2021-10-21, 00:33
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.msn.com/en-us/news/us/mom-of-missing-4-year-old-says-she-woke-to-find-tent-completely-open-daughter-s-sleeping-bag-missing /ar-AAPIrMO?ocid=msedgdhp&pc=U531

Australian police are still searching for a 4-year-old girl who went missing from a campsite in Western Australia on Sunday.

Cleo Smith was last seen sleeping in her family’s tent at the Quobba Blowholes camping ground at 1:30am on Saturday.

“Grave concerns are held for Cleo's safety," a statement written by Western Australia Police Force reads. “WA Police are exploring all possibilities and have a number of investigative resources to assist including detectives from the Homicide Squad as well as Forensics and local detectives.”

Vad tror vi här, kära flashbackare..?

Personligen misstänker jag, att denna tråd snart får flyttas till "Aktuella brott och kriminalfall". Det rör sig om en styvfamilj, och både mamman och styvpappan är unga och skulle kunna kategoriseras som White Trash (mamman tjock i tidig ålder, styvpappan med piercingar... och hela deras framtoning av att vara lite korkade).

Denna familjekonstellation - biologisk mamma + styvfar - är ju som bekant den farligaste ett barn kan hamna i. Nästan alla fall av dödlig och mycket svår barnmisshandel sker i den familjekonstellationen. Paret har också en gemensam baby, och det är lätt att tänka att de - och särskilt då styvfadern - tyckte att Cleo var i vägen.
Citera
2021-10-21, 00:42
Medlem
" A dingo ate my baby"

Kan det vara en dingo igen, som i fallet med Azaria Chamberlain?

https://en.wikipedia.org/wiki/Dingo_ate_my_baby
https://en.wikipedia.org/wiki/Death_of_Azaria_Chamberlain
Citera
2021-10-21, 00:59
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarv
" A dingo ate my baby"

Kan det vara en dingo igen, som i fallet med Azaria Chamberlain?

https://en.wikipedia.org/wiki/Dingo_ate_my_baby
https://en.wikipedia.org/wiki/Death_of_Azaria_Chamberlain

Ja, en dingo kan man visst alltid skylla på i det konstiga landet.
Citera
2021-10-21, 02:04
Medlem
knark-kungens avatar
Och vart var föräldrarna?
Citera
2021-10-21, 11:00
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Och vart var föräldrarna?

De påstår att de sov. Det var inte "föräldrarna" utan mamman och hennes nye kille.
Citera
2021-10-21, 11:58
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Har hon "särskilda behov", behov som kommer i vägen för mammans kärleksrus? I så fall vet jag utgången...
Citera
2021-10-21, 12:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Har hon "särskilda behov", behov som kommer i vägen för mammans kärleksrus? I så fall vet jag utgången...

Det räckte nog att hon var ett helt vanligt barn, med barns helt normala livsyttringar...
Citera
2021-10-21, 12:05
Medlem
Trolltestets avatar
Det är väl det gamla vanliga. Ungen har fått syn på ett gulligt djur och följt efter det och sedan gått bort sig i bushen.
Citera
2021-10-21, 12:25
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det är väl det gamla vanliga. Ungen har fått syn på ett gulligt djur och följt efter det och sedan gått bort sig i bushen.

Fast mitt i natten, ensam, med alla otäcka ljud i natten..? Nej det tror jag inte.

https://www.abc.net.au/news/2021-10-21/cleo-smith-disappearance-what-we-know/100556400

Ny artikel idag. De hade tydligen ett tält med olika rum, och i det rum där flickan och bebisen sov hade blixtlåset varit helt stängt, och taggen på blixtlåset för högt upp för att flickan skulle ha kunnat nå den och dra ner blixtlåset själv. Så någon måste ha fört bort henne, men jag misstänker starkt att det är styvpappan som har dödat henne. Hur irriterande kan det inte bli att tälta med två små barn, och när det ena inte ens är hans eget..? Jag tror även att barnets mor vet eller misstänker, men väljer att skydda sin nye älskare. Skulle kunna sätta rätt mycket på det, faktiskt.

I alla fall så utesluter detta med blixtlåset djurangrepp. Kan inte tänka mig att en dingo t.ex. skulle förstå att ställa sig på bakbenen och dra ner blixtlåset med tänderna. Den kunde ju inte heller veta var i tältet barnen sov.
Senast redigerad av Merwinna 2021-10-21 kl. 12:31.
Citera
2021-10-21, 12:53
Medlem
Skaraborg2s avatar
Inget konstigt land.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, en dingo kan man visst alltid skylla på i det konstiga landet.

Australien är verkligen inget konstigt land.

Har själv bott där under åratal och vistats en hel del "out in the sticks". Har kört runt hela landet förutom delstaterna WA och TAS. Många dingos kan ofta höras ute nattetid i t. ex. bushen precis som man ofta kan höra coyotes i USA.
Citera
2021-10-21, 13:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2

Har själv bott där under åratal och vistats en hel del "out in the sticks". Har kört runt hela landet förutom delstaterna WA och TAS. Många dingos kan ofta höras ute nattetid i t. ex. bushen precis som man ofta kan höra coyotes i USA.

Det har en konstig djurvärld jämfört med resten av världen. Lösningen med en pung på mammas mage t.ex., som många djurarter har där, är unik för den "ön". Stora flockar av vildhundar är också ganska konstigt. Den röda färgen på jorden på sina ställen är extremt konstig... och även klimatet, den extrema hettan. Jag tror faktiskt inte att det var meningen att vita skulle bo där. Många får ju även hudcancer. Allt detta KAN göra att det snor runt i huvudet på folk. Australien har haft många konstiga kriminalfall, där vita gjort sådant som normalt inte vita gör.
Citera
2021-10-21, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2

Dom lägger ut 1080 för att ta livet av dingos och hundägare ombes ha sina hundar kopplade så dom inte får i sig 1080 för då är det morsning and good bye. Så nog finns det dingos, men jag tror inte på det då sovsäcken är borta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in