2021-10-21, 17:11
Medlem
LiquidSwordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lexitp
Är 24. Senaste tid lidit av magproblem. Diarré och förstoppning. Nu konstaterades det att mitt blodvärde låg på 113 och läkaren sa att det inte var så värst dåligt. Är jävligt trött, alltid andfådd och grova hjärtklappningar. Blodvärdet gick ner från 118 till 113 på någon månad. Fått någon konstig tinnitus också. Glömde tillägga att kalprotectin låg på 253 någon månad sedan.

Har nu nya symtom som magont och min avföring ser jävligt konstig ut. Svarta prickar (som peppar lite här och där) men färgen är brun. Diarre och förstoppning fortfarande. Även förlorat vikt och aptiten är inte som den ska.

Lider av sjuk hypokondri och ångest. Vet att detta är cancer och är livrädd. Vill ju inte dö att detta. Vill dö själv isåfall, självmord.

Någon annan med dessa symtom? Hur gick det? Har gått så jävla långt nu utan hjälp att jag nu bara vet att skiten spridit sig.
Broder.... Jag har cancer for real. I blodet. Skitsamma, vi ska alla dö.
Jag blev halshuggen med en yxa i sömnen, tre hugg (!) och lever än. Fick cancerdiagnosen efter.. när jag styrt upp mitt liv helt. Men blev utsparkad samma natt då en tjej överdoserade någon opioid i min sambos femåriga dotters säng. :/

Kör bara, men förvänta dig ingen lojalitet, snarare tvärt om. Folk vet att man är borta snart så dom kan sno/bedra/ljuga hur mycket dom än vill.
Citera
2021-10-21, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Du förstår inte. Sannoliketsläran innebär att man inte alltid ska utreda symtom. Ingenting är 100 procent. Men man kan inte utreda allting utan man utreder dom som har alarmerande symtom. Så är det, och om man skulle utreda precis allt så skulle många fler dö i cancer.

Håller med. Om man bara har symtom som mycket mer sannolikt beror på något ofarligt och inte på någon allvarlig sjukdom och kanske till och med visar var sig vara övergående så ska man inte göra alla möjliga undersökningar.
Citera
2021-10-21, 18:05
Medlem
Citat:
Är 24. Senaste tid lidit av magproblem. Diarré och förstoppning. Nu konstaterades det att mitt blodvärde låg på 113 och läkaren sa att det inte var så värst dåligt. Är jävligt trött, alltid andfådd och grova hjärtklappningar. Blodvärdet gick ner från 118 till 113 på någon månad. Fått någon konstig tinnitus också. Glömde tillägga att kalprotectin låg på 253 någon månad sedan.

Har nu nya symtom som magont och min avföring ser jävligt konstig ut. Svarta prickar (som peppar lite här och där) men färgen är brun. Diarre och förstoppning fortfarande. Även förlorat vikt och aptiten är inte som den ska.

Lider av sjuk hypokondri och ångest. Vet att detta är cancer och är livrädd. Vill ju inte dö att detta. Vill dö själv isåfall, självmord.

Någon annan med dessa symtom? Hur gick det? Har gått så jävla långt nu utan hjälp att jag nu bara vet att skiten spridit sig.

Ut och gå med dig din lata jävel så ska du se att saker och ting kommer ordna upp sig inom sin tid.
Och hypokondri är just sådant ämlande som du håller på med.
Citera
2021-10-21, 19:08
Medlem
Vet någon om man kan kliva in till psykakuten? Jag mår inte alls bra. Känns som att jag på riktigt håller på att bli riktigt galen och min ångest blir bara värre och värre att jag aldrig kan sluta gråta. Är detta hur jag kommer att må föralltid? Hur kan man fixa detta? Kan en psykos utvecklas av att man är övertygad om att man är döende? Jag vill bara att detta elände tar slut.
Citera
2021-10-21, 19:13
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:

Hur kan du vara så säker på att det är cancer? Det kan ju lika gärna vara digerdöden?

Annars tror jag inte det är någon större fara. Sluta kolla på de där värdena.
Citera
2021-10-21, 19:43
Medlem
tkhasis avatar
Citat:
Vet någon om man kan kliva in till psykakuten? Jag mår inte alls bra. Känns som att jag på riktigt håller på att bli riktigt galen och min ångest blir bara värre och värre att jag aldrig kan sluta gråta. Är detta hur jag kommer att må föralltid? Hur kan man fixa detta? Kan en psykos utvecklas av att man är övertygad om att man är döende? Jag vill bara att detta elände tar slut.

Absolut kan du kliva in på psykakuten. Det är det den är till för. Det vore nog jättebra för dig att få kontakt med en psykiater. Hoppas på det bästa för dig och att du mår bättre snart.
Citera
2021-10-21, 20:03
Medlem
Men du har kontakt med läkaren så varför inte bara vänta på svaren därifrån? De verkar redan har gjort tester på dig såsom blodtester och avföringstester. Hittar de något där så får du veta det.

Angående din psykiska hälsa så bör du kontakta din VC för en tid akut, ring direkt när de öppnar så brukar man få en tid samma dag. Känner du dig totalt urbalans så kontakta akutpsyk i din stad och se om du kan få hjälp där.

Det kommer att lösa sig, var inte orolig. (Inte så mycket till hjälp för en hypokondriker).
Citera
2021-10-21, 20:09
Medlem
-=Damian=-s avatar
[quote=sheuer77|77662352]Dessutom gav jag TS rådet att spola ner avföringen utan att granska den! TS medger att hen är hypokondrisk och då bör man inte förstärka fixeringen vid div symtom.

Hypokondri skapar inte blod i avföringen. Du som även vet exakt hur man stavar till CroHns borde veta att blod i avföringen inte är något man ska förbise. färskt blod kan tyda på analsprickor. mörkare strimmor med blod visar på blödning längre upp i tarmsystemet. blod som kommer via tarmen är något man absolut ska kolla upp oavsett om TS tror han ska dö eller ej. till 99.99% kommer Ts inte dö, men man ska heller inte bara be TS spola ner skiten utan att titta efter om TS nu är orolig och har uppmärksammat detta.
Citera
2021-10-21, 21:13
Medlem
[quote=-=Damian=-|77662439]
Citat:
Ursprungligen postat av sheuer77
Dessutom gav jag TS rådet att spola ner avföringen utan att granska den! TS medger att hen är hypokondrisk och då bör man inte förstärka fixeringen vid div symtom.

Hypokondri skapar inte blod i avföringen. Du som även vet exakt hur man stavar till CroHns borde veta att blod i avföringen inte är något man ska förbise. färskt blod kan tyda på analsprickor. mörkare strimmor med blod visar på blödning längre upp i tarmsystemet. blod som kommer via tarmen är något man absolut ska kolla upp oavsett om TS tror han ska dö eller ej. till 99.99% kommer Ts inte dö, men man ska heller inte bara be TS spola ner skiten utan att titta efter om TS nu är orolig och har uppmärksammat detta.

TS nämner att det ser ut som peppar lite här och där, annars brunt samt inget synligt blod!
Du är bara sur för att jag tillrättavisade dig gällande stavningen på din sjukdom!
Citera
2021-10-21, 21:59
Medlem
rosa_humlas avatar
Citat:

Du kan ringa via 112 och bli kopplad till psykvården, du ska inte behöva må så här dåligt psykiskt.
Ring gärna någon som du känner förtroende för, tex dina föräldrar eller en vän så att du inte är ensam i allt detta.

Hoppas det går bra för dig,
rosa_humla
Citera
2021-10-21, 22:08
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Kan ångest verkligen orsaka konstant trötthet varje dag? Är jätterädd att det kan vara c ordet.
Om din tarm ej fungerar som den ska kan den heller kanske inte heller ta upp näringen i maten och då blir du såklart trött.

Har du sedan inflammation någonstans i din kropp kan dina värden också bli skit.

Finns folk som haft inflammation i tandköttet och blivit riktigt risiga av det.
Senast redigerad av Peripheryy 2021-10-21 kl. 22:11.
Citera
2021-10-21, 22:26
Medlem
Njurproblem eller tarminfektion helt säkert. Troligtvis det första, prednisolon och kanske biopsi, haft nästan exakt samma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in