2022-01-05, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Inga nya införanden av vaccinbevis, dom är väl inte dummare än att dom ser hur stor smittspridningen är bland fullvaccinerade.

Helt rätt. Omikron är helt ofarligt. Lyft dom restriktioner vi har också!!
Citera
2022-01-05, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Vaccinet skyddar mot allvarlig sjukdom och död, Omicron kräver högre antal antikroppar för att vara effektivt.

Ja både kungen och drottningen verkar må fint tack vare vaccinet. Eftersom både är i riskgrupp hade läget sannolikt varit ett annat utan vaccinering.

Du har en signatur som är tagen från andra världskriget.

Men fattar inte själv att du stöttar internationell kommunism / globalism genom vaccinpassen.

Du är så jvla obildad så du tror att vaccinen är förträffliga trots att det är bevisat att de ger noll skydd mot omikron.

Åk till Indonesien om du gillar diktatur.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Packapappaspack
Du är i en covid19-tråd.

Dina andra sjukdomar hör hemma i en annan tråd.
Jag vet. Jag är inte i en tråd om konspirationsteorier. Det här är fakta. Det här är medicinsk forskning och vetenskap. Vad pratar du om?
Citera
Medlem
kompjuters avatar
Vilka jävla inställsamma frågor, pinsamt fega journalister!
Citera
Medlem
fluff995s avatar
Ställ mer ledande frågor för fan, journalistbög.
Citera
2022-01-05, 14:42
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Mmm, ska de fucka upp min gymrutin nu :,(

Men gäller detta fr idag?

Tidigast nästa vecka.

Edit: fel av mig. Nu verkar det dröja....så bra då.
Citera
2022-01-05, 14:43
Medlem
Folkhälsomyndighetens nya anledning till vaccinpass: Att inte samla ovaccinerade på samma ställe för då kan de få en svår sjukdom och dö...
Citera
Medlem
4BSTINENSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Jag klarar mig också väldigt bra utan restaurang eller springa på Mall of Scandinavia. Inte så att jag känner att mitt liv kommer att förändras drastiskt

Ja. Det är helt sinnessjukt folk ger upp frihet för att kunna gå på restaurang eller shoppa. Nästan så att dom inte förtjänar det..

Tror det ska mycket till för att vända de som ej vill i detta laget. Kommer nog ej gå utan lagbrott/våld/andra påtryckningar
Citera
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purkenman63
Här talar Lena till merparten av flashbackarna

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/XqpWAr/yttersta-hogern-och-vanstern-forenas-i-vaccinmotstandet

Utdrag:

Konspirationsteorierna brukar hålla sig i politikens undervegetation. =FLASHBACK

I Tyskland är vaccinmotståndet förvånansvärt utbrett. I genomsnitt är 71 procent vaccinerade jämfört med 82 i Sverige.
Gemensamt för vaccinmotståndarna är att de inte tycker att sjukdomen är så farlig. De ogillar munskydd – och vaccin.
De anser också att samhällets restriktioner är politiskt motiverade och utslag för en hotande totalitär samhällsordning.
Men för att klä samhällskritiken i en mer acceptabel språkdräkt lyfts inskränkningar i den personliga friheten ofta fram.

Som om det inte förekommer hela tiden. Man får inte köra hur fort man vill på vanliga vägar. Man får inte ens köra bil utan tillstånd. Inte åka kollektivt utan att betala. Inte låta bli att betala skatt. Inte misshandla sina barn eller sin man eller någon annan människa.
Livet är kort sagt fullt av inskränkningar av den totala personliga friheten.

Men det bortser vaccinmotståndarna från. De som utnyttjar oron för pandemin i politiska syften vill destabilisera samhället. De vill förändra det även om det inte finns något gemensam målbild för hur det skulle se ut. Tänk på det nästa gång.

Älskar den här logiken ”Ja asså vi har ju förbud att man inte får slå sin fru så då måste man kunna göra nya förbud i vad som helst, ex för ovaxxade”, iqbefrielsen är total!
Citera
2022-01-05, 14:44
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Vilka jävla inställsamma frågor, pinsamt fega journalister!
Välkommen till den Demokratiska Folkrepubliken Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
Observera att de endast har handlagt ~10% av alla inkomna rapporter.

Skala upp 1:1 så är det 84 000+

Varifrån får du den informationen?
Citera
Medlem
okok1s avatar
Nämnde man hur många av fallen som är omrikron? Är det 20% eller 80% etc?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in