2021-11-17, 22:12
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Dumlee laddade upp en trailer tidigare idag på hans efterlängtade låt "Burj Khalifa" som han spelat in med Adel. Den ska nu släppas 11/25.

Självklart passar han på att välja scenen ur musikvideon där man ser Einar. Riktig jävla råtta som inte har någon skam i kroppen, oavsett om han är skyldig eller inte.

Här finns reupload om någon är nyfiken:
https://streamable.com/ri2ggc

Apropå dumle, han körde live på instagram, tror att det var igår kväll, ihop med nån annan snubbe i delad bild, åh herregud vad mycket hat han fick motta! Han sa inte mycket men man kunde se hur han satt och läste chatten. Klick sa det efter några minuter.
Citera
2021-11-17, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Tycker att det låter som vanligt - dvs. egentligen är det polisiärt uppklarat, men man saknar (också som vanligt) hållbara bevis.

Jo precis, vilket är vad i princip försöker framföra här. Hypoteser betyder inte ett piss för åklagaren. Utan konkretiserade bevis, fakta osv kommer inget bli löst.
Citera
2021-11-17, 22:17
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Apropå dumle, han körde live på instagram, tror att det var igår kväll, ihop med nån annan snubbe i delad bild, åh herregud vad mycket hat han fick motta! Han sa inte mycket men man kunde se hur han satt och läste chatten. Klick sa det efter några minuter.
Jag såg också den. Jag blev förvånad att han körde live, även fast den var väldigt kort. Han har ju stängt av sina kommentarer sedan dagen efter Einar gick bort.

Man såg tydligt i hans ögon hur mycket spanska traddar han hade tryckt i sig, vilket kan vara en bidragande faktor till att han vågade köra live.

Hoppas vi får se mer lives från habbtorsken.
Senast redigerad av Fricky 2021-11-17 kl. 22:19.
Citera
2021-11-17, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Ang. Abbe och Ghost – det är info från Märsta-troll Manny123.

Zulunet-skämtet utan länk eller screenshot.

Ingen vettig som bekräftar det där förutom en polare strax efter som hade sett det i ”en video från USA”… men de skrev alltså kommentarerna på svenska 😂

Säkert samma lilla WhatsApp-grupp som ”såg två gå ut i skogen kl. 23:00”.

Har grävt lite mer idag. Bland annat Barres föräldrar. Men inget viktigt där, smådomar som ingen förtjänar att hängas ut för.

Tror de skäms så det räcker över sin son.

Om pappan bytt förnamn efter domen till Josef (samma ålder) så bor han i varje fall kvar på … Frejgatan, men annat nummer.

Jag konstaterade att det var en av de få som faktiskt pekat på en gärningsman. Det kan mycket väl vara trolleri, men att Benji skulle skicka ett par småungar, låter inte helt otroligt med tanke på det hat som sprids från Skarpnäck i sociala medier. Vad som däremot är mer oroande är att folk verkar ta den självutnämnda gängmedlemmen med 5:a i svenska och ett språk som en 50-åring som trovärdig. Det finns inget i den kroniskt sjukes uppgifter som inte går att hitta här på FB eller på insta.
Citera
2021-11-17, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Habbtorsken skulle ändå aldrig kunna skapa en karriär i musikbranschen med tanke på hans bakgrund. Att han gjorde det för att komma nära Einar känns låter inte helt osannolikt.

Att Adel väljer att göra en låt tillsammans med honom förvånar mig, men det är väl förmodligen för att dom är kusiner.

Är dom verkligen kusiner? Vem har sagt det i tråden.

Tro mig, finns många musiker där ute som tror de är bra.

Jag klarar ex. inte fem sekunder med Adels maxade Autotune.

Sen skrattar jag nästan åt Dumles musik, men vem vet, han kanske tycker det är bra 😅
Citera
2021-11-17, 22:20
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Jo precis, vilket är vad i princip försöker framföra här. Hypoteser betyder inte ett piss för åklagaren. Utan konkretiserade bevis, fakta osv kommer inget bli löst.
Men! Det är ju DU själv som står för 80% av alla hypoteser, speciellt dom som baseras på ”raptext-analyser”.
Citera
2021-11-17, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
”jag refererar till deras 300 förhör och identifiering av dom på platsen.”

Jag vet inte var det här med att polisen skulle ha identifierat aktörerna på mordplatsen kommer ifrån för det står inte i artikeln i SVD jag citerade. Däremot att man har en ”tydlig bild av vad som hänt före och under brottstillfället.”
300 förhör snyter man inte ur näsan. Då har man snittat ca 15 förhör per dag sedan mordkvällen. Det låter som goda dagsverken. Polisen har tidigare gått ut med att man har mer underrättelseresurser för gängaktiviteten än någonsin och vet ofta vilka gärningsmännen är, tyvärr kan de för sällan vända det vetandet i bevisning när för få vill prata.
Nu har jag förstått att du inte ingår i GWs fan club men uppklarningsprocenten för de här gängrelaterade morden är ju vad den är oavsett om GW eller någon annan säger det. Om sen mordet på Einar blir ”polisiärt uppklarat” eller att gärningsmännen fälls i domstol avvaktar vi med intresse.
Time will tell…
Citera
2021-11-17, 22:25
Medlem
Här har du lite bilder och beskrivningar kring HH
(FB) Man i 20-års åldern mördad i Tensta 2020-07-01

Användare Gnrl.Clstr kan ja verkligen rekommendera för er som ej hittat dit ännu.

(FB) Husbys Hyenor (HH) vilka är de?
I den tråden finns ganska många nämnda, för er som vill dyka djupare ner i Husby spåret.

Citat:
Jo, jag gillar oxå options. Därav att jag inte riktigt kan räkna bort Haval/Benji & co. I Vårby/Dalens fall är de kraftigt försvagade efter Encro, och utan Haval/Benji har de ju inte mycket till motiv. Varför skulle de lägga pengar på att mörda Nisse? Vad tjänar de på det? Hade väl varit bättre och kidnappa honom en gång till i så fall. Eller hota hans mamma/bror för att få pengarna från förra kidnappningen. Dessutom hade väl Nisse en del vänner kvar i Dalen som inte vågade säga nåt förra gången. Mario själv skulle väl kanske vara en möjlighet - förutsatt att han har pengar att lägga upp och drivs av nån märklig tanke om hämnd.

Intressant i scenariot Haval/Benji är den användare som påstår att "Abbe och 05'orna gjorde det". De är bevisligen från Skarpnäck, och detta inlägg är ett av de få som faktiskt pekar ut en gärningsman. Att det sedan finns andra frågetecken runt detta är en annan sak.

HH-spåret är intressant ur två synvinklar - eftersom HH verkar bestå av två fraktioner, där den svarta sidan numera verkar vara dominerande. Men det är under förutsättning att bråket på N&C var mellan de olika fraktionerna. Annars har ju inte HH som grupp något direkt motiv, såvida man inte räknar ordkriget mellan PJ och Nisse. Märk även att O'neill och Zimma pekas ut som Kard*s mördare.

Dumles roll i detta är nog marginell. Ingen är nog rädd för att han skall komma till skada heller, han är bara en värdelös piece of shit som har bytit sida i konflikten med Shottaz/FLG. Antagligen blir han inte hämnad ens om han skulle dö.

Om Le*s blivit huggen av Nisse torde ju kurderna vara inblandade, och skotten mot studion kan ha varit en varning till Adel - eller för att sätta press på honom att goa.

Om ghettosvartingarna (jag får inte säga förortsnegrer längre, tydligen) är skyldiga stämmer precis allt (nästan). Ordkriget mellan PJ och Nisse skapar bråket på N&C. Man varnar A & D genom att skjuta mot studion. Man bryr sig heller inte om att de kan skadas i attacken mot Nisse. Det enda här är väl Dree, som antagligen inte skulle ha gått med på att släcka Nisse, då de samarbetat tidigare och har enligt uppgifter i tråden en relation till varandra som sträcker sig utanför den professionella.

Vad som är intressant gällande ghettosvartingarna är att de verkar ha flyttat fram sina positioner, kanske mycket p.g.a. kriget mellan DP/Shottaz, men oxå för att de verkar vara hyfsat organiserade. Det ser också ut som om de ligger bakom flertalet mord i somras på Shottaz/FLG -medlemmar. Igår var det en artikel i AB om HH: (låst)

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...-husbys-hyenor

Inte helt förvånande pekas Slice ut som ledare ihop med någon jag inte kan identifiera (kanske Zimma?) Han beskrivs i alla fall så här:

Vidare så talar man om tre minderåriga syskon, varav en inte ens är straffmyndig. Nätverket skall bestå av 15-20 personer, ev. fler. Skall man gå efter trådar här på FB, består ledarskiktet av c:a 7-8 personer där Flush, Dree, P.J(Palle), Slice, O'Neil, Ilyas, MMG(Mahad). Intressant är oxå att Dree verkar ha en bror till förutom Odee som heter/kallas Moko.

Antagligen Moko längst till vänster, och han jämte är Slice.

https://imgur.com/lUTxq2f

Beträffande denne Zimma verkar han flyga under radarn då det inte finns mycket bilder, svårt att hitta hans namn etc. Han skall vara något äldre och en del verkar anse att han är den verklige ledaren inom HH. Tilläggas skall väl då att det finns ett par äldre kurder/araber med/utan kopplingar till HSL kvar i periferin.
Citera
2021-11-17, 22:28
Medlem
Citat:

Det finns en lång ordväxling mellan två användare där den ena påstår att deras mammor är syskon. Detta har inte kunnat bekräftas, då det inte finns en tilstymmelse till bevis för att så skulle vara fallet. Adel har ett kurdiskt namn, emedan Dumles ursprungsnamn Abdulmahdi Baker Hedi lär vara arabiskt.
Citera
2021-11-17, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Men! Det är ju DU själv som står för 80% av alla hypoteser, speciellt dom som baseras på ”raptext-analyser”.

Jasså är det så? Nä, jag har inte baserat något på raptexter, så Vettefan var du fått det ifrån… Förstår inte riktigt vad det är du försöker framföra? Nu pratar jag om polisen & åklagarmyndigheten, så hur du lyckas koppla det till vilka teorier jag har varit med och pratat om är ju lite märkligt. Vi är väl ändå på FB?

80% dessutom, mina fingrar måste ju blöda efter så mycket skrivande…

Kan ju tillägga att jag bara spunnit vidare på vad andra sagt i tråden, så du kan ju inte ha läst speciellt mycket med den uppfattningen, kompis.
Senast redigerad av PappasKebab 2021-11-17 kl. 22:35.
Citera
2021-11-17, 22:30
Medlem
Frickys avatar
Citat:

Tro mig, finns många musiker där ute som tror de är bra.

Jag klarar ex. inte fem sekunder med Adels maxade Autotune.

Sen skrattar jag nästan åt Dumles musik, men vem vet, han kanske tycker det är bra 😅
Dom flesta refererar Dumlee som kusin till Adel.
"Vilken Mehdi menar du?"
"Dumlee, Adels kusin"

Jag fick informationen från min barndomsvän som bor i Akalla, men det är ingen hemlighet direkt. Finns det någon hemsida där man kan gräva fram vilka kusiner personer har? Skulle vara bra att få det svart på vitt så det är 100% säkerställt att så är fallet.
Citera
2021-11-17, 22:34
Medlem
Citat:
Jag konstaterade att det var en av de få som faktiskt pekat på en gärningsman. Det kan mycket väl vara trolleri, men att Benji skulle skicka ett par småungar, låter inte helt otroligt med tanke på det hat som sprids från Skarpnäck i sociala medier. Vad som däremot är mer oroande är att folk verkar ta den självutnämnda gängmedlemmen med 5:a i svenska och ett språk som en 50-åring som trovärdig. Det finns inget i den kroniskt sjukes uppgifter som inte går att hitta här på FB eller på insta.

Vi ska nog inte förvänta oss att någon kommer och ger oss namnet på mördarna eller ens att hälften av infon som droppas är trovärdig. Tycker snarare att just allt förvillande hjälpt mig i att få mer klarhet efter deras klumpighet.

Man måste alltid ställa sig frågan, varför säger personen det här?

Ofta känner man när det är BS.

Hade de bara hållit käften ”som Sickans grabbar” som någon sa. Då hade jag nog aldrig kopplat Märsta så starkt, förutom då genom Marti som ändå är TCM-artist och barndomsvän med Barre och Adam.

Är ny här på detektiv-FB men man får ju känslan av att ingen hänger ut mördare så ofta i trådar innan dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in