2021-11-03, 01:26
Medlem
Kungsgardens avatar
Vilka vidriga inlägg i tråden fram tills att barnet hittades.

Skönt att flickan var vid liv men det där med välbehållen och mår bra återstår väl att se.
Citera
2021-11-03, 02:18
Awaiting Email Confirmation
byproxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeldox80mg
Dom har hittat henne!!

https://edition.cnn.com/2021/11/02/americas/australian-police-cleo-smith-intl/index.html
WHAT!!! Det trodde jag aldrig! 😳
Hoppas vi får veta vem som tog henne. Kopplingar till familjen? Spanat in lilltjejen tidigare på dagen? Andra brott?

Kan inte låta bli att tänka på Madeleine McCann… fy fan
Citera
2021-11-03, 02:21
Medlem
Undrar vad han hunnit göra med henne under tiden Svensk ljugpress verkar måttligt intresserad av lyckliga slut.
Citera
2021-11-03, 02:33
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Nice att skattebetalarna ska behöva gå in för att dessa WT inte kan hålla koll.
Att dom var tvungna att ha 2 rums tält(?) och lägga barnen närmst in/utgången..... jävla idioter.
Hoppas verkligen att lill- tjejen hittas asap och att hon mår bra.

Djävla sosse, öööh skattebetalarna...det gör knappast någon skillnad. Ett grymt bra initiativ med en rejäl belöning så tidigt.

Jag undrar om dom hade suttit och krökat, i såna fall skulle någon våga gå in och kidnappa barnet, hade det vart någon av paret som var GM så hade polisens hundar hittat henne tror jag.
Citera
2021-11-03, 02:41
Medlem
Manginazs avatar
Va fint att hon är funnen, folk som kidnappar barn borde steglas på bästa sändningstid, dödsstraff för pedofiler borde vara en global lag.
Citera
2021-11-03, 07:32
Medlem
Citat:
Dom har hittat henne!!

https://edition.cnn.com/2021/11/02/americas/australian-police-cleo-smith-intl/index.html
Jag trodde aldrig det skulle hända!

Läste att snutarna grät
Citera
2021-11-03, 08:09
Moderator
blomvattnares avatar
Försvunna personer --> Aktuella brott och kriminalfall
/Moderator
Citera
2021-11-03, 08:28
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
En ledtråd upptäcktes under natten, vilket ledde till huset.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wOxLyM/fyraariga-cleo-hittad--rovades-bort-fran-talt

Filmklipp? Kan föräldrarna hyrt ut henne?
Citera
2021-11-03, 08:51
Medlem
En timmes resa från deras bostad till där dom tältade och Cleo hittas i den stad där hon kom ifrån.

Har hon ens varit i Quobba ?
Har hon varit i sin hemstad hela tiden?
Eller har någon hämtat eller kört henne till hemstaden och lämnat henne i det hus hon fanns i?
Hur långt mellan det hus hon bor i och det hus hon fanns i?
Citera
2021-11-03, 08:59
Medlem
Grannarna hade sett mannen i huset köpa livsmedel och blöjor.
Blöjor till en fyraåring?
Citera
2021-11-03, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
De påstår att de sov. Det var inte "föräldrarna" utan mamman och hennes nye kille.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, han bor någon annanstans i Australien. Polisen kollade upp honom, och det är klarlagt att han inte har med försvinnandet att göra. Han verkar vara måttligt intresserad av sitt barn...

Jag tror som sagt att det är styvpappan som har slagit ihjäl barnet, och att den biologiska mamman är så tokkär att hon tar hans parti och skyddar honom. Det brukar vara så i dylika fall. Kanske har hon till och med hjälpt till att få undan kroppen.

Om jag inte missminner mig är du ofta snabb på att anklaga styvfäder för dylikt.
Om nu den biologiska fadern inte har ett intresse i sitt barn och mamman har en ny man som faktiskt finns där för barnet så är det märkligt av dig att uttrycka att de inte är föräldrar till barnet.
I mitt tycke krävs det lite mer än blodsband för att vara en förälder.

Nu när det kommit fram att flickan varit kidnappad av utomstående kanske kan tyckas att vissa borde ha lite självreflektion över de hemskheter man beskyllt föräldrarna för.
Citera
2021-11-03, 09:02
Medlem
sk33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Vilka vidriga inlägg i tråden fram tills att barnet hittades.

Skönt att flickan var vid liv men det där med välbehållen och mår bra återstår väl att se.

Ja, det får vi nog se. Men baserat på bilderna som man sett så ser hon (fysiskt) välmående ut efter 18 dagar så hon har ju fått mat etc åtminstone. Hade de hittat henne under vidriga omständigheter och med uppenbara spår av övergrepp hade de lagt locket på direkt.

Man kan ju hoppas att det är en knäppgök som ville ha en kompis på ungefär samma mentala nivå som han själv. Vi lär höra mer. Galen historia. Har själv barn och fällde en tår eller två när jag läste nyheterna på smh.com.au
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in