2022-01-05, 11:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Allting handlar om kontroll. Det där passet kommer utvecklas om vi tillåter det.

Ni hör ju själva hur absurt det låter, ta flera injektioner för att få ett pass så man har tillgång till samhället. Det är ett maktövertagande vi ser, med hjälp av läkemedelsbolagen. Total kontroll över världens människor.

Så vem styr Sverige och världen? läkemedelsbolagen? vilka äger dessa läkemedelsbolag?

Det är en mindre grupp familjer som dirigerar det här, via Blackrock och Vanguard som äger dom det mesta här på jorden.

Och varför går Sverige med på det här?
Som ni ser så är politiker inga som bestämmer i Sverige. Det är samma familjer som äger Blackrock och Vanguard, Pfizer som dirigerar Sverige.

Ni förstår, om vi inte går samman så kommer ni få se detta tids nog. Alla som hånade dom som sa att en liten grupp familjer styr det mesta i världen.

Om ni tycker Kina är kontroll, då vet ni inte vad kontroll är. Dessa familjer kommer inte ge sig förens dom har total kontroll, men det är inte allt. Dom kommer även om vi tillåter det ha kontroll över folks tankar.

De styr i Kina, Ryssland och alla andra länder som väst låtsas är "fienden" också. Tycker folk borde börja inse att nationer inte existerar längre. Nationalism i sig har alltid varit ett redskap åt dem dessutom. Vi har haft en världsregering längre än någon av oss varit i liv. Senaste två åren har de bara blivit självsäkra nog att sluta hymla över huvud taget med massorna.

Den masspsykos vi går igenom just nu är ett resultat av årtionden av konditionering och demoralisering.
Senast redigerad av torstenferdinand 2022-01-05 kl. 12:01.
Citera
2022-01-05, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulMardek
Varför skulle vaccinpass ta bort någon framtid? Tar det bort din framtid när du måste visa körkot och blåsa i en alkotest?
Bäst för Sverige om det blir regeringsbeslut idag om vaccinpass överallt i samhället så antivaxxare inte kan smita undan längre.
Jag HAR vaccinpass. Känner inte för att visa upp ett pass för att handla byxor.

Jag önskar jag fått blåsa , men sedan jag tog körkort 1993 har jag aldrig fått blåsa
Citera
2022-01-05, 11:59
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Du blev ägd! Först skulle alla dö sen var det några gamlingar som inte klara sig. Ni klarar ju inte ens förstå att gamla dör av dom flesta förkylningar om dom är så gamla

Folk dör i alla åldrar, inklusive min egen kusin som var ung och frisk.
Citera
2022-01-05, 12:00
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
https://phmpt.org/wp-content/uploads/2021/11/5.3.6-postmarketing-experience.pdf

Sida 7. Table 1. Jag undrar varför så extremt hög siffra som 2-3% inte finns med här? Troligtvis för att man har bedömt dessa som covid19 eller liknande.

Hela 4.7% med Lymphadenopathy... alltså jag har läst den här skiten tidigare, förträngt den och inser återigen varför jag blev så illamående att jag kräktes.

Bara inse att de som nu pushar folk bör beskrivas som de mördare och medhjälpare de är. Ännu läskigare är förstås att Magdalena vet om detta.... Bara för att man ändrar på lagen och kallar folkmord för "aggressionsbrott"

Ni är så förbannat hysteriska att det bara är roligt.

Jag roar mig hejdlöst över att du inte förstår vad procentsiffrorna visar. Det är inte procent av de som vaccinerat sig. Det förstår vilken vaccinerad person som helst...
Citera
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Du blev ägd, nu skriker du åt mig

Men nej, vi måste vaccinera alla, för om ni antivaxxare dör, även om jag ler då, så kostar er allvarliga sjukdom och död samhället mycket.

Men trafikolyckor, fettma, alkohol, rökning, idrottsskador kostar ju oxå samhället mycket, när ska vi förbjuda det? Ler du åt det oxå när dom dör din perversa psykopat?
Citera
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Om jag förstår dig rätt, så tror du att någon överbelastning av sjukvården inte insträffar om det är "mycket färre som hamnar på sjukhus".

Men det är ju ett numbers game!

Säg att tre gånger så många drabbas av Omikron men - *jämfört med tidigare varianter* - så är det bara en tredjedel så många, som blir allvarligt sjuka. Då blir ju utfallet i absoluta tal lika illa som tidigare för sjukhusen.
Ja du har ju rätt i att det är det absoluta antalet inskrivna som påverkar, inte andelen av de totalt sjuka. Det jag menar är snarare att antalet smittade är större än tidigare, visst, men även att vi testar (framför allt självtestar) mer, vilket får smittotalen att skjuta i höjden än mer.
Dvs. det kan se ut som om tre gånger fler smittas, men egentligen är det bara dubbelt så många som tidigare, men fler testas nu än då - osv. Dvs. det "numbers game" du talar om finns, men det är så mycket som spelar in att det enda vi kan göra är att titta på hur mycket allvarligt lidande (dvs. sjukhusfall) som finns, inte vad testerna visar.

Jag pekar åter på statistiken: https://www.worldometers.info/coronavirus/country/uk/, där vi ser att antalet fall per dag skjuter i höjden men antalet dödsfall inte gör det - inte än i alla fall, men det är lite tidigt att säga än så länge. Nästa vecka kanske det ser helt annorlunda ut!
Citera
2022-01-05, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
kan inte annat än hålla med dig helt...frys ut dom.

Oj vad tuff du är! Kom igen och skrik ut dina hatiska åsikter i verkligheten så ska vi se på annat. Det är nog du som kommer bli utfryst i så fall. Få människor är tack och lov emot tvång, uppdelning av människor, emot att mänskliga rättigheter inskränks osv.

En intressant frågeställning som poppar upp nu är när din gräns är nådd? Om du fick bestämma och inte regeringen, hur skulle de s.k ovaccinerade behandlas då? Avrättningar? Fängelse? Vad är din gräns eller finns det ens någon?

En människa med naturlig immunitet ska också frysas ut trots att den har starkare skydd än en trippelvaccinerad? Ska dubbelvaccinerade frysas ut eller var går din gräns där?

Frågorna är många, men jag misstänker att svaren är få då logiken är obefintlig.
Citera
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeeeeeta
Tror det är rätt lugnt än så länge. Ställen som kräver bevis rapporterar om ENORMA intäktsförluster. Kolla bara på sf bio, går man in på deras hemsida och kollar hur många biljetter som finns kvar till de största filmerna under fre, lör, nu när de infört krav på vaccinbevis så ser man att knappt NÅGON går och ser film där just nu. Vi snackar liksom Matrix, King's man etc under bästa tiderna i Stockholm med knapp 20 biljetter sålda. Nu vet jag ju förvisso inte hur läget såg ut innan den 23:e då passen vart aktuella, men andra serveringsställen rapporterar ju om liknande resultat. Passen är inte hållbara, finns för många i stora sällskap som är ovaccinerade vilket gör att hela sällskapet helt enkelt skiter i att gå.

Exakt detta. Näringsidkare, i synnerhet mindre, kommer snart att fatta att de kommer att gå under tack vare passen.
Citera
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styvfadern
Absolut, håller med dig. Men jag tänker att vi kan ta tillfället i akt när vi ändå är igång och stänga ute alla som lever osunt och belastar vården/samhället:
-Rökare
-Alkoholister
-Långtidssjukskrivna
-Överviktiga
Etc etc

Varför nöja oss med halvmesyrer?
Kan vi inte ringa in alla grupper som belastar samhället och göra oss av med dem en gång för alla? Kanske en slutgiltig lösning?

Det är nämligen dit du med ditt resonemang leder om man fortsätter vandra hela vägen med ditt resonemang. Så var försiktig - när man förespråkar inskränkningar och förtryck av grupper så faller man, historiskt sett, alltid dit själv i slutändan. Detta har vi lärt oss av Nazityskland och Sovjet bland annat!

Att du ens jämför kriminella med ovaccinerade säger mer om din människosyn/egocentrism än om din förståelse för den rådande situationen.

Ha en bra dag.

Kriminella är farliga för samhället, ovaccinerade är farliga för samhället, inte direkt för smittspridningen, utan framför allt för att de sprider felaktig information, där är den stora faran. Så det är helt rimligt att jämföra dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Folk dör varje dag och blir inlagda på sjukhus. Att inte ha panik vore snarare galenskap. Det handlar om att agera snabbt, det är då man räddar liv.

Mja, men så har det ju varit i åtminstone 100år. Varför sådan panik just nu? Och kom inte dragandes med nåt covid argument vi har ingen överdödlighet och normalt/färre personer än normalt på IVA
Citera
2022-01-05, 12:02
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Tkr de ska införa väldigt stränga straff på de som anordnar sånt då de är medskyldiga till andras död.

Borde likställas med dråp.

Hör ju att du är en rolig snubbe att festa med…

Har varit på flera trevliga svartklubbar nu under hösten och ser fram emot många fler. Det är nämligen det som händer när staten förbjuder folk att ha kul. Se hur bra det gick under förbudstiden i USA.
Citera
2022-01-05, 12:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag upprepar: det är till stor del - och kanske nästan mer än under Delta - de ovaccinerade som drabbas hårdare och som ockuperar IVA-avdelningarna på olika länders sjukhus.

Tyvärr ser man nu också barn som kommer in med krupp-liknande symptom som kräver syrgas. Antagligen p.g.a. sämre vaccinationstäckning bland dem.

De äldre tycks ha blivit skonade den här gången. Än så länge kanske man ska tillägga.
Var I helvete får du dina "fakta" ifrån??? De äldre har blivit skonade?? Från AB:
Citat:
Antalet svårt sjuka i covid-19 kräver fortsatt hundratals vårdplatser. På onsdagen intensivvårdas 110 patienter, medan 685 får behandling i slutenvård, enligt intensivvårdsregistret respektive SVT Nyheter.

Antalet patienter på iva har sjunkit de senaste tre dagarna: i måndags var antalet 121 och på tisdagen 115.

Däremot ser antalet slutenvårdspatienter ut att fortsätta öka. Den senaste siffran är från i måndags: 685. På söndagen var antalet 623 och på lördagen, nyårsdagen, 616.

Som tidigare är majoriteten som intensivvårdas män (70 procent) och har en kronisk sjukdom eller annan riskfaktor (81 procent). Medianåldern på patienterna är 63 år.

Det är fortfarande äldre med kronisk sjukdom eller annan riskfaktor som ligger på IVA!!!
Sluta sitt och ljug!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in