2022-01-05, 12:15
Medlem
Om jag är ovaxxad hur lång tid tar det för mig att komma ikapp o leva öppet o kynna gå på restaurang o musikebent jämfört med en som är trippelvaxad ock eventuellt bostershottad.
Tar det 6 mån? Är det försent.
Ni som är fullvaxade går ni ut mer bland folk?
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NysvenskenAbdullah
Är ovaccinerade kriminella eller vad exakt menar du? Varför jämför du kriminella med ovaccinerade?

Jag förstår att du tycker att ovaccinerade borde klassas som brottslingar & att någon tvångsvaccinationslag borde införas, men det är helt absurt.

Varför är du upprörd?

Hade din IQ varit åtminstone 75 hade du förstått att jag jämför ovaccinerade med kriminella eftersom båda i varsitt hänseende frivilligt har valt att ställa sig utanför samhället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Det är du som ska presentera siffror ich statistik.

Det har redan FOLKHÄLSOMYNDIGHETEN och LÄKEMEDELSVERKET så bra redan presenterat och sammanställt. In och läs där och återkom sedan som en klokare människa!

Skrämmande för övrigt att du sitter här och basunerar ut ditt hat som en icke påläst människa. Du borde ju ha tagit till dig fakta innan du ger dig in i sådana här diskussioner. Okunnigt!
Citera
2022-01-05, 12:16
Medlem
Huckabees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Vaccinet är ineffektivt, dess enda syfte är att göra läkemedelsbranchen rik och det är det enda den lyckas med. Titta på Gibraltar tex. 100% vaxxtäckning men folk i riskgrupperna fortsätter att bli sjuka och dö.

Viruset är helt ofarligt för folk som inte befinner sej i riskgrupperna. Det är redan vetenskapligt bevisat.
Nu blev det genast mer intressant här. Vaccintillverkarnas vinster är alltså det enda syftet?
De regeringar som inte har vaccintillverkare i sina länder - varför vill de införa vaccinpass? Jag trodde att allt handlade om kontroll?
Citera
2022-01-05, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Varför är du upprörd?

Hade din IQ varit åtminstone 75 hade du förstått att jag jämför ovaccinerade med kriminella eftersom båda i varsitt hänseende frivilligt har valt att ställa sig utanför samhället.

På samma sätt som häxorna förr i tiden frivilligt ställde sig utanför samhället. Inte kan man tro att man kan vara en normal samhällsmedborgare om man flyter på vatten inte
Citera
2022-01-05, 12:18
Medlem
Mailmanss avatar
Den som på riktigt tror att detta är en lösning som hjälper är inte påläst någonstans. Det här är ett skämt.
Citera
2022-01-05, 12:19
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huckabee
Nu blev det genast mer intressant här. Vaccintillverkarnas vinster är alltså det enda syftet?
De regeringar som inte har vaccintillverkare i sina länder - varför vill de införa vaccinpass? Jag trodde att allt handlade om kontroll?

Skilj på vaxxpass och vaxxinet. Jag skrev att vaxxinets syfte var att göra läkemedelsbolagen rika, men vaxxpassets syfte är ju kontroll och förtryck.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
För att vi fortfarande har stor spridning av Delta vilket vaccinet är mycket effektivt mot när det gäller att förhindra allvarlig sjukdom och död. Att vårda ovaccinerade kostar mycket pengar så därför vill de pressa invandrare och lågutbildade med låg vaccinationsgrad att få tummen ur.

Att dödligheten ligger på 0,2% verkar inte betyda mycket för många. Och enligt FHM så skyddar vaccinen mot allvarlig sjukdom som du säger. Men inte mot svår sjukdom. Jag har mejlat dom för att få ett förtydligande om skillnaden på allvarlig och svår

Och med dina höga utbildning så antar jag att du kan definitionen av ovaccinerad. Jag ger dig facit ifall du inte kan

Jag märker att det är en stort svart hål av information när det kommer till bemärkelsen ovaccinerad. I en normalt fungerande värld så hade det självklart inneburit att man inte har tagit vaccinet alls. Så är tyvärr inte verkligheten vi befinner oss i.

Så jag mejlade FHM på svarstjanst@folkhalsomyndigheten.se. Och detta är svaren jag fick

Fråga 1: Vad definierar ni som vaccinerad?

Svar 1: "För närvarande betraktas de personer som har vaccinerats med två och tre doser vaccin mot covid-19 som vaccinerade. Det ska ha gått minst två veckor sedan den sista dosen gavs."

Fråga 2: Stämmer det att om det är 3 eller färre på en iva-avdelning räknas alla som ovaccinerade pga patientsekretess för att inte röja någons identitet ?

Svar 2: "Det är i vissa diagram där vi i vissa fall inte kan visa alla data för att det blir en risk för röjande av individers identitet när data visas per vecka. Det vill säga, en läsare skulle eventuellt kunna förstå att någon individ inte var vaccinerad om det bara är ett fåtal personer som har vårdats på IVA den veckan "

Så för att summera

1 vaccin = ovaccinerad

2 vaccin men det har inte gått 14 dagar = Ovaccinerad

3 vaccin men det har inte gått 14 dagar = Ovaccinerad

Och i vissa fall (som dom säger i citat 2) om det är 3 eller färre som intensivvårdas på en avdelning så kommer dom att skrivas som ovaccinerade pga patientsekretess.

Senast jag kollade var det 5 regioner som hade fler än 3 patienter

Och så uppmanar jag er att mejla er egen region exempelvis covid-19@vgregion.se Och fråga dom "Hur rapporterar ni till IVA-registret? Är det enbart huvuddiagnos covid-19 (JA36), som rapporteras, eller rör det sig om samtliga patienter som testar positivt vid något tillfälle?"

Svaret jag fick var "vi kan inte besvara huruvida det är huvud- eller bi-diagnos som har föranlät IVA inläggning"

Så chansen att klassificeras som ovaccinerad är väldigt hög.

Och som bonus på detta så uppstår dom största komplikationerna från vaccinen den första veckan. Så om en person har tagit sin tredje spruta. Komplikationer uppstår pga allergiska reaktioner. Den personen behöver intensivvård. Han kommer därmed att registreras som ovaccinerad för det har inte passerat 14 dagar.

Gott nytt år allihopa. Jag önskar er alla ett fantastiskt 2022. Och tillsammans så skall vi göra detta landet bättre, ovaccinerad eller vaccinerad spelar ingen roll. Allas största problem är våran regerings misskötsel av samhället. Kriminaliteten skjuter i höjden. Skolresultaten fallerar, vården har gått på knäna i 20 år.

Men deras löner höjs.

Tjänstemannaansvar år 2022 tror jag ingen protesterar mot
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Min hypotes är, att du och likasinnade har noll koll på vad en exponentiell utveckling är och innebär.

Min hypotes är att du och likasinnade har noll koll på faran med smygande diktatur typ koka groda.
Citera
2022-01-05, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huckabee
Pfizer och tunga lobbyister kontrollerar världen just nu. Världens regeringar upplever liten nytta med att stå mot grupptrycket.
Så vår regering blir kontrollerad för att kontrollera befolkningen.
Citera
2022-01-05, 12:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
https://phmpt.org/wp-content/uploads/2021/11/5.3.6-postmarketing-experience.pdf

Läs den här.

Avskum.

Vad är det? Teorier om att jorden är platt och att ödlor (bl a Bill Gates) planerar att ta över jorden och chippa eller döda människor med en dödligt vaccin?

Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jag HAR vaccinpass. Känner inte för att visa upp ett pass för att handla byxor.

Jag önskar jag fått blåsa , men sedan jag tog körkort 1993 har jag aldrig fått blåsa

Vad du känner för är inte relevant i sammanhanget utan det handlar om att folk ska följa direktiv från demokratiska myndigheter som vill skydda folk från okunskap och antivaxx. Därför kommer det nog ett regeringsbeslut idag om att införa vaccinpass överallt i Sverige, som kommer jaga bort smittspridare antivaxxare från offentliga platser.
Citera
2022-01-05, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Vaccinpass har ju visat sig vara verkningslöst. Endast en falsk trygghet. Varför envisas regeringen att införa begränsningar som delar upp befolkningen i vi&dom? Allt för ett nästan helt ofarligt förkylningavirus, ingen logik i det hela öht.

Är alla regeringspartier maktfullkomliga galningar? Är detta ngt som vi verkligen vill ha? Eller viktigare fråga. Är hela befolkningen menlösa får som bara följer utan att reagera? 🐑🐑🐑
För att det inte handlar om en smitta utan kontroll av medborgarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in