Det finns low-carb godis (typ wellobites) som inte innehåller socker, men jag skulle inte gå på dom, de kan fortfarande påverka blodsockret (det lurar kroppen att man ätit socker ändå). Köp godis mer sällan, och ät sådant som smakar mycket så det räcker med lite (choklad med mycket kakao, "sug-godisar" etc).
Jag brukar äta winegums, negerbollar, choklad, sega råttor och lite annat som jag ibland blir sugen på. Frossar inte, och jag har koll på blodsockret. Diabetes typ2.
Jag brukar äta winegums, negerbollar, choklad, sega råttor och lite annat som jag ibland blir sugen på. Frossar inte, och jag har koll på blodsockret. Diabetes typ2.
En normalsmal diabetiker och barn som får diabetes kan, och rekommenderas, att äta precis som vanligt innan de fick diabetes. Det gäller naturligtvis inte de som överätit och blivit sjuka av det.
Men att äta godis mellan mål är inte att ’äta normalt’. Att ständigt äta, särskilt godis, leder ju till diabetes. Varför fortsätta om man redan fått det?
You don’t want to sell me death sticks. You want to go home and rethink your life.
Vad kan diabetiker äta för Godis och efterrätter och kakor ?
Delicato har sockerfria negerbollar och skumbollar. Sedan finns det Delicatos citronkakor och en rad andra tillverkares sockerfria kakor. Nicks tillverkar en rad olika choklader med olika smaker som är sockerfria.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!