2022-05-19, 04:36
Bannlyst
Byden har sprungit en massa på gay-parader och verkar nu ha skaffat sig en älskare enligt Aftonbladet, vem är älskaren och bör Byden avgå pga säkerhetsrisker med sitt utsvävda sexliv.
Citera
2022-05-19, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berg-Erik
Jo men tack försök tänka två steg till - de flesta unga idag är inte heller lämpligt grundmaterial till försvaret.

Idag klarar i stort sett alla män av att hämta på dagis. Men hur många klarar av att slå in skallen på fienden med en gevärskolv eller vrida om bajonetten i hans hjärta medan han suckar sina sista andetag och blodet sprutar? Vem vill du ha vid din sida när du avancerar över slagfältet din jävla kuksugare?

Att det ska vara så svårt att fatta att det krävs olika mentalitet för olika arbetsuppgifter?

Är ens arbetsuppgift att skjuta fienden i skallen på nära håll så att hjärnsubstansen stänker - eller att perforera en oskyldig familjefar som liknar en själv med kulor från ditt maskingevär - det kräver en viss mentalitet och det är inte övre medlklassens väluppfostrade vegansojapojkar med hårknut som kräver triggervarningar för triggervarningarna som är aktuella för de uppdragen. Därför har vi ett stort behov av lite ruffare killar med just den gamla sortens värderingar just inom försvaret. Den klassiskt manliga machoidentiteten har utvecklats just genom att mannens huvudsakliga uppgift genom historien har varit just att sköta krig och försvar.

Basic...

Det behövs sojaveganer också som kan hämta på dagis osv - men det räckermed kanske 10 % av befolkningen.

Exakt det du säger håller jag med om och därför förstår jag inte LBTQ skiten som dom håller på med och anställer brudar på fronten. Det är helt absurt. Dom hade allihopa kissat ner sig vid första smäll. Det finns väldigt få tjejer som pallar trycket.

De var någon kvinna som varit SOG operatör men såna där norrländskor växer inte på träd.
Citera
2022-05-19, 04:41
Medlem
Citat:
Tack för länken!

Där framgår vad problemet är. Det är Bydéns klassresa. Han är säkert en hygglig prick och upplevs som en bra och rättvis ledare i VÅRT SAMHÄLLE. Han kommer från enkla förhållanden och påpekar att han knappast ens hade tänkt plugga vidare. Vi har alltså inte att göra med en teoretisk begåvning här. Obs jag vill poängtera att samhället är fullt med jätteduktiga personer helt utan teoretisk eller akademisk läggning. Dessa individer gör ofta en särskild god insats inom företagsvärlden eller som entreprenörer och kan ha en betydande organisatorisk förmåga. När det gäller en så pass viktig roll som ÖB där väldigt många aspekter och perspektiv ska vägas in så tror jag personligen att det är en fördel att vara född in i en högre samhällsklass och därmed från tidig ålder bibringas de komplexa värderingar som sannolikt är nödvändiga för att göra ett bra jobb inom den sfären. En god ambassadör eller diplomat är inget som man blir enbart på meriten av hårt arbete eller goda betyg. Det är något mer som måste till och detta kan oftast enbart förmedlas genom tidigare generationers erfarenheter. Eller ett långt och reflekterande liv. Just dessa omständigheter gör Bydén mottaglig för de väldigt skadliga liberala tongångarna i vårt samhälle som han kommer att uppfatta som högklassiga och något att sträva efter. Detta gör honom och andra sk "arrivister" alltför socialt finkänsliga och anpassliga som gamla tiders generaler aldrig var och inte heller ska vara. Hur hemskt det än må låta är försvaret INTE en plats för jämlikhet och rättvisa. Utan det är andra målbilder som ska komma i första hand inom den organisationen. Bydén tror till exempel säkert på riktigt att försvaret blir bättre med kvinnor och bögar. Det är hans genuina värdegrund och det gör att vi uppfattar honom som hygglig och liberal i vår samtidskontext. Frågan är däremot om detta är empiriskt sanna antaganden - vilket mycket tyder på att det inte är.

Som jämförelse. I usa har alla top militärer dubbel master bakgrund från ivey league. Försvarsministern har en phd i krigshistoria. Det är en helt annan nivå över there
Citera
2022-05-19, 06:48
Medlem
Haubits77Bs avatar
Här framgår det alltså arr vår ÖB, eller ska vi säga "Pridegeneral" togs på bar gärning när han helt besinningslöst knullade loss på Karlberg! https://stoppapressarna.se/svenskt/o...av-ung-officer

Vi börjar nu att närma oss risken för att ÖB även "roat" sig med unga kadetter också: oavsett kön!

Får vi kanske snart se Bydén i denna tråd: (FB) Patrik Sjöberg konfronterar pedofiler på sajten Dumpen
?????
Citera
2022-05-19, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rossakossa
Jag tycker du ger en bra beskrivning på den misslyckade ryska armén. De verkar åka runt och skjuta äldre farbröder på cykel eller bli sprängda i luften av drönsre.

I mediernas värld och i fablernas värld ja...
Citera
2022-05-19, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamhallAlekum
Stor visdom från någon som verkar vara en mycket liten och arg människa.
Titta på ryska armén och hur deras värar blir slaktade i deras grannland. En armé som kört stenhårt på kadaverdisciplin och auktoritärt ledarskap kryddat med pennalism och ultramachokultur. När de väl får tag på civila så fattar de inte vad som är rätt och fel och våldtar och torterar. Men det är väl inte mer än rätt åt sojafolket i din sjuka värld. Precis som de gjorde i Tjetjenien 94. Tvingade familjemedlemmar våldta varandra under vapenhot osv. Klockrent soldatmaterial. Verkligen.
Jag kan hålla med om att materialet var hårdare förr alltifrån mental till kroppslig styrka. Det beror säkert på flera faktorer. Idag är soldaterna säkert mer medvetna om vad själva vill ha. Pliktkänslan tror jag är stark men inte per automatik.

Men snälla Herr Soja det har inget med mitt humör att göra jag redogör för en naturlag. Är din uppgift att döda andra människor är det till föga hjälp att vara "mer medvetna om vad de själva vill ha". Hahaha! Det är så vrickat att man saknar ord. Disciplin i en armé handlar om att individen INTE ska vara medveten om vad som är bäst för honom själv.

Sedan tror jag inte att du ska falla i fällan att analysera händelser utifrån krigspropaganda - från någon av sidorna. Om du vill lära dig att känna igen krigspropaganda skaffa dig då en bok och läs på om historiska exempel så har du större förutsättningar att känna igen den.

Som exempel är motståndaren alltid (på båda sidor!) ondskefull, satanist, nazist, Hitler, dement, våldtar och dödar civila, inte respekterar sina egna döda soldater, stjäl våra kuvöser, ägnar sig åt homosexuella orgier samt klär sig i kvinnokläder. I Putins fall tillkommer att han ibland rider på en björn samt att han haft cancer sedan 2014.
Citera
2022-05-19, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TageG2
Det viktigaste i Sammanhanget är att få veta att det inte är en Rysk Femme Fatal/eller någon Bög-Fjolla som Putin skickat fram som en Honungsfälla.
Så vem han knullat med vid sidan av, är av högsta intresse. _affair[/url]

Exakt!
Citera
2022-05-19, 10:04
Medlem
Citat:
Men snälla Herr Soja det har inget med mitt humör att göra jag redogör för en naturlag. Är din uppgift att döda andra människor är det till föga hjälp att vara "mer medvetna om vad de själva vill ha". Hahaha! Det är så vrickat att man saknar ord. Disciplin i en armé handlar om att individen INTE ska vara medveten om vad som är bäst för honom själv.

Sedan tror jag inte att du ska falla i fällan att analysera händelser utifrån krigspropaganda - från någon av sidorna. Om du vill lära dig att känna igen krigspropaganda skaffa dig då en bok och läs på om historiska exempel så har du större förutsättningar att känna igen den.

Som exempel är motståndaren alltid (på båda sidor!) ondskefull, satanist, nazist, Hitler, dement, våldtar och dödar civila, inte respekterar sina egna döda soldater, stjäl våra kuvöser, ägnar sig åt homosexuella orgier samt klär sig i kvinnokläder. I Putins fall tillkommer att han ibland rider på en björn samt att han haft cancer sedan 2014.
Försök inte mästra mig din jävla pajas. Du utgår ifrån att jag är nån jävla sosse för att jag kan hålla flera saker i huvet samtidigt, det kan du lägga ner direkt.
Min poäng var ju just att det är NEGATIVT för armén att de unga rekryterna är mer egoistiskt lagda! Att de vet vad de vill ha innebär att de har större benägenhet att vara sig själv närmast och inte foga sig i en hierarkisk struktur. Det inverkar på hur befälen kan utbilda. Tyvärr enligt min uppfattning.

Du har ju ingen aning om vad jag baserar min uppfattning om rysslands arme på. Du tror kanske att alla baserar bilden på aftonhoran med flera. Det är klart att propagandan sprids sv alla parter.
Lägg istället fram bevis för att din ryska favoritarmé är så jävla förträfflig. De blir slaktade. Deras odugliga soldater överger sin materiel. Titta på hur de uppträder i bebyggd terräng med sina stridsvagnar. Det är inte propaganda när man ser på film att de tränger ihop sig och är passiva under beskjutning.
Citera
2022-05-19, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Här framgår det alltså arr vår ÖB, eller ska vi säga "Pridegeneral" togs på bar gärning när han helt besinningslöst knullade loss på Karlberg! https://stoppapressarna.se/svenskt/o...av-ung-officer

Vi börjar nu att närma oss risken för att ÖB även "roat" sig med unga kadetter också: oavsett kön!

Får vi kanske snart se Bydén i denna tråd: (FB) Patrik Sjöberg konfronterar pedofiler på sajten Dumpen
?????
Så skrattretande dåliga slutsatser! Om ÖB skulle vilja hålla sin ”otrohet” hemlig, varför i helvete då hålla till på Karlberg där det inte finns annat än försvarsmaktens personal? Fatta istället att man använder skilsmässan för att komma åt honom med annat missnöje. Jag tycker inte heller att hans pridevurm varit positiv, det är fel fokus! Men återigen nu ska det försöka drevas mot ÖB. Vad är syftet? Att misskreditera chefen för försvaret, vem kan tänkas tjäna på det…?
Om stoppapressarna är den enda källan då man efterblivet lättlurad.
Citera
2022-05-19, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamhallAlekum
Du utgår ifrån att jag är nån jävla sosse för att jag kan hålla flera saker i huvet samtidigt, det kan du lägga ner direkt.

Lägg istället fram bevis för att din ryska favoritarmé är så jävla förträfflig. De blir slaktade. Deras odugliga soldater överger sin materiel. Titta på hur de uppträder i bebyggd terräng med sina stridsvagnar. Det är inte propaganda när man ser på film att de tränger ihop sig och är passiva under beskjutning.

Mening ett förstår jag inte ens. Du tror att jag tror att du är sosse för att jag tycker att du verkar skärpt?

Hmmm... Två fel blir inte automatiskt rätt...

Sedan anser jag att det inte finns tillräckligt med opartiska källor för att bilda sig en objektiv uppfattning om hur den ryska armén presterar. Västmedia driver just nu ett narrativ som går ut på att ryssarna förlorar stort så när ryssarna förklarar sin "operation" klar och drar sig ur Ukraina så kommer väst att utropa Ukraina som segrare eftersom "ockupationen misslyckades". Fast Putin förklarat att ockupation aldrig varit målet.

Jag följer inte händelserna så noga men för någon dag sedan segrade väl ryssarna över azovbataljonen i stålverket och Mariupol. Media har ansträngt sig för att beskriva detta utan att nämna just orden segra eller besegra eller ge upp.

Det är lite av ett IQ-test att följa bevakningen.
Citera
2022-05-19, 12:24
Medlem
Nog måste väl också en ÖB få skjuta ut rosten ur gevärspipan ibland? Det kanske blev dåligt med övningstillfällen hemmavid?
Citera
2022-05-19, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Som jämförelse. I usa har alla top militärer dubbel master bakgrund från ivey league. Försvarsministern har en phd i krigshistoria. Det är en helt annan nivå över there

Det är möjligt att det VAR en annan nivå. Men det är viktigt att förstå att liberaliseringen i vårt land är en import från USA. Bydén har en ännu värre föregångsman i Milley.

Trovärdig information anger också att det sedan minst 40 år pågått exakt samma homosexuella infiltration av de högsta kretsarna i USA:s militär och att det inte har varit kompetens eller akademisk utbildning som avgjort vem som kunnat avancera. Utan huruvida man anslutit sig till maktnätverket eller inte. För de som på ett tidigt stadium anslutit sig till maktnätverket har sedan slussats genom den högre utbildningen.

Kay Griggs berättar just detta om sin man som var överste i den amerikanska marinen och berättade mycket av detta för henne medan han var full. Inspelningen är från 1998 men kom inte att offentliggöras förrän 2005, varpå Kay försvann efter någon vecka.

Jag uppmanar att se en eller två timmar av intervjun. Jag anser att det är helt uppenbart att hon är ett sanningsvittne, om än något ostrukturerad.

https://www.bitchute.com/video/GiAsOGRUEB53/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in