Citat:
Ursprungligen postat av
Smartapojken
Folk ute efter dig då använder du inte internet!
Han må va knarkare men ingen dumskalle direkt
Exakt, och Z.e är också mer vuxen än E och kan kanske göra bättre riskbedömningar. Han har nog skäl att ligga lågt ett tag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zzzzorrro
Hur naiv är du kompis? Det handlar bara om positionering och framtida strategi för egna karriären.
Hur nära vänner har dom ens hunnit bli? Å va är vänskap värt i dessa kretsar nuförtiden ens?
Varför gjorde han inget för Nisse när det begav sig då?
En studiobandit ser sin chans att ställa sig i lite bättre dager för kunna tjäna lite mer pengar. Ganska osmakligt egentligen. Bättre va tyst å hålla käft.
När de förnedrande bilderna spriddes och många hånade Einar plus att man inte visste hur hans karriär skulle påverkas var (så vitt jag vet) 1.cuz först ut och supportade genom att posta bild på sig och Einar tillsammans.
Ett ställningstagande som jag antar faktistk medför en viss "kostnad" socialt på hans hemmaplan och även en viss risk.
Han kan nog ha fått en del skit få många körde på "Free Yasin" och "Free Haval".
Visst kan han vinna en del på det nu men jag pga ovanstående och min magkänsla tror jag inte det är enbart opportunism. Visst, han är inte barndomsvän med E men han kan ju också ha något slags uppfattning om rätt och fel. Han har ju själv blivit rånad och vem vet vad för utpressning eller påtryckningar han kan ha utsatts för.