrakten iaf). Så har ni några förslag?

Tack i förhand för alla svar!
Citera
2021-10-27, 09:54
Medlem
P.L Boxoffice har anonymt i GBG. Annars kan du ju använda en c/o-adress
Citera
2021-10-27, 10:34
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RalphVuitton
Tjena! Jag vill alltså ta emot ett kuvert helt anonymt. Har kollat runt och de flesta säger antingen "Poste Restante" eller "Anonym Postlåda" och inga av dessa alternativ fungerar då Poste Restante inte är anonymt då man måste visa upp leg. Anonym postlåda finns knappt längre (inte i göteborgstrakten iaf). Så har ni några förslag?

Tack i förhand för alla svar!

Anonym gentemot vem? Endast avsändaren antar jag, eftersom du tar upp anonym postlåda?
Citera
2021-10-27, 12:37
Medlem
miikoss avatar
Är det nyttnatt mn måste ha id-kort vid Poste Restante? Det behvödes inte förut. Men ett namn behöver ju uppges.

Vill man inte använda en c/o-adress eller annans brevlåda, så kan man sätta upp en ny brevlåda på en adress. Lådan beheöver vara märt med namn (och ev. adress), om det finns flera lådor på adressen.
Citera
2021-10-27, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Anonym gentemot vem? Endast avsändaren antar jag, eftersom du tar upp anonym postlåda?

Faktiskt inte! Det skall vara anonymt på det sätt att det Inte står något kopplat till mig på brevet!
Citera
2021-10-27, 15:55
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RalphVuitton
Faktiskt inte! Det skall vara anonymt på det sätt att det Inte står något kopplat till mig på brevet!

Ja, då är det väl anonymt gentemot avsändaren? Eller vad menar du?
Citera
2021-10-27, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Är det nyttnatt mn måste ha id-kort vid Poste Restante? Det behvödes inte förut. Men ett namn behöver ju uppges.

Vill man inte använda en c/o-adress eller annans brevlåda, så kan man sätta upp en ny brevlåda på en adress. Lådan beheöver vara märt med namn (och ev. adress), om det finns flera lådor på adressen.

Jaha okej! Så det är helt enkelt bara att hitta en brevlådslänga och spika upp en ny låda med falskt namn och adress?

Så t:ex om det finns Fågelvägen 1-22 så sätter jag upp fågelvägen 23? Tror du inte brevbäraren eller postnords system märker att det inte finns någon sådan person/adress?
Citera
2021-10-27, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Ja, då är det väl anonymt gentemot avsändaren? Eller vad menar du?

Jaha oj missförstod dig! Sorry. Ja det är sant. Men helst anonym mot alla parter. Alltså mina uppgifter skall inte finnas för någon part.
Citera
2022-03-17, 14:25
Medlem
I alla fall förr i tiden så åkte folk ut till något sommarstugeområde på vintern
och tittade på brevlådor där det inte verkade vara någon på vintern.
Stod det Larsson på brevlådan och adressen var skogsbacken 11 angav man adress:

Sven Svensson c/o Larsson
Skogsbacken 11
761 97 Norrtälje

vet ej om det funkar idag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in