Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Det scenario jag beskrev, är det absolut vanligaste när ett barn försvinner så här.
För övrigt tror jag inte att det är en pedofil som har hållit flickan fången, då skulle tidningarna ha skrivit det. Det är även osannolikt att en pedofil hade låtit henne leva så här länge, det hade blivit för farligt - han skulle ha vetat att risken att åka fast ökade för varje dag som han inte dödade flickan, och forslade undan kroppen och allt som visade att det hade bott ett barn där. Jag tror att det är något helt annat som ligger bakom. Kan det vara en släkting till flickan som rövade bort henne, för att han såg att hon behandlades illa av sin styvfar? Kanske den biologiske fadern i alla fall, eller varför inte farfadern?
Källa på detta?
Av 10 000 barn som anmäls saknade återfinns 1 av dessa avlidet. Inte alla av dessa är mordoffer.
Över hälften av barn som mördats har blivit utsatta av en förälder och då räknas styvföräldrar in i ca 7% av fallen.
Så att det absolut vanligaste skulle vara att en styvförälder slår ihjäl barnet och mamman hjälper till att mörka detta och skyddar sin partner är inget annat än dina fantasier.
”Across all 35 countries with data on homicide perpetrators for all children under the age of 18 years, we found that more than half (median percentage 56.5, IQR 23.7–69.6) were murdered by a parent.”
”Only 12 countries had available data on how many parental homicides were committed by step-parents, with 7.2% (IQR: 5.7–14.5) of parental homicides committed by step-parents.”
https://bmjpaedsopen.bmj.com/content/1/1/e000112