• 1
  • 2
2021-10-25, 20:35
Medlem
4-4-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jango-fett
Det är bara bönder som snusar löst.

Jag är storstadskille från en finare förort och har snusat bak i många år. Varvar med prillor för att kunna njuta av Ettan men det finns ingen poäng i mitt tycke att snusa om du inte tar en baksnus emellanåt. Det är liksom livets klimax att trycka upp en baksnus när man precis ätit middag och ska jäsa i soffan. Du kommer inte i närheten med portionssnus.

Det är snarare så att småpojkar snusar portionssnus.
Citera
2021-10-25, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snusundro
Hej snusare,
Jag är en uppfinnare och undrar om det skulle vara intressant med ett hjälpmedel - app i mobilen som automatiskt registrerar exakt din snuskonsumtion, antal påsar, var och när?

Finns intresse skrider jag till verket.

Ja.
Citera
2021-10-25, 20:42
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4-4-2
Jag är storstadskille från en finare förort och har snusat bak i många år. Varvar med prillor för att kunna njuta av Ettan men det finns ingen poäng i mitt tycke att snusa om du inte tar en baksnus emellanåt. Det är liksom livets klimax att trycka upp en baksnus när man precis ätit middag och ska jäsa i soffan. Du kommer inte i närheten med portionssnus.

Det är snarare så att småpojkar snusar portionssnus.

Håller med dig.. portion duger i finare kretsar när det känns olämpligt att gräva med fingrarna i en dosa snus och torka av sig på jeansen. Men väl hemma eller ensam åker lössnuset fram. Haha.
Citera
2021-10-26, 11:11
Medlem
På tal om portion vs lös. Längesen jag hörde nån kalla portionssnus för kärringsnus. Från engelsktalande har jag hört "pussy poaches" flera gånger om portionsnus. Av folk som gillar dipping tobacco och börjat prova snus..
Citera
2021-10-26, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det är väl bara att räkna...

Håller helt med det är väl fan så mycket enklare att räkna själv appar är dessutom inte
speciellt driftsäkra bättre i så fall med något mekaniskt räkneverk typ sådana som
exempelvis dörrvakter använder för att hålla reda på hur många som finns i lokalen.
Citera
2021-10-26, 11:17
Medlem
Vilken idiotisk ide, sluta kalla dig för uppfinnare ts.
Citera
2021-10-26, 16:52
Medlem
Messerschmittzzs avatar
Har inte folk koll på hur mycket dom snusar utan en app !?. Och ja, portionssnus är för dom som inte kan snusa ordentligt.
Citera
2021-10-26, 17:08
Medlem
IcyHearts avatar
Tycker det vore en riktigt bra idé och bra motivation för att sluta osv!

Dock vore det oerhört jobbigt att slå in manuellt varje gång på en app, det skulle man aldrig orka… 😆 Men skulle det gått automatiskt på något mystiskt vis så visst!

Tyvärr måste den ju vara gratis med… (kanske en reklambild som visas ibland).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in