• 1
  • 2
2021-10-22, 13:44
Medlem
Vad kan diabetiker äta för Godis och efterrätter och kakor ?
Citera
2021-10-22, 14:17
Medlem
Det finns low-carb godis (typ wellobites) som inte innehåller socker, men jag skulle inte gå på dom, de kan fortfarande påverka blodsockret (det lurar kroppen att man ätit socker ändå). Köp godis mer sällan, och ät sådant som smakar mycket så det räcker med lite (choklad med mycket kakao, "sug-godisar" etc).
Citera
2021-10-22, 14:21
Medlem
airbuds avatar
De kan väl käka som alla andra förutsatt att de håller koll på blodsockret.
Citera
2021-10-22, 16:03
Medlem
Jag brukar äta winegums, negerbollar, choklad, sega råttor och lite annat som jag ibland blir sugen på. Frossar inte, och jag har koll på blodsockret. Diabetes typ2.
Citera
2021-10-22, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vesserbisser
Jag brukar äta winegums, negerbollar, choklad, sega råttor och lite annat som jag ibland blir sugen på. Frossar inte, och jag har koll på blodsockret. Diabetes typ2.

Det markerade är så himla gott.
Citera
2021-10-22, 16:09
Medlem
mikaelss avatar
Varför ska diabetiker äta godis överhuvudtaget?
Citera
2021-10-22, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Varför andas du? Sluta upp med det!

On topic: Finns massa sockerfritt godis, googla lite efter det. Popcorn funkar hyfsat med
Citera
2021-10-22, 17:06
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
En normalsmal diabetiker och barn som får diabetes kan, och rekommenderas, att äta precis som vanligt innan de fick diabetes. Det gäller naturligtvis inte de som överätit och blivit sjuka av det.
Citera
2021-10-22, 17:38
Medlem
mikaelss avatar
Men att äta godis mellan mål är inte att ’äta normalt’. Att ständigt äta, särskilt godis, leder ju till diabetes. Varför fortsätta om man redan fått det?

You don’t want to sell me death sticks. You want to go home and rethink your life.
Citera
2021-10-23, 09:00
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet

Rostade kikärtor!
Citera
2021-10-23, 21:22
Medlem
Elementarts avatar
Det finns en del butiker som säljer vegetariskt godis och det brukar finnas produkter utan socker bland annat som kanske kan funka för dig.
Citera
2021-10-24, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Delicato har sockerfria negerbollar och skumbollar. Sedan finns det Delicatos citronkakor och en rad andra tillverkares sockerfria kakor. Nicks tillverkar en rad olika choklader med olika smaker som är sockerfria.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in