2021-11-19, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benkeboll
Vilket Port nummer är det han har blivit skjuten? Har missat det i tråden... 🍻

Jag trodde det var på Lugnets Allé 48A. Men kanske hade fel om exakt vilken port det var. Han verkar ha blivit skjuten i porten i mitten om jag inte missförstår (från vad jag läst i tråden).
Citera
2021-11-19, 20:34
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zl3
Jag trodde det var på Lugnets Allé 48A. Men kanske hade fel om exakt vilken port det var. Han verkar ha blivit skjuten i porten i mitten om jag inte missförstår (från vad jag läst i tråden).

Precis andra porten från vattnet och Nisse både i tredje..

(som jag har förstått det)
Citera
2021-11-19, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fladdermannen8
Att han låg på rygg är ju för att ambulansen och polisen har vänt på honom för att göra hjärt och lungräddning. Men sen ska man inte glömma bort att även om man har blivit skjuten behöver man inte bli helt medvetslös direkt. Nils kan lika gärna ha vänt på sig eller något liknande.

Det är lätt att vara efterklok, men med facit i handen så hade jag nog hoppat rakt igenom den stora rutan brevid portdörren och fortsatt springa in.

Fast nej? Finns inget blod på magen. Man ser att blodet runnit direkt under honom på bilden. Förstår att man inte behöver bli medvetslös direkt men så du menar att han ska ha stått ansikte mot ansikte med mördaren, blivit skjuten i bröst och sen vänt sig om? Tappat medvetandet och sen skott i skallen när han ligger ner? Hur fan går det ihop. Nej jag får det inte att gå ihop.
Citera
2021-11-19, 21:05
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thug4life
Jag har ingen aning om hur många vänner han hade eller inte hade. Jag menar självklart ”vänner” i branschen. Det är dessa ”vänner” som borde gjort skillnad när det verkligen gällde. Viktor Leksell m.m är helt oviktiga i sammanhanget.

1.cuz förtjänar all heder för att han verkligen tycks varit den enda vän i branschen.

Hur naiv är du kompis? Det handlar bara om positionering och framtida strategi för egna karriären.

Hur nära vänner har dom ens hunnit bli? Å va är vänskap värt i dessa kretsar nuförtiden ens?

Varför gjorde han inget för Nisse när det begav sig då?

En studiobandit ser sin chans att ställa sig i lite bättre dager för kunna tjäna lite mer pengar. Ganska osmakligt egentligen. Bättre va tyst å hålla käft.
Citera
2021-11-19, 21:06
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingpin77
Bilden vet jag om, men ett facetime samtal både före och efter mordet har jag inte läst särskilt mycket om i denna tråden om inte jag missat något

Finns inte mycket info om det tyvärr...

En teori var att det var dumle till katten (Sebbe) det som talar emot är väl att polisen hade hört den personen... Sebbe är ju i Spanien kan ju vara via länk/telefon dock iofs

Ett annat alternativ är ju att det var Adel ➡️ Leis...

Men som sagt fortfarande oklart där...
Citera
2021-11-19, 21:18
Medlem
Följer tråden och snokar lite.. Apropå ibsengatan så hittade jag detta.

https://bostad.stockholm.se/Lista/Details?aid=190343

Ingen aning om det avser andra hand, men kanske nåt att se över
Citera
2021-11-19, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Hur naiv är du kompis? Det handlar bara om positionering och framtida strategi för egna karriären.

Hur nära vänner har dom ens hunnit bli? Å va är vänskap värt i dessa kretsar nuförtiden ens?

En studiobandit ser sin chans att ställa sig i lite bättre dager för kunna tjäna lite mer pengar. Ganska osmakligt egentligen. Bättre va tyst å hålla käft.

Inte lika naiv som du som tror jag
skulle vara din kompis!
Jag skriver det jag ser, skriver det i ett sammanhang. Av de ”vänner” i branschen som Einar tycks ha haft så TROR jag 1.cuz var den bästa.
Dina andra frågor får någon med mer kunskap svara på.

All heder till 1.cuz för den låt och den känsla han förmedlar med låten.

Vila i frid Nisse.
Citera
2021-11-19, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smartapojken
Folk ute efter dig då använder du inte internet!
Han må va knarkare men ingen dumskalle direkt

Exakt, och Z.e är också mer vuxen än E och kan kanske göra bättre riskbedömningar. Han har nog skäl att ligga lågt ett tag.

Citat:

När de förnedrande bilderna spriddes och många hånade Einar plus att man inte visste hur hans karriär skulle påverkas var (så vitt jag vet) 1.cuz först ut och supportade genom att posta bild på sig och Einar tillsammans.
Ett ställningstagande som jag antar faktistk medför en viss "kostnad" socialt på hans hemmaplan och även en viss risk.

Han kan nog ha fått en del skit få många körde på "Free Yasin" och "Free Haval".
Visst kan han vinna en del på det nu men jag pga ovanstående och min magkänsla tror jag inte det är enbart opportunism. Visst, han är inte barndomsvän med E men han kan ju också ha något slags uppfattning om rätt och fel. Han har ju själv blivit rånad och vem vet vad för utpressning eller påtryckningar han kan ha utsatts för.
Senast redigerad av TigerKid2 2021-11-19 kl. 21:42.
Citera
2021-11-19, 21:45
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Vad gaggar du om nu ärthjärna?

Jag frågar om det är samma tjej som utsattes för våldtäkten för det står ena av GM gett en intervju.

Å någon tidigare att massa Framtida shottaz medlemmar hade oxå deltagit i detta.

Som att du inte redan vet det? 76 inlägg i tråden och varit med från start.

Du sitter och försöker trigga igång alla "sVeNnE-rAsSaR" så du kan få lite vatten på din kvarn.
Citera
2021-11-19, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitchbabe
Följer tråden och snokar lite.. Apropå ibsengatan så hittade jag detta.

https://bostad.stockholm.se/Lista/Details?aid=190343

Ingen aning om det avser andra hand, men kanske nåt att se över

Är den lägenheten som är aktuell och den ska vara uthyrd enligt kvalster och den sidan du länkade ifrån men kan inte hitta att ngn står skriven på den lägenheten men vet att lägenheterna är populära här då det är billiga hyror och ngn måste bo där då det hänger gardiner för fönstren samt att allt är neddraget så inga lägenheter står tomma om den inte renoveras upp.

Äh så skumt och man vill ju gärna veta vad man har för folk på gatan och inte direkt normalt att 4 män klättrar upp och slår in balkongen mitt i natten.
Citera
2021-11-19, 21:51
Medlem
Men när skall låten lilla nisse släppas?? Någon som vet något? Hann bara lyssna ett par gånger när den låg ute senast. Läste att de spelat den på begravningen idag (föga förvånande!). Bara måste släppas!
Citera
2021-11-19, 22:00
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Det här handlar alltså om Dumle & co 🤬🤬🤬🤬

Vilka jävla smutsiga horbarn!

Vilka andra var med? Massa som kom senare att bli "shottaz"?!

Jävla smutsiga våldtäktsmän!

Gatan har tappat alla principer om dessa typer inte tagits hand om långt innan.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...tt-offer-i-dag

Skönt att Expressen får lite svar på sitt äckelreportage om Dumle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in