• 1
  • 2
2021-10-22, 01:51
Medlem
Vad motsvarar det i Sverige?
Citera
2021-10-22, 02:28
Medlem
Riddarhusets avatar
Från född till dödd.
Citera
2021-10-22, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soajet
Vad motsvarar det i Sverige?

Försäkringsbrev - som innehåller försäkringsvillkoren
Citera
2021-10-22, 06:01
Medlem
tnems avatar
Livförsäkrings avtal?
Citera
2021-10-22, 11:57
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Livförsäkrings avtal?
Jag skrev född till dödd men tänkte på WHOLE life insurance policy vilket ju var fel.
Nä men policy betyder väl riktlinjer för livförsäkringen; guidelines, proposed actions.
Dvs villkor under vilka förutsättningar och på vilket sätt summan skall utbetalas till efterlevande vid försäkringstagarens död.
Citera
2021-10-22, 13:28
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Jag skrev född till dödd men tänkte på WHOLE life insurance policy vilket ju var fel.
Nä men policy betyder väl riktlinjer för livförsäkringen; guidelines, proposed actions.
Dvs villkor under vilka förutsättningar och på vilket sätt summan skall utbetalas till efterlevande vid försäkringstagarens död.

försäkringsbrev brukar man väll kalla det som innehåller villkoren för försäkringen.
Citera
2021-10-22, 21:59
Medlem
Jag har en life insurance policy. Om jag trillar av pinn inom en viss tidsperiod så får min fru en hel del pengar. Det borde väl motsvara en livförsäkring på svenska?
Citera
2021-10-23, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Jag har en life insurance policy. Om jag trillar av pinn inom en viss tidsperiod så får min fru en hel del pengar. Det borde väl motsvara en livförsäkring på svenska?
Du bor i USA då eller?
Citera
2021-10-23, 02:07
Medlem
Citat:
Du bor i USA då eller?

Exakt. Väldigt vanligt med life insurance om man är gift och har barn.
Citera
2021-10-23, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Exakt. Väldigt vanligt med life insurance om man är gift och har barn.
Det är samma sak som testamente med andra ord? Men istället för att skriva ner nått så går allt automatiskt till barnen och den man är gift med
Citera
2021-10-23, 04:26
Medlem
Citat:
Det är samma sak som testamente med andra ord? Men istället för att skriva ner nått så går allt automatiskt till barnen och den man är gift med

Nää, jag har en life insurance policy via mitt jobb. Om jag dör så får min fru $600k. Jobbet betalar för försäkringen så jag vet inte vad det kostar men inte så jättemycket tror jag. Det är en försäkring så att frun inte ska behöva sälja huset om man dör osv.

Ska försöka ordna en bättre försäkring nu när jag ska ha barn. Borde ha en på minst $1 000 000. Helst dubbelt. Men i Sverige är det kanske inte lika viktigt då utbildning är gratis osv.
Citera
2021-10-23, 04:29
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Det är samma sak som testamente med andra ord?
Nope. Ett försäkringsvillkor är ett försäkringsvillkor.
Läs Ditt (eller din "soon to be murdered" frus) försäkringsvillkor vettja.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in