Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-10-23, 14:42
  #1933
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
En smågangster borta. Ok...

Får extremt mycket turkpop-vibbar av hans rap. Är det förortsblattarna som lyssnar på det?
Inte bara förortskids utan även helyllesvenskars fjortisdöttrar som är inne i ett tycka-synd- om stadium som för det mesta är snabbt övergående (egen erfarenhet pratar här )
Citera
2021-10-23, 14:43
  #1934
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Säger bara detta sker bara i Sverige
Ja tror du dom skulle våga det i sina egna hemländer
Citera
2021-10-23, 14:43
  #1935
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ylvmat
Hans artistnamn är inte Einar, "gubbnamn" som du tänker!
Hans artistnamn är Einár! Ser du det lilla strecket ovanför "a"=á !
Förstår du hur det artistnamnet skall uttalas med en apostrof på "a"? Försök att utala Einar med betoningen på "á"!
Som du nu betonar namnet blir det Éinar, med betoning på stora bokstaven "E" och det är fel!
Einár låter helt annorlunda, inget gubbnamn utan ett intressant artistnamn.
Verkligen intressant! Einar är den minst gangsteraktiga svennen som någonsin vandrat denna jord. Han ser för fan ut att vara 12 år gammal! En 12-årig lönnfet chipssvenne som sitter och spelar FIFA dagarna i ända. Att han dessutom heter KURT GRÖNBERG gör inte saken bättre, eller du kanske tycker att KURT GRÖNBERG låter gangster?
Citera
2021-10-23, 14:46
  #1936
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Verkligen intressant! Einar är den minst gangsteraktiga svennen som någonsin vandrat denna jord. Han ser för fan ut att vara 12 år gammal! En 12-årig lönnfet chipssvenne som sitter och spelar FIFA dagarna i ända. Att han dessutom heter KURT GRÖNBERG gör inte saken bättre, eller du kanske tycker att KURT GRÖNBERG låter gangster?

Kurt? Han har flera mellannamn, men han heter Nils i förnamn! Nils Grönberg!
Citera
2021-10-23, 15:00
  #1937
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ylvmat
Kurt? Han har flera mellannamn, men han heter Nils i förnamn! Nils Grönberg!
Nils är klart underrepresenterat i straffregistret.
NILS 152 förekomster 138110 har namnet 773,0 borde vara straffade relativt antalet -80,3% underrepresenterat.
Nissar är tydligen laglydiga i största allmänhet.
https://vanligastefangnamnen.wordpress.com/
Citera
2021-10-23, 15:01
  #1938
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Alla skriver att Einar inte är uppväxt i orten och har en skådespelare som mamma men de andra Dalen rapparna då? De är inte heller uppvuxna i orten men ingen som ser ner på dom, Thrife's farsa är nog mer känd än Einar's mamma.

Precis. De utgår bara från etnicitet och utseende. Om han såg utländsk ut skulle ingen bry sig om föräldrarnas yrke. En svensk skådespelare som man inte hört talas om... Det är knappast Hollywood vi snackar om.
Citera
2021-10-23, 15:07
  #1939
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Jorgen
Mycket tragiskt för hans efterlevande! Ingen ska behöva begrava sitt barn! Att det var ett mord gör det hela ännu mer onödigt!
Allt detta för att han ansträngde sig för att vara tuffare än vad han var.

Vågar sätta en slant på att det förblir ouppklarat liksom 90% av alla andra skjutningar.
”Polisarbete” går ut på angiveri från inblandade.
Polisen kan inte själva hitta någon, dels på grund av resurser och befogenheter men också på grund av inkompetens och ovilja.

Jag är för gammal för att förstå dagen rap. Är uppvuxen med Eric B. & Rakim, Big Daddy Kane, Slick Rick, Steady B., NWA, Kool G Rap, EPMD och Public Enemy mfl.
Detta var The Golden Age!
Kännetecknande ett bra flow, behagliga röster och beats som var Hip-Hop.

Gubbnamnet Einar låter inte jätte gangster enligt mig.
Bengt eller Stig hade isåfall funkat lika bra.

Trodde att Lilleman skulle vara det skämmigaste som gjorts i musikväg i vårt land men jag hade fel.
En vitryss med barnansikte som bryter på blattesvenska lockar fram skämskudden. Pinsamt!

”Eyo jag har haft det svårt, betongbarn ingen bryr sig om mig. Jag har en pistol i jackfickan och säljer droger bla bla bla”

Detta är ingen diss mot Nils personligen men dagens ”rap” musik suger!!
Kanske fel tråd att ventilera sig om det?

Nej fattar inte heller den här musiken. Är det dagens generation av 15-20 åringar som säger att den är bra? Finns det ens någon 30+ som lyssnar på eländet?

Jag är uppvuxen till 90-tals rapen och det är rap för mig. Det Einar och alla babbe-svenskar gör nu är skämskudde för mig. Hur fan kan autotune ens vara lagligt? Låter för jävla billigt alltså. Borde bli nackskott direkt.
Citera
2021-10-23, 15:08
  #1940
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Verkligen intressant! Einar är den minst gangsteraktiga svennen som någonsin vandrat denna jord. Han ser för fan ut att vara 12 år gammal! En 12-årig lönnfet chipssvenne som sitter och spelar FIFA dagarna i ända. Att han dessutom heter KURT GRÖNBERG gör inte saken bättre, eller du kanske tycker att KURT GRÖNBERG låter gangster?

Vad fan har ens namn med ens grad av "gangster" att göra? Vilket urbota korkat jävla argument.

De flesta tycker nog inte att det är så "gangster" att vara döpt efter en barnknullare heller, men det tycks fungera för alla de tusentals kriminella som heter Muhammed med diverse olika stavningar. Var ska vi dra gränsen, i så fall? Vad är ett "farligt" namn?
Citera
2021-10-23, 15:15
  #1941
Medlem
FFL88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imagoo
Japp. Rapparen hette Nils, det var droppen.
Exakt, tankesmedjorna betalda av dem röd/gröna går varma nu hur detta mord på något sätt kan kopplas till SD eller den globala uppvärmningen.
Citera
2021-10-23, 15:23
  #1942
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det är ingen brottstråd. Det är kändisskvaller.

Förlåt, trodde jag var i andra tråden.
Citera
2021-10-23, 15:25
  #1943
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Nej fattar inte heller den här musiken. Är det dagens generation av 15-20 åringar som säger att den är bra? Finns det ens någon 30+ som lyssnar på eländet?

Jag är uppvuxen till 90-tals rapen och det är rap för mig. Det Einar och alla babbe-svenskar gör nu är skämskudde för mig. Hur fan kan autotune ens vara lagligt? Låter för jävla billigt alltså. Borde bli nackskott direkt.


Jag provade att lyssna på det nu pga att han blev mördad.

Måste säga, jag skämdes. Sån pinsam låtsas-tuff jargong... Förstår ärligt talat inte hur någon med en IQ över 90 kan lyssna på det där.

Han var knappast någon 50-Cent eller Eminem om man säger så. Men så var han ju bara 19, kanske om han fått leva att han kunde mognat lite och producerat något av värde.
Citera
2021-10-23, 15:26
  #1944
Medlem
S.Jorgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Nej fattar inte heller den här musiken. Är det dagens generation av 15-20 åringar som säger att den är bra? Finns det ens någon 30+ som lyssnar på eländet?

Jag är uppvuxen till 90-tals rapen och det är rap för mig. Det Einar och alla babbe-svenskar gör nu är skämskudde för mig. Hur fan kan autotune ens vara lagligt? Låter för jävla billigt alltså. Borde bli nackskott direkt.

Exakt!
Glömde autotune. Hemskt! Alla dagens rappare använder det och det är för att förvränga deras ännu värre röster.

Skattefinansierade P3 tjatar sig hesa om Einar nu, att det minsann är Sveriges bästa artist och tidernas bästa musik. Ett musikunder helt enkelt.

Skämskudde deluxe!

Anledningen till att dagens 11-12 åringar inbillar sig att musiken är bra är för att inget annat presenteras (marknadsförs) för den målgruppen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback