2021-10-31, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Är du allvarlig? Har kollat igenom en del texter och anser snarare att man kan hitta något enstaka äkta rim och resten nödrim, ungefär på samma sätt som alla andra förortsrappare.

Kan ta några exempel från en låt. Övriga låtar är absolut inte bättre.

Trakten - Natten
Matten - Vacker
Babe - Nej
Cocktail - Fått mig
Förstöra liv - Mördarbil
Ämnet - Henne
Hemmet - Femmor
Nacken - Rappen
Pappret - Raptext

Det är klart att det KAN röra sig om en spökskrivare, men i så fall är även denne en analfabet från orten.

Mycket flerstaviga rim. Finns ofta ord som rimmar med varandra mer än dom uppenbara rimmen i slutet på meningarna.

Kollar man på all text och markerar vilka ord i texterna som rimmar med varandra så ska du se att Einars texter har galet mycket markerat jämfört med de flesta rap texter.

Är inte konstigt att hans texter fastnar på tonåringarnas skallar. Ligger arbete bakom dom.
Citera
2021-10-31, 22:23
Medlem
Einar har en helt rå flow.

Nå blir jo slike ting veldig individuelt hva man tycks.

Men Einar har ikke bare bra tekster, han bruker stemmen veldig bra og kan endre stil hele tiden også.

Ricky rich x einar - luis vuitton. Helt rått hvordan han endrer stil til å følge flowen til ricky.
Citera
2021-10-31, 22:38
Medlem
skeggmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pianot
Mycket flerstaviga rim. Finns ofta ord som rimmar med varandra mer än dom uppenbara rimmen i slutet på meningarna.

Kollar man på all text och markerar vilka ord i texterna som rimmar med varandra så ska du se att Einars texter har galet mycket markerat jämfört med de flesta rap texter.

Är inte konstigt att hans texter fastnar på tonåringarnas skallar. Ligger arbete bakom dom.

Håller med helt och hållet, det är just detta som oftast skiljer mellan personer som Einar som skrivit texter och rappat på ”skoj” sedan väldigt ung ålder jämnfört med folk som precis har börjat rappa.
Sista låten han släppte tillsammans med Vc Barre som heter ”fast här i trakten” (som förövrigt inte var någon höjdare enligt mig) så tycker jag Einars första vers är ett bra exempel.
Citera
2021-11-01, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Varför sätter du inte min text i persketiv till vad för sorts tomte nils kurt einar var istället för att angripa frustrationen min text uttrycker att sånna som han ska kunna håva in miljonbelopp? För att du är en idiot. Låter man sina ungas uppofstran bli förstörd av sånt här skit förtjönar man inget annat att bli en rad i en utav tönteinars låttexter.

Jag reagerar på att du kallsinnigt hånar honom när han nyss dött.
Vad du tycker om hans musik och texter är irrelevant. Förtjänar alla med usla texter död?

Så jag är en idiot för att jag reagerar på hur respektlös du är mot någon som nyss tragiskt dött? Tyck det om du vill, jag har inga höga tankar om dig heller. Vad vet du om Einars uppfostran? Känner du hans familj?
Senast redigerad av annobecq 2021-11-01 kl. 02:28.
Citera
2021-11-01, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knack1
Att vara brottsling som blir kändis är inte karriär. Att slå mynt av sin kriminalitet är inte karriär.

Som jag har sagt tidigare, tråkigt att en ung människa dör. Att en kriminell försvinner, inte lika tråkigt.

Kriminalitet har alltid funnits och kommer att fortsätta finnas. Trist, men så är det.
Han var ändå begåvad, även om du tycker hans musik är skit. Jag själv har inte lyssnat särskilt mycket på Einar, men tror att han om han levt och inte ägnat sig åt livsfarlig kriminalitet skulle han säkert ha utvecklats. Killen var ju bara 19 år.

Blir bara så sjukt ledsen när jag läser saker som direkt är ett hån när han nyss dött.

Hela historien är tragisk. Tänk på att vi faktiskt lever i ett land där folk blir upprörda över att folk plankar, samtidigt är hela landet korrupt. Svenskar är väldigt naiva. Jag är själv svensk, men önskar att folk blev upprörda över saker som är riktigt skeva och vidriga.
Senast redigerad av annobecq 2021-11-01 kl. 02:16.
Citera
2021-11-01, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Einars låtar har ju 30-40 miljoner lyssningar?? det är en rejäl bedrift och redan som 16 åring slog han genom, det ganska få 16åringar i Sverige slagit genom så fort!! Vi pratar Avicii nivå här!

Har svårt att se någon svensk rapp bli stort internationellt... När varannan kid lyssnar på en har man nog peakat...
Citera
2021-11-01, 10:08
Medlem
knack1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annobecq
Kriminalitet har alltid funnits och kommer att fortsätta finnas. Trist, men så är det.
Han var ändå begåvad, även om du tycker hans musik är skit. Jag själv har inte lyssnat särskilt mycket på Einar, men tror att han om han levt och inte ägnat sig åt livsfarlig kriminalitet skulle han säkert ha utvecklats. Killen var ju bara 19 år.

Blir bara så sjukt ledsen när jag läser saker som direkt är ett hån när han nyss dött.

Hela historien är tragisk. Tänk på att vi faktiskt lever i ett land där folk blir upprörda över att folk plankar, samtidigt är hela landet korrupt. Svenskar är väldigt naiva. Jag är själv svensk, men önskar att folk blev upprörda över saker som är riktigt skeva och vidriga.

Är även jag svensk, lyssnade en hel del på svensk hiphop tidigare, på BRA artister som Petter, Timbuktu, Afasi&Filthy o tillomed MBMA. Einars skapelser är ett dåligt skämt, att folk lyssnar på skiten är ännu sämre.

Jag är trött på att folk ska tycka synd om de som råkar illa ut pga sina livsval.
Citera
2021-11-01, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laotsisfot
Hiphop är ju skrivet så, det är vokalerna som rimmar

Likkista/Vitryssland
Ja, på grund av att förortsrappare är analfabeter.

Vokalerna som rimmar? Dummaste jag har hört.
Citera
2021-11-01, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pianot

Hahahah, nu fattade jag att du var ironisk. 😀
Citera
2021-11-01, 10:59
Medlem
superbajss avatar
varför bär dessa gangsterrappare det kristna korset? De jobbar ju åt djävulen.
Citera
2021-11-01, 11:19
Medlem
roligpojkejapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strogarn
https://www.youtube.com/watch?v=nVqpIpHCFZA
Nytt footage

Videon är nerlagd, finns den någon annanstans?
Citera
2021-11-01, 11:20
Medlem
roligpojkejapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superbajs
varför bär dessa gangsterrappare det kristna korset? De jobbar ju åt djävulen.

Det där var nog det dummaste jag någonsin hört, så bara för du är kriminell så tror du inte på gud? Snälla gå och lägg dig med sånna idiotiska kommentarer. F
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in