Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-27, 13:06
  #14725
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Det var jag som skrev att han skötte Havals insta. Det var bara lite internetbeef som Nils tog till gatan, när det gäller Dara.

Känns bara oklart att N skulle aktivt välja att ta den vägen då det måste varit förenat med oerhörda risker för hämnd och att D inte gjort honom något. Det kan inte ha varit att han uttalat hot och någon annan gjort slag i saken och sen utpressat N på pengar?

Jag har ingen som helst insikt utan försöker bara förstå!
Citera
2021-11-27, 13:15
  #14726
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagis124
Det är bara ledarna som tjänar pengar…
Resten av fotsoldaterna tjänar inte pengar, de är inte miljonärer eller kör i fina bilar utan ledarna som har det bra!

Ja Nisse hamna i LVU för han inte kunde sköta sig, om det är dåligt inflytande av föräldrar tvivlar jag på då ungen kunde, gått - teater linjen och stått på stora scenen om han velat… Sen är väl varje svensk morsa o farsa smygalkis… Inget konstigt alls.

Nisse växte inte upp i Tensta, Rinkeby utan pengar med föräldrar på soc - med tex. en annan hudfärg som gemene svensk arbetsgivare inte vill anställa. Han va en bortskämd snorunge med en morsa som borde skämmas för hon inte gjorde böttre med tanke på de resurserna hon hade för sin son….

Kom inte säg Nisse inte hade en chans, lol… Han va helt efterbliven snorunge som skulle taggat landet för länge sen. Helt naiv…. Kunde levt gott idag än vare sig han gjorde misstag i rapsverige.

Så jävla naivt att tro man inte kan bli knas bara för man är ”vit” och har svenska föräldrar.. Alla har ett val oavsett var man kommer i från.. är så jävla enkelt att skylla på samhället för vissa.. Är ju även vida känt att det inte är direkt fattigt att gå på soc.. Nisse hade all rätt att rappa som han gjorde, sen att andra inte kan ta att han hade talang är ju knappast hans fel..
Citera
2021-11-27, 13:17
  #14727
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talklikeaboss
Har följt den här tråden sedan dag ett. Varit intressant kvällsläsning i en månads tid nu. Trots många efterblivna jävla inlägg som man fått hjärnblödning av att läsa.

Har inte haft något att tillägga förens nu då jag stör mig oerhört på detta vittnes analyser. Klockan var 22.00 när han mötte dessa shunos i munskydd. Alltså var det mörkt ute. Ändå kunde han avgöra att de hade mörka ögon? De flesta ögon ser mörka ut vid kl. 22 på kvällen.

Han lade även märke till att de hade huva på sig, men han kunde också avgöra vilket slags hår de hade? Ena med lugg och andra något lockigt hår. Hur kunde han avgöra det så tydligt under luvan?

Att också lägga märke till att den ena var något bredare och längre.
Jag menar, hur mycket hinner man egentligen analysera på de få sekunder man möter någon på?
Detta vittne känns lite overkill och som han överanalyserat saker i efterhand. Jag skulle inte fastnat allt för mycket vid hans analys.

Utöver detta så all cred till alla detektiven i tråden som lägger ner mycket tid på research!
Personligen tror jag inte det är så komplicerat och smart uträknat som många teorier antytt. Det är ingen kriminaldeackare det här. Utan jag tror det är på ett enklare plan. Någon blev butthurt av antingen en låttext, obetald tjänst eller "tröttnade bara på snubben" och bestämde sig för att göra slut på eländet. Med största sannolikhet inte på egen hand, utan genom att såklart använda sig av springisar.

I övrigt så lider jag oerhört med Nils familj, nära och kära. Hans flickvän måste leva i sådan oerhörd smärta just nu. Trots hans kriminella bakgrund så kan vi alla göra fel val i livet och bli påverkade av fel människor runtomkring oss, vi är alla flockdjur och det kan vara svårt att helt gå sin egen väg alla gånger när man rör sig i vissa kretsar.
Ingen förtjänar att dö. Avtjäna straff för de brott man begått, absolut. Men att bli jagad och avrättad med ett skott i huvudet, nej.

Keep up the good work alla ni seriösa i tråden! Förhoppningsvis kommer vi få ett svar på hela denna röra.

Vi vet inte hur pass upplyst det var där vittnet såg de två personerna och eftersom de stack ut kan vittnet valt att lägga just dem på minnet. Enligt egen utsago vände han sig rent av om för att iakttaga dem en extra gång. Angående luvor kan det ha varit vid det tillfället han noterade dem, alltså att de hade nerfällda luvor.

Med det sagt håller jag med om din skeptiska inställning. Vittnesmål ska alltid tas med en stor nypa salt. (Se bara på dansande gorillor och vita skåpbilar...).

Två saker att jag reagerar på är för det första tidpunkten för vittnesmålet. Vittnet såg dessa personer vid 22-tiden, vilket förmodligen stämmer då personen kan stämma av mot vilken buss han kom med. Skottlossningen ägde rum vid 22:50-tiden, inte bara "minuter" utan cirka 50 minuter innan skottlossningen. Ett antal personer hade kunnat komma och gå i området under den tidsperioden.

Den andra saken är att de beskrivna personerna stämmer in relativt väl på Adel och Dumle, vilket tyder på att vittnet trots allt lade detaljer på minnet, om det var dem. Det motsägs lite av att de beskrivs som "unga", men vi vet inte vittnets ålder och därmed vad han lägger in i den bedömningen.

Väldigt lågt av Expressen att eventuellt inte dubbelkontrollera den möjligheten (de visade trots allt vittnet den film som cirkulerat) och därmed riskera spridning av felaktiga signalement, men samtidigt typiskt dem för att generera klick.
Citera
2021-11-27, 13:27
  #14728
Medlem
honung66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Vi vet inte hur pass upplyst det var där vittnet såg de två personerna och eftersom de stack ut kan vittnet valt att lägga just dem på minnet. Enligt egen utsago vände han sig rent av om för att iakttaga dem en extra gång. Angående luvor kan det ha varit vid det tillfället han noterade dem, alltså att de hade nerfällda luvor.

Med det sagt håller jag med om din skeptiska inställning. Vittnesmål ska alltid tas med en stor nypa salt. (Se bara på dansande gorillor och vita skåpbilar...).

Två saker att jag reagerar på är för det första tidpunkten för vittnesmålet. Vittnet såg dessa personer vid 22-tiden, vilket förmodligen stämmer då personen kan stämma av mot vilken buss han kom med. Skottlossningen ägde rum vid 22:50-tiden, inte bara "minuter" utan cirka 50 minuter innan skottlossningen. Ett antal personer hade kunnat komma och gå i området under den tidsperioden.

Den andra saken är att de beskrivna personerna stämmer in relativt väl på Adel och Dumle, vilket tyder på att vittnet trots allt lade detaljer på minnet, om det var dem. Det motsägs lite av att de beskrivs som "unga", men vi vet inte vittnets ålder och därmed vad han lägger in i den bedömningen.

Väldigt lågt av Expressen att eventuellt inte dubbelkontrollera den möjligheten (de visade trots allt vittnet den film som cirkulerat) och därmed riskera spridning av felaktiga signalement, men samtidigt typiskt dem för att generera klick.

Menar du att det kan vara Adel och Dumle vittnet såg? Är det inte märkligt att de skulle gå runt med munskydd på i så fall?

Eller säger vittnet något om munskydd alls?
__________________
Senast redigerad av honung66 2021-11-27 kl. 13:30.
Citera
2021-11-27, 13:29
  #14729
Medlem
Frickys avatar
Efter att Dumlee laddat upp denna storyn på Instagram så verkar det faktiskt som han är utomlands.

Länk till reupload:
https://streamable.com/jjy64x

Videon kan dock samtidigt vara förinspelad.
Återstår att se, uppdaterar om det dyker upp något mer.
__________________
Senast redigerad av Fricky 2021-11-27 kl. 13:36.
Citera
2021-11-27, 13:29
  #14730
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarbarn84
Bra inlägg!

Som du skriver är det ju väldigt svårt att minnas ögonfärg vid ett hastigt möte. Jag har studerat vad de olika Palme-vittnena säger över tid och saker tenderar att växa med tiden, nya detaljer läggs till etc.

Oklart om de hade huvorna uppe troligen inte för då hade det varit svårt att se håret.

Jag kan dock förstå att vittnet la dessa på minnet då två personer kommer gåendes utomhus med coronamasker och dessa är unga. Ja ser knappt nån som har mask utomhus och hade också lagt ett sånt möte på minnet!

Har för mig att nån annan nämnt att en kompis noterat två suspekta typer med Coronamasker i närheten av brottsplatsen en tid innan mordet.

Men högst oklart allting!

Helt sant att huvan såklart inte behöver vara uppfälld. Tolkade det bara så när det stod "med huva på". Då förklarar det analysen av håret.

Ögonfärg som sagt, tveksamt.
Dock kan man ju dra den slutsatsen om man ser att personerna inte har svenskt ursprung.

Jag hade också reagerat på två personer i mask, helt klart. Beror väl kanske på hur "nojig" man är när man möter människor sent en mörk kväll.

Då detta var kl 22.00 så känner jag rent spontant att det skulle kunna vara Dumble och Adel som var på väg till Nisse vid denna tiden. Med tanke på att de hängt i ungefär en timme innan skottlossningen, enligt tidigare artiklar.
Dock borde ju vittnet ha fått sett Dumble och Adel på bild och avgjort om de var dem han faktiskt såg eller inte.
Bara spekulationer från min sida. Större sannolikhet att det faktiskt var GM.

Avvaktar med mer teorier för att inte fylla tråden i onödan då jag inte är insatt i gatans värld på samma nivå som andra här.
Citera
2021-11-27, 13:34
  #14731
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Vi vet inte hur pass upplyst det var där vittnet såg de två personerna och eftersom de stack ut kan vittnet valt att lägga just dem på minnet. Enligt egen utsago vände han sig rent av om för att iakttaga dem en extra gång. Angående luvor kan det ha varit vid det tillfället han noterade dem, alltså att de hade nerfällda luvor.

Med det sagt håller jag med om din skeptiska inställning. Vittnesmål ska alltid tas med en stor nypa salt. (Se bara på dansande gorillor och vita skåpbilar...).

Två saker att jag reagerar på är för det första tidpunkten för vittnesmålet. Vittnet såg dessa personer vid 22-tiden, vilket förmodligen stämmer då personen kan stämma av mot vilken buss han kom med. Skottlossningen ägde rum vid 22:50-tiden, inte bara "minuter" utan cirka 50 minuter innan skottlossningen. Ett antal personer hade kunnat komma och gå i området under den tidsperioden.

Den andra saken är att de beskrivna personerna stämmer in relativt väl på Adel och Dumle, vilket tyder på att vittnet trots allt lade detaljer på minnet, om det var dem. Det motsägs lite av att de beskrivs som "unga", men vi vet inte vittnets ålder och därmed vad han lägger in i den bedömningen.

Väldigt lågt av Expressen att eventuellt inte dubbelkontrollera den möjligheten (de visade trots allt vittnet den film som cirkulerat) och därmed riskera spridning av felaktiga signalement, men samtidigt typiskt dem för att generera klick.

Håller med! Vi är inne på lite samma bana här.

Citat:
Ursprungligen postat av Talklikeaboss
Helt sant att huvan såklart inte behöver vara uppfälld. Tolkade det bara så när det stod "med huva på". Då förklarar det analysen av håret.

Ögonfärg som sagt, tveksamt.
Dock kan man ju dra den slutsatsen om man ser att personerna inte har svenskt ursprung.

Jag hade också reagerat på två personer i mask, helt klart. Beror väl kanske på hur "nojig" man är när man möter människor sent en mörk kväll.

Då detta var kl 22.00 så känner jag rent spontant att det skulle kunna vara Dumble och Adel som var på väg till Nisse vid denna tiden. Med tanke på att de hängt i ungefär en timme innan skottlossningen, enligt tidigare artiklar.
Dock borde ju vittnet ha fått sett Dumble och Adel på bild och avgjort om de var dem han faktiskt såg eller inte.
Bara spekulationer från min sida. Större sannolikhet att det faktiskt var GM.

Avvaktar med mer teorier för att inte fylla tråden i onödan då jag inte är insatt i gatans värld på samma nivå som andra här.
Citera
2021-11-27, 13:39
  #14732
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honung66
Menar du att det kan vara Adel och Dumle vittnet såg? Är det inte märkligt att de skulle gå runt med munskydd på i så fall?

Eller säger vittnet något om munskydd alls?

Jag menar att man inte ska utesluta någonting, samt inte låsa sig vid detaljer från vittnen.

Enligt vittnet hade de "blåa munskydd".

(För att exemplifiera sköt John Allen Muhammad ihjäl 17 och skadade 10 personer i en rad olika skjutning i Washington februari-oktober 2002. Gång på gång berättade vittnen att skytten hade en vit skåpbil. Det här var bilen han använde...: https://wtop.com/wp-content/uploads/2012/10/263098.jpg)
Citera
2021-11-27, 13:58
  #14733
Medlem
Lena ,einars mamma säger i ett inlägg att nils o hans vänner som blev överfallna på krogen
Citera
2021-11-27, 14:00
  #14734
Medlem
Einars mamma har lagt ett nytt inlägg på sin insta
Citera
2021-11-27, 14:00
  #14735
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jom3
Lena ,einars mamma säger i ett inlägg att nils o hans vänner som blev överfallna på krogen

Kan du citera det inlägget här? Från vilket datum är inlägget?
Citera
2021-11-27, 14:04
  #14736
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Kan du citera det inlägget här? Från vilket datum är inlägget?
För 10 minuter sen ,kolla hennes instagram
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback