Ja är inte det minsta förvånad och jag lider med hans föräldrar i denna svåra stund. Vilket jäkla samhälle man skapat och allt hade kunnat undvikas genom att våga vara restriktiva och se till att man såg till vårat samhälle först.
Kan Haval ha varit så korkad att han beskyllde Einar för hans bror död?
Einar hade uppenbarligen ett bekräftelsebehov, jag har stött på många som honom. De har ett brottsregister men det verkar mest vara ett sätt för dem att tvätta bort bilden av dem som helyllesvennar. Att han skulle gå så långt att betala folk för att mörda Havals bror låter väldigt osannolikt. Allt tydde på att han försökte släcka elden efter kidnappningen, istället för att hälla på mer bensin.
Jag tror inte att ens Haval innerst inne verkligen tror att Einar var hjärnan bakom mordet på hans bror. Men han önskar nog det - det känns nog mycket bekvämare att det var den lille rike svennen som inte har kusiner eller klanen som backar honom, än att det var somalier/araber högt uppsatta i nån av de kriminella nätverken.
Fegt, hederslöst, men så funkar korkade kriminella.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!