• 1
  • 2
2021-10-26, 11:54
Bannlyst
Är det någon mer än jag som alltid måste stå i telefonkö runt 1 timma till banker?

Spelar ingen roll om man ringer Swedbank, Nordea, Danske bank så är det alltid minst 1 timmas telefonkö.

Och inte bara till banker utan även andra myndigheter. Vad är det egentligen som pågår på deras jobb? Har dom en kärleksrelation med vissa kunder och pratar 3-4 timmar med varje enskild person?
Citera
2021-10-26, 11:59
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chloemmm
Är det någon mer än jag som alltid måste stå i telefonkö runt 1 timma till banker?

Spelar ingen roll om man ringer Swedbank, Nordea, Danske bank så är det alltid minst 1 timmas telefonkö.

Och inte bara till banker utan även andra myndigheter. Vad är det egentligen som pågår på deras jobb? Har dom en kärleksrelation med vissa kunder och pratar 3-4 timmar med varje enskild person?

Det är ofta uthyrd verksamhet till diverse call centers i världen. De jobbar alltså inte på banken själva.
En person kanske har 3-10 företags kundtjänst/support på sin linje. Så du kan i teorin prata med Swedbanks kundtjänst och sedan i nästa telefonsamtal få snacka med samma person när du beställer färdtjänst.
Typ.
Citera
2021-10-26, 12:27
Medlem
Cindells avatar
Jag bor i en liten stad och har Handelsbanken som min bank. Ringer alltid lokalnumret till banken och får prata med min egen bankrådgivare, aldrig några köer. (Eller i undantagsfall ett par minuter om någon ringt precis före mig). Är min bankkvinna upptagen på ett möte eller så, så ringer hon upp mig asap när hon är färdig.
Senast redigerad av Cindell 2021-10-26 kl. 12:29.
Citera
2021-10-26, 12:40
Medlem
Skaffa private banking på valfri bank. Svarar direkt!
Citera
2021-10-26, 12:59
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
De få gånger som jag kontaktar kundtjänsten så brukar jag använda chatten vilket går fort.
Citera
2021-10-26, 13:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Det är ofta uthyrd verksamhet till diverse call centers i världen. De jobbar alltså inte på banken själva.
En person kanske har 3-10 företags kundtjänst/support på sin linje. Så du kan i teorin prata med Swedbanks kundtjänst och sedan i nästa telefonsamtal få snacka med samma person när du beställer färdtjänst.
Typ.

Hur funkar det? Eftersom när man ringer banken så kan dom gå in på mitt konto och se mitt konto. Det kan inte någon annan göra
Citera
2021-10-26, 13:45
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:

Provade ringa SEB idag, bad att bli uppringd, tog väl cirkus 40 min.
Mitt ärende gick snabbt, o samtalet varade mindre än 2 min.
Citera
2021-10-26, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Typ.

Jag har ingen aning om vilken bank du pratar om, men så fungerar det verkligen inte. Jag sitter på telefonbanken på en storbank och vi har några olika platser i Sverige. Sparbankerna har egna lokala eftersom de är små. De som är för små för att ha egna har ibland Swedbank som kundcenter. Handelsbanken och Länsförsäkringar uppmuntrar generellt sett att du ringer ditt lokala kontor.

Övriga kan jag sämre.
Citera
2021-10-26, 14:46
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gustav.m.jonsson
Jag har ingen aning om vilken bank du pratar om, men så fungerar det verkligen inte. Jag sitter på telefonbanken på en storbank och vi har några olika platser i Sverige. Sparbankerna har egna lokala eftersom de är små. De som är för små för att ha egna har ibland Swedbank som kundcenter. Handelsbanken och Länsförsäkringar uppmuntrar generellt sett att du ringer ditt lokala kontor.

Övriga kan jag sämre.

Nej fasen, jag blandar kottar och morötter här. Banker har givetvis egna kundtjänst/support-anställda.
Jag tänkte på försäkringsbolag (har en fd kollega som jobbade så åt ett av bolagen)
Mitt fel.
Jag går min Golgatavandring
Citera
2021-10-26, 18:30
Medlem
Har aldrig någonsin behövt vänta i någon telefonkö till Handelsbanken. Lokalt kontor.
Citera
2021-10-26, 19:07
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sexpat
Skaffa private banking på valfri bank. Svarar direkt!

Nja...Avanza svarar rätt sävligt på private banking numret, men deras private banking är en snikvariant som egentligen bara ger bättre lpne, ränte och kreditvillkor.
Citera
2021-10-26, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Nja...Avanza svarar rätt sävligt på private banking numret, men deras private banking är en snikvariant som egentligen bara ger bättre lpne, ränte och kreditvillkor.

Är inte Avanza ett mobilspel?! 😉

Kan tänka mig att dom är så, service verkar inte vara deras grej.
På SEB ringer man bara kundtjänsten så får man svar direkt när man knappat in personnummer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in