• 1
  • 2
2021-10-26, 21:29
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chloemmm
Är det någon mer än jag som alltid måste stå i telefonkö runt 1 timma till banker?

Spelar ingen roll om man ringer Swedbank, Nordea, Danske bank så är det alltid minst 1 timmas telefonkö.

Och inte bara till banker utan även andra myndigheter. Vad är det egentligen som pågår på deras jobb? Har dom en kärleksrelation med vissa kunder och pratar 3-4 timmar med varje enskild person?

Har aldrig märkt av det dom gånger jag har ringt Nordea. Har väntat max ngn minut.
Citera
2021-10-27, 02:07
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Provade ringa SEB idag, bad att bli uppringd, tog väl cirkus 40 min.
Mitt ärende gick snabbt, o samtalet varade mindre än 2 min.
Samma bank, samma erfarenhet. Funkar bra.
Citera
2021-10-28, 10:38
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Samma bank, samma erfarenhet. Funkar bra.

Tur att något gick smidigt, jag HATAR telefonkö, väljer ofta att bli uppringd om möjlighet finns.
Citera
2021-10-28, 12:11
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Tur att något gick smidigt, jag HATAR telefonkö, väljer ofta att bli uppringd om möjlighet finns.
Jo.

Helt vidrigt hur svårt det blivit att få tag i folk numera. Antingen kommer man ALDRIG fram till annan än telefonpassaren, eller så får man vänta i 45 minuter i telefon... Man behöver bara gå tillbaka tio år för max 15 min väntetid, och bara tio år till för knappt någon väntetid, förutom förstås hos CSN, Försäkringskassan, såna kolosser.

Idag är "effektiviseringen" i full kraft och samma jobb som gjordes av tio pers för 20 år sedan, gjordes av 5-6 pers för 10 år sen och idag är det kanske 2-3 pers, därav de långa köerna.
Citera
2021-10-29, 11:00
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jo.

Helt vidrigt hur svårt det blivit att få tag i folk numera. Antingen kommer man ALDRIG fram till annan än telefonpassaren, eller så får man vänta i 45 minuter i telefon... Man behöver bara gå tillbaka tio år för max 15 min väntetid, och bara tio år till för knappt någon väntetid, förutom förstås hos CSN, Försäkringskassan, såna kolosser.

Idag är "effektiviseringen" i full kraft och samma jobb som gjordes av tio pers för 20 år sedan, gjordes av 5-6 pers för 10 år sen och idag är det kanske 2-3 pers, därav de långa köerna.

Ja, det är helt galet.
Därför föredrar jag mail, då får de svara när de kan, dessutom får man det svart på vitt vad som står skrivet, en del tenderar att slingra sig osv
Citera
2021-11-02, 07:35
Medlem
_killahs avatar
Det borde finnas krav på att all kommunl och statlig kundservice, kanske även bank har att man alltid kn be om att få bli uppringd.

Det hade varit ett lysande sätt, telefonkö är katastrof.
Citera
2025-08-30, 14:00
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
De få gånger som jag kontaktar kundtjänsten så brukar jag använda chatten vilket går fort.

haha, alla banker idag har väl botar som inte går att prata med om enskilda ärenden.
Satt i telefonkö igår i 20 min med ica banken sen säger deras robotröst " du kan chatta med oss istället", så då stänger jag ner telefonen och ska chatta med dom online men tror ni dom har en verklig person där då?
Nej, dom har nån jävla cp robot med automatiska svar som inte hjälper ett skit.
Citera
2025-08-30, 17:18
Medlem
banker har inte öppet när knappt folk är lediga. Max en dag och när man väl är där så är det lång kö. De skiter i sina kunder precis vad mataffärerna gör. De kan det för de vet att vi är beroende av dem
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in