2021-11-03, 09:24
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pagojuice
Om jag inte missminner mig är du ofta snabb på att anklaga styvfäder för dylikt.
Om nu den biologiska fadern inte har ett intresse i sitt barn och mamman har en ny man som faktiskt finns där för barnet så är det märkligt av dig att uttrycka att de inte är föräldrar till barnet.
I mitt tycke krävs det lite mer än blodsband för att vara en förälder.

Nu när det kommit fram att flickan varit kidnappad av utomstående kanske kan tyckas att vissa borde ha lite självreflektion över de hemskheter man beskyllt föräldrarna för.

Det scenario jag beskrev, är det absolut vanligaste när ett barn försvinner så här.

För övrigt tror jag inte att det är en pedofil som har hållit flickan fången, då skulle tidningarna ha skrivit det. Det är även osannolikt att en pedofil hade låtit henne leva så här länge, det hade blivit för farligt - han skulle ha vetat att risken att åka fast ökade för varje dag som han inte dödade flickan, och forslade undan kroppen och allt som visade att det hade bott ett barn där. Jag tror att det är något helt annat som ligger bakom. Kan det vara en släkting till flickan som rövade bort henne, för att han såg att hon behandlades illa av sin styvfar? Kanske den biologiske fadern i alla fall, eller varför inte farfadern?
Citera
2021-11-03, 09:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Djävla sosse, öööh skattebetalarna...det gör knappast någon skillnad. Ett grymt bra initiativ med en rejäl belöning så tidigt.

Jag undrar om dom hade suttit och krökat, i såna fall skulle någon våga gå in och kidnappa barnet, hade det vart någon av paret som var GM så hade polisens hundar hittat henne tror jag.
Den biologiska pappan eller någon i hans släkt kanske ligger bakom kidnappningen.
Det är ju ovanligt/udda att kidnappa en fyraåring och behålla henne i arton dagar i sin bostad. Hon verkar ju dessutom rätt oskadd.
Citera
2021-11-03, 09:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det scenario jag beskrev, är det absolut vanligaste när ett barn försvinner så här.

För övrigt tror jag inte att det är en pedofil som har hållit flickan fången, då skulle tidningarna ha skrivit det. Det är även osannolikt att en pedofil hade låtit henne leva så här länge, det hade blivit för farligt - han skulle ha vetat att risken att åka fast ökade för varje dag som han inte dödade flickan, och forslade undan kroppen och allt som visade att det hade bott ett barn där. Jag tror att det är något helt annat som ligger bakom. Kan det vara en släkting till flickan som rövade bort henne, för att han såg att hon behandlades illa av sin styvfar? Kanske den biologiske fadern i alla fall, eller varför inte farfadern?
Det finns inga som helst indikationer på att den närvarande pappan skulle behandla henne illa.

Det fullt möjligt att den biologiska pappan ligger bakom - men då handlar det inte om att han månar om barnet, utan att han är en egoistisk skitstövel som inte tål att barnet har det bra med sin närvarande pappa, sitt nya syskon och sin mamma...
Citera
2021-11-03, 09:53
Medlem
Mercedes avatar
"A 36-year-old local man with "no family connection" is in police custody, WA Police Commissioner Chris Dawson told ABC Radio Perth"
https://edition.cnn.com/2021/11/02/americas/australian-police-cleo-smith-intl/index.html

så ingen släkting iallafall, säkert någon som sett henne i nån park/förskola och bara väntat på rätt tillfälle..

Grät en tår, får hoppas äcklet inte utsatt henne för nått fysiskt, det psykiska är hemskt nog för henne.
Citera
2021-11-03, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det finns inga som helst indikationer på att den närvarande pappan skulle behandla henne illa.

Det fullt möjligt att den biologiska pappan ligger bakom - men då handlar det inte om att han månar om barnet, utan att han är en egoistisk skitstövel som inte tål att barnet har det bra med sin närvarande pappa, sitt nya syskon och sin mamma...

Jag tänker ifall/om at någon av föräldrarna ville bli av med henne tillfälligt/för alltid var inblandad eller en ren kidnappning av utomstående,,som då verkar ha bott i närheten och kanske spanat på Cleo och velat ha henne, psyk eller peddo eller på uppdrag av någon?
Citera
2021-11-03, 09:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Jag tänker ifall/om at någon av föräldrarna ville bli av med henne tillfälligt/för alltid var inblandad eller en ren kidnappning av utomstående,,som då verkar ha bott i närheten och kanske spanat på Cleo och velat ha henne, psyk eller peddo eller på uppdrag av någon?
Hennes mamma och styvpappan har ju polisen uteslutit. Jag tror mer på att det är uppdrag från den biologiska pappan/hans släkt eller som du säger - ett pervo som spanat in henne på hemmaplan. Dock - hur har i så fall pervot koll på var hon fanns när de campade.
Barnet verkar ju dessutom oskadd vilket talar emot ett pervo.
Citera
2021-11-03, 10:09
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:

Eller mormor, farmor, moster, faster, eller varför inte styvmor?
Citera
2021-11-03, 10:22
Medlem
Citat:

Källa på detta?
Av 10 000 barn som anmäls saknade återfinns 1 av dessa avlidet. Inte alla av dessa är mordoffer.
Över hälften av barn som mördats har blivit utsatta av en förälder och då räknas styvföräldrar in i ca 7% av fallen.
Så att det absolut vanligaste skulle vara att en styvförälder slår ihjäl barnet och mamman hjälper till att mörka detta och skyddar sin partner är inget annat än dina fantasier.

”Across all 35 countries with data on homicide perpetrators for all children under the age of 18 years, we found that more than half (median percentage 56.5, IQR 23.7–69.6) were murdered by a parent.”

”Only 12 countries had available data on how many parental homicides were committed by step-parents, with 7.2% (IQR: 5.7–14.5) of parental homicides committed by step-parents.”

https://bmjpaedsopen.bmj.com/content/1/1/e000112
Citera
2021-11-03, 10:34
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Grannarna hade sett mannen i huset köpa livsmedel och blöjor.
Blöjor till en fyraåring?
1. Hon hade fortfarande blöja (sen utv., kanske pga torftig otrygg hemmiljö)
2. Han ville att hon skulle bära blöja

eller, mest troligt:

3. Hon föll tillbaka i utvecklingen - regredierade - på grund av rädsla...
Citera
2021-11-03, 10:57
Medlem
MrBubss avatar
Citat:
Jag tror som sagt att det är styvpappan som har slagit ihjäl barnet, och att den biologiska mamman är så tokkär att hon tar hans parti och skyddar honom. Det brukar vara så i dylika fall. Kanske har hon till och med hjälpt till att få undan kroppen.

Du hade visst fel...
Ganska otroligt att människor i Sverige anser sig veta exakt vad som har hänt utan att ha några som helst bevis. Det är faktiskt riktigt otäckt att man kan anklaga någon för ett så bestialiskt dåd utan några som helst fakta.

Tro det borde man göra i kyrkan och om man saknar information och kunskap i ämnet kanske det vore klädsamt att vara lite försiktig med tangenterna....
Senast redigerad av MrBubs 2021-11-03 kl. 11:00.
Citera
2021-11-03, 11:27
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Du hade visst fel...
Ganska otroligt att människor i Sverige anser sig veta exakt vad som har hänt utan att ha några som helst bevis. Det är faktiskt riktigt otäckt att man kan anklaga någon för ett så bestialiskt dåd utan några som helst fakta.

Tro det borde man göra i kyrkan och om man saknar information och kunskap i ämnet kanske det vore klädsamt att vara lite försiktig med tangenterna....

Tänk att tråden fortsatt i samma stil efter att barnet hittades!

Uppenbart att polisen inte bär ut hans mattor och inredning för att de har lekt med lego på dem. Se video i länken.

Polisstationen ligger mer än hälften så nära hans hus som vad flickans hem gör. Med vissas logik är väl polisen inblandad också...

Det finns ett gäng fall där barn hållits nära hemmet och till och med på samma gata. Mest känt torde vara när Patrick Derochette kidnappade lilla Loubna Benaïssa längre bort från hennes hem och sedan höll henne fången i källaren på sin arbetsplats några hundra meter från flickans hem på samma gata i Bryssel. Polisen sökte inte, trots vittnesuppgifter, pga att flickan var marockansk. Först när Dutroux skandalen uppdagades togs försvunna barn på allvar och fallet gicks igenom. Då, efter fem år, hittades Loubnas kropp i källaren på bensinstationen.

https://www.9news.com.au/national/australia-breaking-news-live-updates-november-3-2021-cleo-smith-found-alive-coronavirus-updates-scot t-morrison-diplomatic-row-with-france/4868e348-a500-42ac-a506-cb9739d00589
Citera
2021-11-03, 11:46
Medlem
MGM har tydligen fått huvudskador vid gripandet, perfekt.
Håll han vid liv skada han ordentligt, sen lås in han MÅNGA år så svinet får lida.

Bild på han här, dålig dock:
https://www.thesun.co.uk/news/16617918/loner-seen-buying-nappies-cleo-smith-found/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in