2021-12-17, 16:01
Medlem
Det här är min inställning till vaccinpass och vaccintvång! Skön video Är så jävla trött på skiten nu:

https://m.youtube.com/watch?v=lJAMua8J_94
Citera
2021-12-17, 17:43
Medlem
RamsundAktaRingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Jag har vaccinerat mig av feghet då jag av olika orsaker behöver ta mig in i samhället igen efter en paus utanför.
Vi får inte ens en booster-spruta i Sverige, vi är som kanske Zoomalia eftersom vi får olika sorters vaccin var gång, på min vårdcentral.

Inte enligt mitt samvete, intelligens eller försöket till förnekelse för att passa in kan motivera vaccinationen i den inre dialog som vägrar lyda samhällets inpiskade lögner.

Lite logik kanske det kunde funnits, men tyvärr, det är endast feghet som motiverar att ta vaccinet.
Jag heilar till Hitler i publiken, jag är ett kräk, jag har svikit mig själv.
Du är inte ensam. Många har tagit de nya mRNA p g a att annars inte få möjlighet resa och liknande. Många, antagligen de flesta har inte ens litet undersökt för sin egen skull eller familjens om nytta, risk och möjliga långsiktiga följder.

Klart är ju att om ett narrativ ex i statsmedia pumpas ut som det gör.. så blir det som det nu är. Följa andra fiskar. Hade frågor kring mRNA, statistik, olika forskare fått komma till tals, pro och con, så hade det sett annorlunda ut kring tvång, pass och risk.

Nu går vi mot (eller de som köper det) medias falska skapade uppdelning av anti och pro. Farliga och ofarliga. De som är hot och de som motverkar hotet. Det är inte så i verkligheten dock.
Den är mer komplex, men även enkel ibland också.

Finns tid finns också möjligheten reflektera mer, efterforska.
Göra nya val som blir mer ens eget. Det gäller även dig.
Citera
2021-12-17, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spinninghead
Ja, det var ju precis det jag menade. Vaxxare påstår alltid att de är så empatiska och goda och tänker på riskgrupper och vill inte belasta vården och att vi antivaxxers inte gör det. Men det är ju konstigt att det bara är när det gäller vaccinet, för som sagt, jag har inte sett att de annars underlättar för vården och låter sina gamla bo hemma hos dem eller annars är så himla noga med det. Det där argumentet håller inte, och det är lite hyckleri.

sorry för missförståndet!
Citera
2021-12-17, 18:07
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RamsundAktaRingen

Finns tid finns också möjligheten reflektera mer, efterforska.
Göra nya val som blir mer ens eget. Det gäller även dig.
Jag drar mitt sträck i marken här och nu.

Moderaterna skriver en debattartikel utan en opinion eller att folkhälsomyndigheten ens sagt något liknande.
Att vaccinpass ska gälla från 8 pers.
Varför?
Det är snart val, ingen vill ha den lagen, ingen myndighet eller expert har yttrat det.

Moderaterna gör denna självmordartikel av anledningen:
?
Suga röv på skuggregeringen som ska betala dem massa stålar när de fått makten under bordet då de är korrupta svin?
Att de är blinda av sina kommande feta bankkonton att de snackar bredvid mun utan att tänka klart?

Har ni bättre förklaring?

https://www.varldenidag.se/nyheter/borgerlig-kritik-mot-moderat-vurmande-for-covidpass/repulm!3nQVegG59ckgLg0VM3oD0Q/
Citera
2021-12-17, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Hårda bud i New York (video):

Jewish Deplorable
@TrumpJew2
Multiple people arrested in NYC for trying to eat in Applebee’s without a vaccine pass
https://twitter.com/TrumpJew2/status/1471331510246686720?s=20

Snart äter dom varandra när dom får ditt zombie virus.
Citera
2021-12-17, 18:18
Medlem
Custom_mades avatar
Vaxade är bara gårdagens PKister.

Vissa av oss är föga förvånade att det mynnar ut i fascism direkt. Vi såg dragen hos PKisterna för mååånga år sedan.
Citera
2021-12-17, 18:45
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Vaxade är bara gårdagens PKister.

Vissa av oss är föga förvånade att det mynnar ut i fascism direkt. Vi såg dragen hos PKisterna för mååånga år sedan.
Ojojoj vad ni knäppgökar tar i här. Tragikomisk med Quislingar som tror de är frihetskämpar. Ställer ni er utanför samhällsgemenskapen så får ni räkna med att stå utanför. Svårare är det inte.
Citera
2021-12-17, 19:28
Medlem
Bakaxels avatar
Ni som måhända är mer insatta än mig. Hur sannolikt är det att man kommer behöva släpa med sig ett intyg för att få handla säg på tex. ICA, Max, Jula? Dvs. vanliga affärer. Inom den närmaste framtiden.

Det föll sig så att det inte blev någon spruta för mig när det begav sig och var som mest aktuellt. Det bara blev så av olika icke-ideologiska skäl.

Men helt plötsligt har samhället blivit något kopiöst fientligt mot ovaccinerade, det råder ju någon masspsykos nu som jag aldrig beskådat i mitt liv.

Jag tar en omikronloska i ansiktet varje dag i veckan framför sprutan. Nu har det blivit ideologiskt.

Storebror kan dra åt helvete med sina fascistmetoder, om ni tror att det kommer stanna vid det här så är ni ofantligt godtrogna. Samhällsapparaten spänner musklerna och vi har passerat point of no return när staten vet hur lätt det var att utöva denna makt.

Så, hur troligt är det att jag behöver intyg för att handla mat, köpa en korv på macken osv?

Konserter och krogen klarar jag mig alldeles utmärkt utan, tills vidare.
Citera
2021-12-17, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Jag drar mitt sträck i marken här och nu.

Moderaterna skriver en debattartikel utan en opinion eller att folkhälsomyndigheten ens sagt något liknande.
Att vaccinpass ska gälla från 8 pers.
Varför? Det är snart val, ingen vill ha den lagen, ingen myndighet eller expert har yttrat det.

Moderaterna gör denna självmordartikel av anledningen:
?
Suga röv på skuggregeringen som ska betala dem massa stålar när de fått makten under bordet då de är korrupta svin?
Att de är blinda av sina kommande feta bankkonton att de snackar bredvid mun utan att tänka klart?

Har ni bättre förklaring.

https://www.varldenidag.se/nyheter/borgerlig-kritik-mot-moderat-vurmande-for-covidpass/repulm!3nQVegG59ckgLg0VM3oD0Q/

Pengar och besatthet av ideologier av olika slag.. Politiker har för mycket av våra pengar. Det är ett problem. Blått el rött idag är samma destruktiva för mig.
Demokratin..psssssssss-punka?

Håller med, FHM kräver inte men M. Bravo..
Citera
2021-12-17, 20:40
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Ojojoj vad ni knäppgökar tar i här. Tragikomisk med Quislingar som tror de är frihetskämpar. Ställer ni er utanför samhällsgemenskapen så får ni räkna med att stå utanför. Svårare är det inte.
Okej de låste artikeln.
Men viruset är enligt dagens Aftonbladet skapat i ett laboratorium.

Citat:
Expert: Wuhan-laboratoriet covids mest troliga ursprung
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dnbR5z/expert-wuhan-laboratoriet-covids-mest-troliga-ursprung

Ska vi inte göra något åt det?
Hur många fler virus kan de kanske släppa ut?
Citera
2021-12-17, 20:56
Medlem
Helt galet med dessa covidpass. När det gått sex månader efter dina två första sprutor så har så gott som hela skyddet försvunnit. Ändå så bär du omkring på ett covid pass. Du får till och med ett nytt pass innan du har tagit tredje sprutan. Du går ut och in överallt med ditt covid pass som en stor tickande smittbomb. Ingen förstår det inte ens du själv. Det är en ren skandal!
Citera
2021-12-17, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Jag måste invända mot dig. "Ställer ni er utanför samhällsgemenskapen så får ni räkna med att stå utanför ..Quislingar". Kanske trollar du, men värt svara på för andra att se.

Det är ju tvärsom, politiker som försöker i okunskap, ställa upp oss alla i falska (mediaskapade) pro vs anti. Finns hur många som helst inom s k anti som är provaccin (de traditionella vaccinerna).
Och inom s k pro finns de som tvekar ta det som benämns "booster" eller de som ser tvångsvaccinering eller politisk diskriminering, politisk segregering som avskyvärt ( av de "ovaccinerade"). Fritt val över egna kroppen är vad det handlar om.
Inga farliga ogrundade påtvingade husarrester bör ske, inga diktaturgrepp. Inga s k hälsopass.

Att stå över mRNA-vaccin för de som inte är i riskgrupper, mRNA som f ö inte har mer än månaders utvärdering, är inte att vara anti. Det är mycket klokt.
Det är riskgrupper som ska vaccineras. Massan i stort som inte drabbas hårt ska viruset ta sig igenom för att sedan avklinga. Vi vet redan riskgrupperna ; äldre, de med mörk hud här i norr eller heltäckande klädsel året runt, överviktiga, de med medfödda svagheter.
Färre IVA-platser (underbemanning inom vården, heja Norge som får våra ssk) eller dålig kvalite inom äldrevården där massbesök hos gamla för de anställda är legio, är sådant som politiker i årtionden skurit ner på och som visar sig tydligt under C-19. Både blå som röda politiker. Roten till mycket där är politikerna.
Även beredskapslagrens torftighet 2020/-21 är en skandal. Fråga Ygeman om detta..

Det finns flera saker nu som sker som är mer politik, än medicinskt nödvändiga beslut. Nedstängningar är förödande, massvaccination onödigt, hälsopass är mer politik än medicinska åtgärder. En gräns har passerats och med så stor massa som omkring 30% som ej tar mRNA i arbetsför ålder samt barn, ungdomar men även flera vaccinerade som inte kommer ta s k boosters kommer detta sluta illa. Redan nu (o förra året) skördar vi de politiska misstagen.
Kontraproduktivt medicinskt, förödande för demokratin som redan har svårt leva som den lär.

Det finns alternativa vägar och behövs fortsatt utvärdering kring forskningen samt absolut mer åsiktspluralism i media. www.ncd2021.org , Nordic Covid Declaration bl a delger olika strategier, grepp.
Senast redigerad av RamsundAktaRingen 2021-12-17 kl. 22:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in