2022-05-19, 13:49
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamhallAlekum
Så skrattretande dåliga slutsatser! Om ÖB skulle vilja hålla sin ”otrohet” hemlig, varför i helvete då hålla till på Karlberg där det inte finns annat än försvarsmaktens personal? Fatta istället att man använder skilsmässan för att komma åt honom med annat missnöje. Jag tycker inte heller att hans pridevurm varit positiv, det är fel fokus! Men återigen nu ska det försöka drevas mot ÖB. Vad är syftet? Att misskreditera chefen för försvaret, vem kan tänkas tjäna på det…?
Om stoppapressarna är den enda källan då man efterblivet lättlurad.

Otrohet är väldigt allvarligt när vi snackar högsta säkerhetsklassen!
Generallöjtnant Stigsson åkte dit trots att hans fru var med på själva "aktiviteterna".
Citera
2022-05-19, 15:36
Medlem
DayNites avatar
Kan General Kåt sitta kvar nu på sin post?

om nu han tar in sina knull på Karlberg, vilken sopa!
han kunde lätt hyrt hotell för sina knull och hållt det diskret
Citera
2022-05-19, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berg-Erik
Mening ett förstår jag inte ens. Du tror att jag tror att du är sosse för att jag tycker att du verkar skärpt?

Hmmm... Två fel blir inte automatiskt rätt...

Sedan anser jag att det inte finns tillräckligt med opartiska källor för att bilda sig en objektiv uppfattning om hur den ryska armén presterar. Västmedia driver just nu ett narrativ som går ut på att ryssarna förlorar stort så när ryssarna förklarar sin "operation" klar och drar sig ur Ukraina så kommer väst att utropa Ukraina som segrare eftersom "ockupationen misslyckades". Fast Putin förklarat att ockupation aldrig varit målet.

Jag följer inte händelserna så noga men för någon dag sedan segrade väl ryssarna över azovbataljonen i stålverket och Mariupol. Media har ansträngt sig för att beskriva detta utan att nämna just orden segra eller besegra eller ge upp.

Det är lite av ett IQ-test att följa bevakningen.
Nu blir det väldigt OT men ändå:
Propaganda från båda sidor absolut, svårt att verifiera helt klart men jag tittar mkt på oberoende ”grävare” och OsInt folk som försöker pussla ihop påståenden från båda sidor med faktiska uppgifter från marken. Tex utskjutna ryska vagnar. Ett strvvrak med geotag får väl anses så bekräftat det bara kan bli. Det blrjar bli en hel del såna uppgifter nu.
Azovgubbarna blev omringade och fick till slut ge upp med tunga förluster men i ärlighetens namn hade ju vilken styrka som helst som blir omringad till slut sönderkörda. Bra jobbat att hålla ut så länge som de gjorde ändå.

De försökte ju bryta in i Kiev och klippa Zelensky och parlamentet. Det misslyckades. De fick lämna hela norra Ukraina. De börjar nu tappa mark i Donbass och de har inte tagit Odessa. Mariupol är i stort sett jämnat med marken. Man kan ju ifrågasätta om alla i Mariupol var nazister.
Citera
2022-05-19, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Otrohet är väldigt allvarligt när vi snackar högsta säkerhetsklassen!
Generallöjtnant Stigsson åkte dit trots att hans fru var med på själva "aktiviteterna".
Som jag minns det var det väl inte otrohet i Stigssons fall. Han hade ju nån form av sexklubb med förnedringsinslag och han dömdes för misshandel av frun i tre månader. De eventuella hemliga handlingar han hade hemma dömdes han dock inte för om jag minns rätt.
En misshandelsdom tror jag ingen general/ÖB hade fått sitta kvar på.
Citera
2022-05-19, 17:03
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Har älskarinnans namn framkommit än? Irina, Natalia, Anastasia...?

Hörde en anekdot av en bekant som var officerskadett när Bydén var rätt ny som ÖB. Han var fänrik då och hade varit adjutant i en stabsövning på en kurs för högre officerare (majorer och uppåt). Kursen skulle avslutas med föredrag av nye ÖB, temat var "Mångfald i totalförsvaret".

Kadetten satt som lägst i grad i salen när Bydén kliver in i tight kjol, svarta strumpbyxor, knytblus, handväska, rött läppstift, örhängen och lång peruk. Fänriken fnissade till och trodde såklart att det var en prank, men fick en hård armbåge i sidan och en sur uppmaning "Tjänstemin nu för fan!" av översten bredvid. Alla satt knäpptysta i salen när ÖB körde sin föredragning med gravallvarlig min.

Efteråt fick han höra att det var ett "toleranstest" Bydén brukade köra, och nåde den som inte höll god min. En överstelöjtnant hade fått sparken på stående fot veckan innan när han skrattade under "testet".
Bydén körde även en variant på toleranstestet där han var klädd i ortenuniform med bakvänd Guccikeps, Adidasdress, guldkedja och becknarväska och sa "fucking" och "bror" i varannan mening.

Det där låter helt jävla absurt, men med tanke på hur han beter sig på pride och med tanke på FM reklamkampanjer så betvivlar jag ingenting. Finns det inga ordentliga högre officerare kvar som kan agera?

Citat:
Ursprungligen postat av TageG2
Byden verkar vara en SmörFitta har han någonsin lett ett Bajonett-anfall? .-)
Det viktigaste i Sammanhanget är att få veta att det inte är en Rysk Femme Fatal/eller någon Bög-Fjolla som Putin skickat fram som en Honungsfälla.
Så vem han knullat med vid sidan av, är av högsta intresse.
Återinsätt Brännström! Fortsätt gräv, det kan kanske bli till en Svensk Profumo-Skandal!
https://en.wikipedia.org/wiki/Profumo_affair

Det ligger väldigt mycket i det, inte minst som vi efter 200 år plötsligt ändrar vår försvarspolitik/utrikespolitik. Kanske är det inte Öst utan andra sidan...

Citat:
Men snälla Herr Soja det har inget med mitt humör att göra jag redogör för en naturlag. Är din uppgift att döda andra människor är det till föga hjälp att vara "mer medvetna om vad de själva vill ha". Hahaha! Det är så vrickat att man saknar ord. Disciplin i en armé handlar om att individen INTE ska vara medveten om vad som är bäst för honom själv.

Sedan tror jag inte att du ska falla i fällan att analysera händelser utifrån krigspropaganda - från någon av sidorna. Om du vill lära dig att känna igen krigspropaganda skaffa dig då en bok och läs på om historiska exempel så har du större förutsättningar att känna igen den.

Som exempel är motståndaren alltid (på båda sidor!) ondskefull, satanist, nazist, Hitler, dement, våldtar och dödar civila, inte respekterar sina egna döda soldater, stjäl våra kuvöser, ägnar sig åt homosexuella orgier samt klär sig i kvinnokläder. I Putins fall tillkommer att han ibland rider på en björn samt att han haft cancer sedan 2014.

+1. Folk sväljer allt från MSM med hull och hår. Det är skrämmande. De tror de är pålästa, men tar man pulsen på dem så vet de ingenting förutom det som MSM talat om för dem.
Citera
2022-05-19, 17:26
Medlem
Citat:
Mening ett förstår jag inte ens. Du tror att jag tror att du är sosse för att jag tycker att du verkar skärpt?

Hmmm... Två fel blir inte automatiskt rätt...

Sedan anser jag att det inte finns tillräckligt med opartiska källor för att bilda sig en objektiv uppfattning om hur den ryska armén presterar. Västmedia driver just nu ett narrativ som går ut på att ryssarna förlorar stort så när ryssarna förklarar sin "operation" klar och drar sig ur Ukraina så kommer väst att utropa Ukraina som segrare eftersom "ockupationen misslyckades". Fast Putin förklarat att ockupation aldrig varit målet.

Jag följer inte händelserna så noga men för någon dag sedan segrade väl ryssarna över azovbataljonen i stålverket och Mariupol. Media har ansträngt sig för att beskriva detta utan att nämna just orden segra eller besegra eller ge upp.

Det är lite av ett IQ-test att följa bevakningen.
IQ test kanske är att man förstår att man inte segrat när man skjutit sönder en hel stad och sprängt ett stålverk i bitar. Jag tror vår militär är liiite smartare än så.
Citera
2022-05-19, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rossakossa
IQ test kanske är att man förstår att man inte segrat när man skjutit sönder en hel stad och sprängt ett stålverk i bitar. Jag tror vår militär är liiite smartare än så.

Helt klart Rosa kossa! Du har säkert ett förbannat gott omdöme!
Senast redigerad av Berg-Erik 2022-05-19 kl. 17:53.
Citera
2022-05-19, 17:52
Medlem
Citat:
Hörde en anekdot av en bekant som var officerskadett när Bydén var rätt ny som ÖB. Han var fänrik då och hade varit adjutant i en stabsövning på en kurs för högre officerare (majorer och uppåt). Kursen skulle avslutas med föredrag av nye ÖB, temat var "Mångfald i totalförsvaret".

Kadetten satt som lägst i grad i salen när Bydén kliver in i tight kjol, svarta strumpbyxor, knytblus, handväska, rött läppstift, örhängen och lång peruk. Fänriken fnissade till och trodde såklart att det var en prank, men fick en hård armbåge i sidan och en sur uppmaning "Tjänstemin nu för fan!" av översten bredvid. Alla satt knäpptysta i salen när ÖB körde sin föredragning med gravallvarlig min.

Efteråt fick han höra att det var ett "toleranstest" Bydén brukade köra, och nåde den som inte höll god min. En överstelöjtnant hade fått sparken på stående fot veckan innan när han skrattade under "testet".
Bydén körde även en variant på toleranstestet där han var klädd i ortenuniform med bakvänd Guccikeps, Adidasdress, guldkedja och becknarväska och sa "fucking" och "bror" i varannan mening.

Haha det är för bra för att vara sant... Har svårt att verkligen svälja detta. Samtidigt så hoppas jag att det är sant eftersom det bekräftar mina värsta fördomar...
Citera
2022-05-19, 18:12
Medlem
Citat:
Har älskarinnans namn framkommit än? Irina, Natalia, Anastasia...?

Då drar jag en anekdot och påstår att dessa två händelser aldrig ägt rum. Inte ens i närheten.
Jag undrar dock vad det är för mytoman du har som bekant. Han eller hon lär inte må särskilt bra mentalt eller bara har väldigt livlig fantasi.
Isf borde ju Byden kört lite smink och så när han dansat på prideparaden? Varför hålla tillbaka liksom?

Fråga gärna din bekant som lär vara kapten nu. Vilken övning var det? När skedde detta? Vilken plats?

Observera nu ni som är helt övertygade om Bydens homo/pedo/nekro-kopplingar eller vad det nu kan tänkas vara, jag är ingen fanboy, på något sätt men svammel måste bemötas, svamlet måste ha nån jävla koppling till verkligheten annars kan vi sitta här och cirkelrunka om det ena störda påståendet efter det andra. Men det kanske är syftet och då kan iaf jag tacka herrarna och lämna tråden innan det börjar skvätta alltför mycket.
Senast redigerad av SamhallAlekum 2022-05-19 kl. 18:18.
Citera
2022-05-19, 18:18
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Haha det är för bra för att vara sant... Har svårt att verkligen svälja detta. Samtidigt så hoppas jag att det är sant eftersom det bekräftar mina värsta fördomar...

Om det är sant så är det kapten Klänning-vibbar på honom.

Kan man inte hålla sig för skratt när ens chef i ett mycket udda sammanhang spökar ut sig och spelar teater efter tvättäkta stereotypiska mallar vilka man dessutom kan få till rasism/sexism så riskerar man sparken? Det kan inte vara rimligt? Undrar vad facket säger? Undrar vad kollegor säger?
Citera
2022-05-19, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Om det är sant så är det kapten Klänning-vibbar på honom.

Kan man inte hålla sig för skratt när ens chef i ett mycket udda sammanhang spökar ut sig och spelar teater efter tvättäkta stereotypiska mallar vilka man dessutom kan få till rasism/sexism så riskerar man sparken? Det kan inte vara rimligt? Undrar vad facket säger? Undrar vad kollegor säger?
Precis. Rimlighetstestet håller inte riktigt här. Den sparkade överstelöjtnanten lääär ju ha tagit strid för detta, det skulle ha blivit en sån jävla skandal och inte undgått media på något sätt.
Citera
2022-05-19, 18:29
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamhallAlekum
Då drar jag en anekdot och påstår att dessa två händelser aldrig ägt rum. Inte ens i närheten.
Jag undrar dock vad det är för mytoman du har som bekant. Han eller hon lär inte må särskilt bra mentalt eller bara har väldigt livlig fantasi.
Isf borde ju Byden kört lite smink och så när han dansat på prideparaden? Varför hålla tillbaka liksom?

Fråga gärna din bekant som lär vara kapten nu. Vilken övning var det? När skedde detta? Vilken plats?

Observera nu ni som är helt övertygade om Bydens homo/pedo/nekro-kopplingar eller vad det nu kan tänkas vara, jag är ingen fanboy, på något sätt men svammel måste bemötas, svamlet måste ha nån jävla koppling till verkligheten annars kan vi sitta här och cirkelrunka om det ena störda påståendet efter det andra. Men det kanske är syftet och då kan iaf jag tacka herrarna och lämna tråden innan det börjar skvätta alltför mycket.

1. Vet du vad ordet anekdot betyder?
2. Vi som är lite äldre och har gjort värnplikten håller det för helt osannolikt att vår ÖB i uniform skulle dansa på gator under ett extremvänster vulgär-jippo med kulturmarxistiska budskap.
3. Som medborgare och skattebetalare undrar jag hur i hela helvete ÖBs omdöme är när han väljer att smilande ta en selfie med Özz Nujen som betalat en terrorist svarta pengar för renovering av sitt sommarhus på Gotland. En renovering som av hantverkare mellan tumme och pekfinger bedömts vara i 20-30 miljonersklassen om det skulle ha utförts vitt.

Jag köper inte anekdoten rakt av men samtidigt så är det så mycket fullkomligt vansinne med ÖB, regering, riksdag, myndigheter, politiker, journalister så ingenting förvånar mig egentligen längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in