Citat:
Ursprungligen postat av
Trolltestet
Det är väl det gamla vanliga. Ungen har fått syn på ett gulligt djur och följt efter det och sedan gått bort sig i bushen.
Fast mitt i natten, ensam, med alla otäcka ljud i natten..? Nej det tror jag inte.
https://www.abc.net.au/news/2021-10-21/cleo-smith-disappearance-what-we-know/100556400
Ny artikel idag. De hade tydligen ett tält med olika rum, och i det rum där flickan och bebisen sov hade blixtlåset varit helt stängt, och taggen på blixtlåset för högt upp för att flickan skulle ha kunnat nå den och dra ner blixtlåset själv. Så någon måste ha fört bort henne, men jag misstänker starkt att det är styvpappan som har dödat henne. Hur irriterande kan det inte bli att tälta med två små barn, och när det ena inte ens är hans eget..? Jag tror även att barnets mor vet eller misstänker, men väljer att skydda sin nye älskare. Skulle kunna sätta rätt mycket på det, faktiskt.
I alla fall så utesluter detta med blixtlåset djurangrepp. Kan inte tänka mig att en dingo t.ex. skulle förstå att ställa sig på bakbenen och dra ner blixtlåset med tänderna. Den kunde ju inte heller veta var i tältet barnen sov.