2021-11-01, 13:19
Medlem
Normalsaltatsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Ja, på grund av att förortsrappare är analfabeter.

Vokalerna som rimmar? Dummaste jag har hört.
Onkel kånkel framstår ju som genier om man jämför. Det är just det alla som höjer Einar till skyarna har missat, vi när vi var tonåringar fnissade vi åt Onkel Kånkel. Men ville man höra riktigt musik så spelade man annat.

Jag tror du och jag kan på 10 minuter göra ett helt album med fåniga nödrim.

🎶🎵Min blattekeps har rätta stuken, bara för att då slipper jag visa min lilla kuken” 🎶🎵
Citera
2021-11-01, 13:52
Bannlyst
Kan någon lägga ut polisens misstankeregister?
Citera
2021-11-01, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Normalsaltatsocker
Onkel kånkel framstår ju som genier om man jämför. Det är just det alla som höjer Einar till skyarna har missat, vi när vi var tonåringar fnissade vi åt Onkel Kånkel. Men ville man höra riktigt musik så spelade man annat.

🎶🎵Min blattekeps har rätta stuken, bara för att då slipper jag visa min lilla kuken” 🎶🎵
Word!

Jag lyssnar fortfarande på Onkel Kånkel i smyg ibland för att känna mig nostalgisk. Skillnaden är ju att det är skapat som bisarr humor, till skillnad från Einar, 1.Cuz, Yasin och gänget som skriver på blodigt allvar. Att någon enda människa kan kalla dessa för bra textförfattare och dessutom mena allvar med sitt påstående är något som får mig att ligga dubbelvikt av skratt på golvet. ”Det är vokalerna som rimmar”. Hahahahahahaha 😂😂😂
Citera
2021-11-01, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Knappast, det är big business. Business som de klär in i en rik dräkt av ord om sina publicistiska överväganden och hur mycket tankeverksamhet de ägnat åt om och hur de ska bereda plats åt Dumlar och deras berättelser…

Vad hade hänt om dumle klev in på expressen med en pistol och bild på deras barn och tvingade till sig denna artikeln?

Polisen har knappast något att sätta emot. Snart är kartellerna rika nog att köpa poliser också.
Citera
2021-11-01, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Vad hade hänt om dumle klev in på expressen med en pistol och bild på deras barn och tvingade till sig denna artikeln?

Polisen har knappast något att sätta emot. Snart är kartellerna rika nog att köpa poliser också.

Vem säger att det inte redan har hänt?
Citera
2021-11-01, 16:53
Medlem
Rapparen PJ släppte nyss en låt salt till socker https://youtu.be/gLSro27ALec?t=67

I låten sjunger han tex

" Varför har din boy ett koppel " - Referens till Einars kidnappning

"Snart kommer din dag din råtta spring för livet" Einar som försökte springa ifrån mördarna?

" Grabbar becknar grabbar man kan tro de ebay " Nån som har goat någon annan, nån som goat Einar?

Värt att veta är även att PJ är med i HH vilket även Adel är som var med Einar vid mordkvällen, syftar raden ovan på att Adel beckna ut Einar till sina grabbar?

HH klippte Einar?
Senast redigerad av Plumber12345 2021-11-01 kl. 16:56.
Citera
2021-11-01, 17:57
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ja, på grund av att förortsrappare är analfabeter.

Vokalerna som rimmar? Dummaste jag har hört.
Alla bra rappare kör vokalrim, att du fortfarande tycker hjärta smärta är ett bra rim säger mer om hur oinsatt du är än någon rappares rimförmåga. Sen blir det mycket porten i orten och det är genuint dålig rimteknik.
Citera
2021-11-01, 18:12
Medlem
Citat:
Word!

Jag lyssnar fortfarande på Onkel Kånkel i smyg ibland för att känna mig nostalgisk. Skillnaden är ju att det är skapat som bisarr humor, till skillnad från Einar, 1.Cuz, Yasin och gänget som skriver på blodigt allvar. Att någon enda människa kan kalla dessa för bra textförfattare och dessutom mena allvar med sitt påstående är något som får mig att ligga dubbelvikt av skratt på golvet. ”Det är vokalerna som rimmar”. Hahahahahahaha 😂😂😂
Ey ge mej mobilelen å jacka svennefitta.. är ju höjdpunkten av vokalrim 😂😂😂😂
Citera
2021-11-01, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Alla bra rappare kör vokalrim, att du fortfarande tycker hjärta smärta är ett bra rim säger mer om hur oinsatt du är än någon rappares rimförmåga. Sen blir det mycket porten i orten och det är genuint dålig rimteknik.
Nej, bra rappare kör inte vokalrim. Bra rappare kör riktiga rim, ibland i olika former (limerick, varannan mening, var fjärde mening etc.) och dessa finns även i Sverige. Förortsrappare med dålig svenska tycker däremot att skit rimmar på gris.
Citera
2021-11-01, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
A och Ö rimmar ju helt fantastiskt.. Snarare är det grov misshandel av språk när man påstår att vokaler rimmar.
Citera
2021-11-01, 18:20
Medlem
Citat:
Nej, bra rappare kör inte vokalrim. Bra rappare kör riktiga rim, ibland i olika former (limerick, varannan mening, var fjärde mening etc.) och dessa finns även i Sverige. Förortsrappare med dålig svenska tycker däremot att skit rimmar på gris.
Eller hur
” jak ska knolla din mama i anus med min glock”

Fantastiska vokalrim tjoho vilket konstnärligt uttryck.. pst jorden är platt för en neger har sagt det.
Citera
2021-11-01, 18:21
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Normalsaltatsocker

Onkel Kånkel var faktiskt väldigt bra på rim.
Ta en låt som Hårdrock där han kommer på hur många rim som helst:

https://www.youtube.com/watch?v=FKOmpKi21SU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in