2021-11-03, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Det är bekräftat att Nisse hade ett kontrakt på en miljon kronor över sig och att gänget DP skulle erbjudit ett beskydd mot detta kontraktet för 1.2 miljoner kronor som Einar avböjde där i cykelförrådet.

Allt detta livesändes med både bild och ljud där båda parter kan se o höra varandra samtidigt.

Intressant är hur denna "Capone" beter sig för tillfället, det ligger en stor vrede över det namnet.

Sitter inte Capone inne? (Mustaf4 N4sser)
Citera
2021-11-03, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det är för lång tid. NG skulle rimligtvis ha sprungit.

På 15 sekunder (åter igen; det är lågt räknat) hinner man ca 90 meter.

Jo, man tycker ju det. Frågan är vad de gjorde i minst 15 sek.?
Citera
2021-11-03, 17:51
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
En besynnerlig detalj kring den skjutne i Akalla (om den stämmer)
Grabben hade varit hos polisen en timme tidigare vad jag förstår (källa; tråden).

Vem kan han vara? Om vi ska börja luska i hur en 16- åring skulle kunna ha någonting att säga om mordet (han var aldrig misstänkt).
Citera
2021-11-03, 17:52
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Jo, man tycker ju det. Frågan är vad de gjorde i minst 15 sek.?
Det är väl här polisen misstänker ett samtal på FaceTime, och jag kör på det.
Citera
2021-11-03, 17:54
Medlem
Citat:
Okej.

Får se om någon får napp någonstans, men vi kanske kan luska lite i saken ändå tillsvidare och utgå från att Dumle faktiskt letar efter 16- åringen ..

Tänk logiskt nu.

Vad gör polisen om en patient på sjukhus har en såpass grov hotbild mot sig? Jo, de sätter ut patruller på plats (vilket har hänt så många gånger förut efter skjutningar, klanslagsmål osv). Det här ”’meddelandet” som ska ha getts till vårdpersonalen, hade i sådant fall varit helt oväsentligt.

Dumle hade inte kunnat sätta en fot på sjukhuset ens om så hade varit fallet.
Citera
2021-11-03, 17:54
Medlem
LadySwedens avatar
Vad vet ni med lite (eller mycket) insyn i den här miljön? Är flg några som kan gå runt i Hässelby?
Citera
2021-11-03, 17:55
Medlem
Citat:
Det är väl här polisen misstänker ett samtal på FaceTime, och jag kör på det.

Jo, men hur fick de Nisse att stå still i över 15 sek? Varför fortsatte han inte att springa?
Citera
2021-11-03, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Tänk logiskt nu.

Vad gör polisen om en patient på sjukhus har en såpass grov hotbild mot sig? Jo, de sätter ut patruller på plats (vilket har hänt så många gånger förut efter skjutningar, klanslagsmål osv). Det här ”’meddelandet” som ska ha getts till vårdpersonalen, hade i sådant fall varit helt oväsentligt.

Nä, just det. Därför är meddelandet fejk. Jag tror inte att polisen tvivlar på sin egen förmåga att skydda en patient från pundar-Dumle så mycket att de behöver varna personalen. Det är väl bara att sätta ut två vakter om det inte räcker med en.
Citera
2021-11-03, 18:05
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Tänk logiskt nu.

Nej, om meddelandet är autentiskt är det en varning till personalen.

Det är fullt rimligt att varna personalen för att hantera denna person.

Vad gäller om polisen sätter personskydd normalt eller ej kan jag inte uttala mig. Läser man media rörande andra fall tycks det inte vara rutin dock.
Citera
2021-11-03, 18:08
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Jo, men hur fick de Nisse att stå still i över 15 sek? Varför fortsatte han inte att springa?
Han blev kanske fast vid porten och hoppades på ett förbarmande? Jag vet inte, men förfarandet tycks inte vara nytt för polisen.
Citera
2021-11-03, 18:09
Medlem
Citat:
Nej, om meddelandet är autentiskt är det en varning till personalen.

Det är fullt rimligt att varna personalen för att hantera denna person.

Vad gäller om polisen sätter personskydd normalt eller ej kan jag inte uttala mig. Läser man media rörande andra fall tycks det inte vara rutin dock.

Och varför skulle Dumle vara en fara för personalen? Skulle han dyka upp med k-pist och skjuta vilt omkring sig? Eller ta nån som gisslan? Eller vad? Finns ingen rimlighet i det.
Citera
2021-11-03, 18:10
Medlem
Citat:
Ja, antagligen. Men MSM benämnde det som att de befann sig i ett cykelgarage, och i min värld kan det lika gärna vara ett cykelställ med tak över. Samma som brukar finnas vid centralen och sjukan, typ.
Anledningen till att dom var där var väl för att röka braj? Inte ens dom kan väl tro att det hjälper att ställa sig brevid ett cykelställ, utomhus? Så att ingen märker alltså.
Därför trodde jag att dom var där men jag kan ju ha fattat fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in