2021-10-26, 06:41
Medlem
Hej,

missförstå mig ingenting, jag älskar många av mina amerikanska vänner. Jag kan dock bara inte låta bli att tänka på hur mycket U.S.A lägger sig i omvärlden, för att de skall fortsätta vara det enda mäktiga landet.
  • U.S.A skickade soldater till Irak för att ta över olja bl.a
  • U.S.A tycker inte alls om att Kina börjar också bli mäktig land
  • Efter att läst om att U.S.A ogillar Kina för att landet börjar bli mäktig. Så slog det mig att coronaviruset är mycket väl sann virus. Men att den är mer biologisk attack. Det var ingen slump att den startades i Kina. Sen att den råkade komma till U.S.A själv, kanske skedde av misstag. Eller så var de förberedda för det. Bara för att presidenten blev sjuk. Betyder inte att U.S.A inte gjort något biologisk attack.
  • För att fortsätta med sin stor makt. Så kan jag inte heller låta bli om U.S.A ligger bakom all flyktingvåg/krig som sker nära Europa. Så att Europa skall ta emot flyktingar och fortsätta sin katastrof i andra länder. Just för att de vet att terrorister kan maskera sig som ''flyktingar''. Och alla vet att länder inte kan hantera enorma invandringar. Så det spelar ingen roll om det är terrorister eller inte, som kommer in i ett land. Ett land kan inte ta emot enorma invandring och Sverige är ett exempel på det.
  • Ekonomin går under och U.S.A fortsätta vara stor makt.

Denna tanke är inget som kommit plötsligt. Jag har haft ''paranoida'' tankar om U.S.A sedan länge. Men nu känner jag att det var dags att skapa en diskussionstråd och höra vad ni har för tankar om mina tankar. Jag kanske är galen, ja.
Citera
2021-10-26, 07:48
Medlem
U.S.A kontrollerar landet, tippar jag på.
Citera
2021-10-26, 11:18
Medlem
herregudvadgotts avatar
Hej hopp, någon har nyss börjat titta på nyheterna. Vem som helst har väl förstått detta om USA?

Trist trådstart.
Citera
2021-10-26, 11:29
Medlem
Du är bara typ 20 år för sent?
Citera
2021-10-26, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jejkob1
Du är bara typ 20 år för sent?
Jag skrev det i tråden att denna tanke inte är något som kom plötsligt, d.v.s nytt. JAG har haft dessa tankar länge, men valde nu att skapa en trådstart för att Kina fallet, är nytt o.s.v.
Citera
2021-10-26, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Hej,

missförstå mig ingenting, jag älskar många av mina amerikanska vänner. Jag kan dock bara inte låta bli att tänka på hur mycket U.S.A lägger sig i omvärlden, för att de skall fortsätta vara det enda mäktiga landet.
  • U.S.A skickade soldater till Irak för att ta över olja bl.a
  • U.S.A tycker inte alls om att Kina börjar också bli mäktig land
  • Efter att läst om att U.S.A ogillar Kina för att landet börjar bli mäktig. Så slog det mig att coronaviruset är mycket väl sann virus. Men att den är mer biologisk attack. Det var ingen slump att den startades i Kina. Sen att den råkade komma till U.S.A själv, kanske skedde av misstag. Eller så var de förberedda för det. Bara för att presidenten blev sjuk. Betyder inte att U.S.A inte gjort något biologisk attack.
  • För att fortsätta med sin stor makt. Så kan jag inte heller låta bli om U.S.A ligger bakom all flyktingvåg/krig som sker nära Europa. Så att Europa skall ta emot flyktingar och fortsätta sin katastrof i andra länder. Just för att de vet att terrorister kan maskera sig som ''flyktingar''. Och alla vet att länder inte kan hantera enorma invandringar. Så det spelar ingen roll om det är terrorister eller inte, som kommer in i ett land. Ett land kan inte ta emot enorma invandring och Sverige är ett exempel på det.
  • Ekonomin går under och U.S.A fortsätta vara stor makt.

Denna tanke är inget som kommit plötsligt. Jag har haft ''paranoida'' tankar om U.S.A sedan länge. Men nu känner jag att det var dags att skapa en diskussionstråd och höra vad ni har för tankar om mina tankar. Jag kanske är galen, ja.

Du har gjort rätt analys - jag kan tillägga att USA använder sitt militära övertag för att bedriva aggressiv handelspolitik. Och du får medhåll av andra som svarat i din tråd, även om de föredrar att uttrycka sig negativt.
Det är inte "old news" för de flesta människor. Så uppvaknande sker varje dag. Sen kan du fråga dig om det finns någon bakom som drar i trådarna.
I alla fall Italiens president sa i en intervju att det är Cia och mossad som ligger bakom 11:e septemberattacken.
Citera
2021-10-26, 19:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Du har gjort rätt analys - jag kan tillägga att USA använder sitt militära övertag för att bedriva aggressiv handelspolitik. Och du får medhåll av andra som svarat i din tråd, även om de föredrar att uttrycka sig negativt.
Det är inte "old news" för de flesta människor. Så uppvaknande sker varje dag. Sen kan du fråga dig om det finns någon bakom som drar i trådarna.
I alla fall Italiens president sa i en intervju att det är Cia och mossad som ligger bakom 11:e septemberattacken.

Francesco Cossiga avgick som president 9 år innan 9/11 och 15 år innan intervjun du tar upp. I samma intervju beskyllde han även judarna för 9/11 och sist - men absolut inte minst, snarare mest eftersom det var hans politiska opponent (även om Cossiga inte haft något politiskt inflytande eller insikt på många år vid den tiden) Berlusconi för att ha beställt en fejkad intervju där binLaden erkände attacken.

Cossiga spred för övrigt en hel del underliga påståenden omkring sig vilket ledde till att hans mentala hälsa ifrågasattes offentligt redan under hans två sista år som president - flera år innan 9/11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in